Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 1102 ggr
mellylove
0

söker nytt hem till diesel :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej….tyvärr så måste jag lägga ut en annons på diesel , då jag antagligen måste sälja honom. det är inte helt hundra än men väldigt nära :( så jag börjar redan nu kolla efter seriösa människor som skulle kunna tänka sig att dela sitt hem med min älskling.så om nedanstående text om honom låter intressant å ni seriöst vill köpa honom så får ni gärna maila mig så kan vi pratas vid mer då.

han är runt halvåret och är tomtetecknad. han är van vid både hund och katt. han är nästan rumsren här hemma men kan inte lova att han är det hos sin nya ägare då han slarvar när vi är på besök hos andra. mycket trevlig pojk som är så otroligt snäll efter att han insett att det inte lönar sig att bitas :) han är kräsen och äter inte kött alls, och har bara hittat ett ända kattgodis han äter.han är mycket pigg å glad! han är lös i hemmet hela dagarna förutom natten eller vid speciella tillfällen, hans bur är en 2våningsbur med hängmattor, rör ,hyllplan mm.han älskar sin bur och ser den som en fristad. han är van vid att gå i sele, han brukar vara med ute i stort sett varje dag när vi rastar hunden.han är inte snabb i början av promenaden men sen är det full fart :)

ja, det finns massor att berätta men känner att mitt hjärta inte klarar mer just nu. men ni är välkommna att skriva ett mail till mig med frågor och "anmäla" ert intresse av honom. priset är ca 3-3500kr och då ingår pass, bur med tillbehör och eventuellt mat om det finns kvar.

hoppas vi hörs av snart, min mail är:  melly_love88@hotmail.com

[LiisaDagger]
0

Det var en liten goding det där. Hoppas han får ett riktigt bra hem.

mellylove
0

#1 oja han är verkligen helt underbar! ja jag hoppas verkligen det.

jag önskar bara att det kunde fortsatt hemma hos mig men jag ger inte upp honom än ,känns som om det borde finnas en lösning som jag missat bara…..

Telefonkontakt
0

Får man fråga varför du kanske måste omplacera honom?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mellylove
0

#3 det är massa "småoraker" tillsammans som blir ett stort problem. tex pengar…har gått på aktivtetsersättning hos försäkrngskassan men nu så ligger jag under utredning då jag gått där i ca 1 år vilket var den "planerade" tden då jag skrev in mg men läkarna anser att det ska förslängas å då utreder försäkrngskassan detta nu vilket gör att jag fått vända mg till jävla soc!!!! å har därför väldigt dåligt med pengar…sen så pga av pengaproblem och tjaffs i trapp uppgången mm så värkar en flytt aktuell till ett billigare ställe och inget "äldreboende" område…vilket blir svårt att hitta akut med diesel då många fastighetsskötare inte är så glada vid det….så mna chanser att få lägenhet minskar stort…sen är det problem överhuvudet taget…deppigt surt arg mm viket gör att min ork till att kämpa börjar försvinna Gråter och jag känner att diesel var sist in och är yngst å därför bör vara den som ska flytta först å det är nte för det typiska "sist in först ut" utan att han är den som kommer anpassa sig bäst vid flytt.

jag kan nte fatta hur allt kan bi så fel på nolltid!!!!!!!!!!!Gråter

Telefonkontakt
0

#4 Vad tråkigt.. Jag var tvungen att omplacera min älsklingar av ekonomi samt lägenhetsproblem.. Plus lite andra grejer.. Och då hade vi bara haft den ena i ett par veckor och var valp..

Det är aldrig roligt när man inte kan ha kvar sina djur.. Ledsen

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LiindaLarsson
0

Hoppas grabben hitter ett riktigt fin hem där han får stanna hela livet ur.. han är såå otrligt fin..

synd att man bor där man bor..

mellylove
0

ja jag ber verkligen om att han kommer till ett bra hem!!! är jätte ledsen och orolig :(

LiindaLarsson
0

Jag är intresserad!

mellylove
0

#8 hehe jo du linda ;) det vet jag allt :P hehe skulle kanske nte visat han i cam för dig, kanske jag har ställt till med ett dilemma för dig :P

men som sagt hane helt underbar och förtjänar ett bra hem där han får stanna livet ut!!!!

LiindaLarsson
0

:) hihi

mellylove
0

hoppas det finns fler som är intresserade av diesel så jag har lättare för att hitta nytt hem till min lilla älsklng om det blir så… vilket verkar högst troligt tyvärr :(

Norrskenets
0

Hade jag haft plats så hade jag inte tvekat..känns otroligt jobbigt att ja inte kan ta emot honom=´(

mellylove
0

jo det känns jobbigt för mig med att de flesta som är aktiva inom illervärlden oftast har fullt hus, vilket jag förstår :) det är underbara djur… hoppas att jag snart får fler som är intresserade så det blr lättare att hitta ett hem till mn lille pojk…

AlbaStiffler
0

#13> Då och då behöver även vi "aktiva" påfyllning i våra hus… Dock inte jag just nu… :-O Lycka till!

mellylove
0

#14   tack så mycket

mellylove
0

putt

KerstinL
0

ÅHH, så jag då, som inte kan titta på en enda iller utan att bli förälskad!!! Här är det dessvärre oxå fullt hus… ; (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

PatrikF
0

Vilken söt en, hade gärna tagit den. Speciellt eftersom den är van vid katter… Men det är en bit ifrån Malmö.

