Ni med valpar från ixid!
Kan ni höra av er till mig via PM.
Mvh Jenny
Mvh Jenny
Jag har pmat!
#1 har du fått svar?
Mvh Jenny
Om du söker på ixid här på forumet så finns min tråd där jag en gång uppmanade att valpköpare skulle höra av sig. Där kanske du får en hum om vilka som har valpar ifrån den här uppfödaren!

Måste inte detta gälla även de som har släkt till mamman och pappan, eller är det bara valparna?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#5 jag har pm:at dig
Mvh Jenny

#6: Tack så mycket. Jag har svarat :-)
Audiatur et altera pars
bra strumpan! :) antar att jag redan vet vad saken gäller?
Sajtvärd på Iller.ifokus

man blir ju nyfiken 
golf.ifokus.se
#8 yes, tog tjuren vid hornen…
Mvh Jenny
Heja Strumpan!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag ar ocksa nyfiken nu :O
// Amanda

#12 Visst blir man… ihhh… sen är det säkert inte ens intressant eller nåt :D
golf.ifokus.se

Puttar upp denna. Viktig tråd för alla som har släktingar till valparna med.
Audiatur et altera pars
Det är väl även bra om folk kan meddela dem som inte finns på focus
Mvh Jenny
får vi andra veta?
#16 Det är trådskaparen som bestämmer, eller om uppfödaren vill komma fram.
jag tycker absolut att det borde stå öppet.
Sajtvärd på Iller.ifokus
me to, så kinkigt är det inte ju :)

Jag håller med om att det är information som borde stå öppet så att alla kan hitta det. Av stor vikt för aveln inom dessa linjer anser jag.
Audiatur et altera pars

Men kan inte någon skriva det då istället för att alla bara tycker att det borde skrivas ut? :P
golf.ifokus.se

Det är upp till trådskaparen att bestämma det.
Audiatur et altera pars
Är det inte bara att någon av de som vet att starta en ny tråd o tala om vad som hänt? Eller är det hemligstämplat de som kommit fram?
#23 Jadu, jag förstår inte heller vad som är problemet
Jag skickade pm och frågade, blir nervös och man vågar inte köpar valpar nu, vi andra vet ju inte ens vilket uppfödare det gäller! Men jag fick till svar att det var för jobbigt att prata om det .

ok att det ar jobbigt att prata om, men kan inte ngn annan insatt beratta vad det handlar om? Om det ar ngt "allvarligt" sa bor val alla illeragare bli informerade eftersom problemet (eller vad det ar) kanske kan uppsta hos andra ocksa? Usch, svart att formulera en fraga nar man inte vet vad det handlar om >(
// Amanda
Jag är oxå nyfiken men eftersom varken uppfödaren eller trådskaparen verkar vilja gå ut med infon så får vi acceptera det och hålla vår nyfikenhet tyglad.
Tycker vi ska respektera att de inte vill gå ut med infot här.
Sjukdomar osv kan drabba vilken uppfödare som helst. Ofta vet man inte hur linjen efter kullen blir förren efter några år minst och även illrar hos de mest seriösa uppfödarna kan bli sjuka. Så döm inte ut uppfödare pga av saker ni inte vet, det är så lätt att det blir rykten.
Sara
Snälla, gör inte en stor sak av det hela. Uppfödaren är inte på detta forum särskilt ofta. I inlägget står det faktiskt att alla som har valp ifrån Ixid ska höra av sig. Då är det inte speciellt svårt att förstå uppfödarnamnet ;)
En annan uppfödare har fått reda på vad som gäller eftersom hon själv har ett avelsdjur som är från samma linje och förhoppningsvis har hon meddelat sina valpköpare.
fast det blir ju en liten större sak om det eftersom man blir rädd att köpa iller nu när man vet att det finns sjukdomar för härjar och man vet inte vilka linjer det gäller. :)
#29 Hehe, sjukdomar finns det i alla linjer, det är oundvikligt.
För ett tag sedan nu så skulle Athlaz tömma analkörtlarna, men klarade inte av sövningen. Vid en obduktion visade det sig att han hade ett missbildtat hjärta.
Det finns ju sedan tidigare en del problem med de här kullarna.
#31 Och att ena lungan inte var syresatt ordentligt.
oj, vad läskigt! Men han klarade av sövning vid kastrering? Jag som inte ens har stamtavla, vill inte söva mina nu!!
Vilken linje härstammar den ifrån? Har den något Gotlands påbrå?
jag tar mig friheten och pmar Cannaydia.

Beklagar verkligen stackars Athlaz!! Men är Kentucky ok?
Athlaz klararde av sövningen och vaknade upp som han skulle. han dog senare på djursjukhuset av andra orsaker. En obduktion visade dock att han även hade missbildat hjärta och problem med en lunga… Detta var alltså inte vad han dog av så ni behöver inte vara extra oroliga för att söva för det. Men de som har nära släktingar kan ju vara extra noga att lyssna på hjärta och lungor innan ev operationer…
Sörjer för Strumpan… Hon har fått genomlida 2 stora förluster på kort tid… Jag tänker på dig här hemma… Starkt att gå ut med informationen iaf!
Sajtvärd på Iller.ifokus