Iller iFokus

Iller

Etiketter: tipsaccessoareraktiviteter
Läst 551 ggr
Mstar
0

Vad har du i lådorna?

Herkules går hellre på tidningarna jämte lådorna än i lådorna. Han hoppar upp och snurrar runt några varv innan han hoppar ner och sätter sig utanför- dock på tidningarna- oftast :P

Den nya ägaren och jäg tänkte att man kunde ha några lådor med olika material, för det verkar lite som att det är sanden han inte vill göra ifrån sig på..

Vad har ni för material? Vi behöver tips!

(försökte söka efter gamla trådar, men förstår inte hur sökfunktionen fungerar nu. Hamnar ju bara på nån allmän sökgrej för hela iFokus. Det vill jag inte ha.)

TottsiGirl
0

Jag använder eldningspellets som jag köper på byggmax.. Funkar helt kalas :D billgt och bra å så luktar de gott tycker ja :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jenahbella
0

kan man inte ha tidningarna i lådan då ;) å så när han gör ifrån sig där lägger man på lite kattsand eller pellets å ökar med mer å mer? :)

Theres
0

Jag har provat allt; tidningspapper,  träpellets, toalätt papperspellets, sand, grus, kristaller, spån. Måste säga att spån (fick ta det som fanns till hands på Öland :P) är det som jag tycker är bäst att plocka upp bajsen ifrån med påsen. Man behöver ingen spade. Men för illrarnas del spelar det ingen roll vad jag har i, för Melwin och Denver gör lite som de vill, ibland i lådan, ibland utanför, och Epona går alltid i lådan.

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

Tycker det är rätt smidigt att kort och gott bara ha tidningar. Visst, det går en del tidningar varje vecka men man lsipper ju de fula lådorna i varje hörn. Vi har lådor på 1/3-del av alla hörn som används och tidningar i resten. Mina illrar föredrar ändå att sätta sig framför lådorna, på tidningarna. vid 1/4 del av alla besök, om vi har tur. Så jag har givit upp det där med lådor mer eller mindre.

Har testat sand av olika slag (funkar bäst), pellets (kul att leka i) och kristaller (funkar helt ok, men ser så äckligt ut).

Musiken
0

Jag anvander trapellets for katter. Funkar fasktiskt jattebra! Det smular ner till ngt sagspansliknande nar de kissar pa dem, och eftersom alla ar uppvuxna med att kissa pa sagspan sa ar det inte sa stor omstallning for dem :) Luktar mycket mindre ocksa. Det ar bara Pudding som ladstrejkar har hemma hos mig, hos Ross ar hon jattepricksaker pa ladan!
(Ngn som har flackborttagningsforslag pa matta forresten? -.- )

Aviendha
0

Jag har vanlig kattsand, och har alltid haft. Uppe hos pappa, vilket är andrahemmet för musarna, så går de på kartonghörn. Sådana som man har öl och läsk i (plattor) samt locken till de stora kartonger man får kopieringspapper i. Då tar man bort ena hörnet av dem, lägger en tidning under och en nypa sand. Funkar även det utmärkt, även om man måste byta oftare än en vanlig låda.

Robinsnel
0

Jag använder eldningspellets. Bytte från sand och det är sååå skönt att slippa all sand på golven.

EllinorOlsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har misstänkt att dom katthörnlådorna jag har i hallen  är för små för att väcka intresse att gå på för min Raffe. Han sköter sig så fint när jag inte är hemma och gör alla sina behov(oftast) i sin stora katthörnlådan i hans egna hage. annars struntar han i dem andra och gör det gärna vid sidan om på pappret. Försökte ställa en leklåda där han kissar utanför, men det slutade med att han kissade mitt på golvet ist haha!

Jag ska iaf satsa på större lådor nu när lönen och csn kommer.

ferretgirl
0

Jag har provat allt från tidningar till pellets i mina toalådor till illrarna. Men inget dug så bra som Pussis kattsand eller Vitakrfts Compact sand, har även haft grövre sandsorter men dom tycker inte om att gå på dom. Verkar som om det gör ont i tassarna på dom, dom gånger som jag har haft tidningar i lådorna, så sätter dom hellre sig på golvet, iallafall om där är kissat och bajsat i den. Så jag använder för det mesta alltid sand till mina illrar.