Hmm..vad kan de där vara?! ser inte ut som öronproppar som jag trodde..
nej det ser inte ut som öronproppar iaf,,, men ful och stor är dom
och jävligt DYRA var dom….någon om vill köpa dom för 5.000kr/st?

Ew, tur att dom fick ut det. Krya på dig Devil! =)
golf.ifokus.se

#2 Ja man förstår att vetten hade svårt att förklara va de va..nu kan man inte släppa det..tänker och tänker va det kan vara*suck* hihi kanske kan få dom sålda på tradera, sälj dom för högst bjudande;) Skönt att han klarade sig och det syns verkligen att han har gått upp sen ja sist såg honom så då har han lite fettreserver att ta ifrån nu såhär efter operation=)

Ja, vad fasen är det där? Alla mina lurvisar hälsar snabb bättring till Devil!!!
är de ihåliga?
#6 har inte kollat ännu..
tror ni inte på fan att den lilla d-äveln lyckades hitta en matgömma under sängen utan räckhåll från mina armar och fick i sig några småkorn trots att han inte FÅR äta nått…
Sharkey boppade och vart jätteglad då han fick återse sin något svaga kompis! han blev nästan förbannad p åmig då jag hindrade honom från att hoppa på honom av glädjen,,,

gud va har hänt
Skönt att ha honom hemma igen *puh*
Men jag är riktigt nyfiken på att veta vad det var för grejer som han hade svalt.. Haft hela familjen och mormor att titta på bilden, men ingen aning alls..
Hur känns materialet? Mjukt, poröst, hårt..?
Förlåt, nu kom nyfikenheten och bet en i bakvagnen igen, ska inte stressa en sliten husse efter denna pärs.
Paulina
Kan det vara bitar av nån gummileksak?
Sara
#9 i hålig och halvhård gummiär det iaf,,,
#10 ingen jag äger iaf…
Han verkligen VILL HA mat och vatten nu, men vetrinären sa att han inget ska FÅ alls,,,,han har tydligen fått både vätska och vitaminer, atibiotika mm redan så han ska klara sig men han vill ha hela tiden,,, desperat…törs man ge han lite vetegrodsolja el nått?
#11: jag fick visserligen inte hem benjamin direkt efter operation. Dålig var han att äta men fick pressa i honom A/D mat.
Han var nämligen inte ett dugg hungrig.
Testade även att blöta upp torrfoder med hett vatten och så fick det stå. Så åt han lite grann.
Men som sagt vågar inte säga vad du kan och inte kan göra då jag inte riktigt vet. Förstår om du vill ge honom något när han väl är hemma.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Glömde skriva att det är skönt att du har fått hem honom.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Norpan har fått stanna 1 och 2 dygn efter operationerna så jag vet inte hur de gjorde med vattnet men mat började de ge buljong av redan dagen efter iaf.
Buljong = idmat utspätt med vatten.
Sen skulle jag ge detta i 3 dagar har jag för mig och sedan ta lite mindre vatten så det blev tjockare i några dagar och sen fick hon ren idmat.
Mat hade jag absolut inte gett honom iaf.
Sara
ser ut som en bit av en slang, kanske är nått skydd av nått slag
Jag tycker det ser ut som en dränslang :) men sådana har du väl inte skräpandes hemma?
Jag fick stränga order ifrån veterinären när Lucifer opererade bort en hårboll på 200gram att han inte fick äta torrfoder. Problemet var att han var så hungrig att han började tugga på allt som fanns. Dvs tidningar, kläder, skumgummi, det var helt hopplöst. Det slutade med att vi åkte in 3dagar irad och gjorde kontraströntgen och sen sa jag till veterinären att jag tänkte ge hnm torrfoder igen. Hellre att han blir sjuk av att ha ätit torrfoder än att han blir sjuk av att äta tyg,skumgummi osv.

#0> Vilken tur att han är hemma, läskigt det där. Hur länge sa veterinären att han skulle fasta då och när och vad skulle han få börja äta? Jag tycker den där buljongen/soppan låter bra som #14 pratar om. Håller med Cecilia om att det är bättre att han får lite kanske än att han äter undangömd mat eller annat mer eller mindre ätbart. Klart han är hungrig, hans magsäck skriker säkert… men ge lite lite i början…
En fundering jag har, är grejerna ihåliga rakt igenom eller är det som en gummikopp? Min tanke är iaf att det kan vara något sorts stötskydd som man trätt på tex ett stolsben (av metall) eller på ett dörrhantag eller något annat stötkänsligt. Läskigt värre! Tur att du handlade rätt och skickade in honom på operation i den tid du gjorde iaf!

Sa veterinären inget om mat? När jag opererade Valle och öppnade tarm och magsäck så fick han I/D mat. Den är extremt snäll och lättsmält och blöter man upp den med lite vatten så kan han dricka det.
Molle genomgick samma operation. han fick A/D mat utspätt med vatten, plus Prokolin 3 ggr om dagen samt antibiotika.
Skönt att han är hemma i alla fall!
Skulle det kunna vara den där ventilen som sitter inuti pipleksaker?
Jag har inga lösa delar hemma och inga pipisar finns med hål i…
Han fick åka tillbaka på återbesök i dag och för obeservation hela dagen medans husse jobbar så jag ska hämta han igen senare efter jobbet…han ska få vätska i dag och mer protein =D i övrigt har natten gått bra han har vart uppe och letat mat på golv och i skrymslen och han är väldigt pigg, dvs tillbaka i hans rätta jag *L*
Sharkey blev jätte glad av att han kom tillbaka, man märkte direkt på han när Devil försvann att han blev "låg" och saknade sin "plastpappa" han blev dock less i morse igen då jag fick ta honom i från honom…Sharkey är verkligen oxå en iller osm inte vill vara ensam det märks så väl…han kom till mig i natt och la sig på bröstet och var med och vakade över Devil… sååå sött sen i morse innan vi for så slickade han han på nosen *nästan så det kom en tår i ögat då*

#21 awww va sött..

Men vad skönt att de hittade felet på honom. Och nu hoppas vi att han piggar på sig.
Jag har gått igenom alla mina saker hemma med efter något som det kan komma från. Men hittar inget. Och inte är det något jag kände igen heller visserligen. Men bättre att kolla en extra gång. Eller två extra Man vill ju veta så det inte händer igen liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#21> Oj vad gulligt at sharkey. Det svider i hjärtat när man ser såna kärleksförklaringar… tur att Devil klarat sig så att Sharkey fick behålla sin bästis! ;-)
8.140kr gick kalaset på…. fy vale….skulle bli gratis aif att ta bort stygnen om 10-12 dagar….alltid nått 
Devils ögon är som vanligt Djävulskt lysande och han är hungrig som aldrig förr *L* han kommer nog snart gå lös på inredningen,,,,