MimmieM
0

Jag hade säkerligen kunnat erbjuda honom ett hem om inte ekonomin hade varit som den varit, har inte 3-3500 just nu.

Carpe Diem

Norrskenets
0

Har du funnit ett hem åt honom än?=)

mellylove
0

#17 hehe jo jag är likadan med de flesta djur :) , å det va synd..

#18 jo, men så långt är det ju ändå inte :) tar väl ca 3½ timme med bil??

#19 nej det är inga pengar man oftast bara kan hosta upp tyvärr.

# 20   nej han fnns fortfarande kvar. har satt ut annonser i mataffärer och djur affärer både i trollhättan och vänersborg nu…och här.

jag hoppas att någon här på iller iFokus vill köpa honom istället för någon som skulle iväg å storhandla å råkade se annonsen, för här är de flesta kunniga eller lärt sig mycket från denns sida vilket skulle kännas bättre.

Ceciliaolucifer
0

#21 Varför satte du upp lappar i mataffären om du ändå inte vill sälja honom till ngn som råkat se annonsen?

du väljer var du annonserar..

mellylove
0

#22 jo det e klart att jag väljer vart jag sätter upp mina annonser men jag ser ju helst att någon med illervana tar hand om honom vilket kan finnas i affären ,men sen är ja själv nybörjare och har lyckats bra med diesel hela tiden så det finns säkert någon vettig människa som är nybörjare som kan ta väl hand om honom med…därför valde jag att sätta annons i äffärerna med. sedan som sagt skulle det ju glädja mig om någon från iller iFokus tar hand om honom…då skulle jag känna mg något säkrare…

Ceciliaolucifer
0

#23 Jag förstår det :) Lycka till med lillkillen!

mellylove
0

tack så mycket!

Norrskenets
0

#21 Okej håller tummar och tassar för myskorven

mellylove
0

Gladputt

camillaalnebring
0

Jag är jätte intresserad. Men har tyvärr inte dom pengarna.

Jag har själv två illrar, en pojke och en flicka.

LiindaLarsson
0

Hoppas Diesel hittar ett hem  snart.. vi håller tassar  och tummar för dej och Diesel..

AlbaStiffler
0

#28> Testa ta kontakt via e-mailen. kanske är hon beredd att omplacera utan kostnaden om du erbjuder ett bra hem. :-) Lycka till, låter som en fin iller!

Linda84
0

Hej!

Jag är intesserad av att ge ett bra hem. Har erfarenheter av illrar o söker en ny kompis till min illerflicka. Ring el maila så berättar jag mera. Tel:+358442840499 el e-mail:lidde84@hotmail.com

MVH: Linda

Norrskenets
0

#28/31 Hon vill säkert att intresserade tar kontakt med henen per mail, då hon angett den längst upp. Hennes mail: melly_love88@hotmail.com

Linda84
0

Har försökt maila hennen men det går inte. Säger att mail addressen finns ej

Norrskenets
0

#33 Okej, de lär va melly understräck love88, testat att pm.a henne här inne då? hon kanske inte är inne så ofta men hon kommer nog snart in ska du se=)

Smeagol
0

Hur går det med iller killen??

mellylove
0

hejsan. mitt internet har krånglat samt alla mina sidor jag har.ber om uräkt för detta.

#33 hej jag har tatt imot ditt mail och har skickat ett svar till dig.

kan likaväl fråga här när jag ändå är igång.jag kan inte gå in på andras "press" eller lägga in nya bilder på diesel i albumet? har någon annan problem med detta med?

mvh linda

mellylove
0

putt

Faxlin
0

#36: Anledningen att du inte kan gå in på de andras pres kan vara flera. En av anledningarna kan vara att personen har valt att begränsa sin sida, det andra kan vara att de inte aktiverat sin sida. Alla måste aktivera sina sidor i den nya versionen av iFokus.
Har du aktiverat din sida borde det gå att lägga in nya foton. Har inte hört om någon som har problem med det i nya versionen. Har dock inte testat själv heller.
Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

här har du ju flera som är intresserade som redan har illrar och som är kunniga illerägare men som saknar den stora summan. De som redan har iller behöver säkerligen ingen ny bur och en massa tillbehör, kan du inte sönka priset för att han ska komma i rätt hem och sälja alla de andra sakerna till någon som vill ha ett helt "nybörjar kitt"?
Jag skulle iaf se att hemmet var viktigare än de där 3-3500 då det är mer än vad många tar för en valp….

Sajtvärd på Iller.ifokus

mellylove
0

putt

LiindaLarsson
0

putt åt sötisen

mellylove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan de som skulle köpa diesel har nu lämnat återbud så han inns kvar hemma hos mig. det börjar bli akut här hemma, så hoppas det finns någon som kan ta sig an "lillskrutten" mvh linda

AlbaStiffler
0

haha, här var den ju…tråden alltså. *seg*