OT Antagen i Skara!
Jag kände mig tvungen att ta upp något helt OffTopic, bara för att jag är så fruktansvärt nöjd över att jag har kommit in på djurskydd och etologi i Skara!
Om en vecka börjar jag, 50 mil bort. Skrämmande.
Har ringt så öronen nästan trillat av efter boende idag, mend et verkar vara helt kört. Inte ens inneboende verkar finnas *suck* Verkar blir vandrarhem, eller köp som gäller, och de hellst innan fredag *urk*
Men, förutom det är är livet underbart! =)
Paulina
Va kul! :)
Riktigt surt dethär med att det inte finns studentlägenheter tillräckligt.
Politiker har tydligen viktigare saker att bry sig om…
Grattis.
Vad innebär Djurskydd och etolig? för en som inte är så insatt.
Du kommer inte vara ensam illerägare i skara i alla fall. =)
Du har ju sarae.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Grattis :D
Tackar tackar.
Humm.. Det är som husdjursvetenskap, men med utbildning om djurs beteende. Du får lära dig hur de skall utfodras, hur de ska hållas, hur anatomin fungerar, och varför de beter sig som de gör.
Massa excursioner =) Jo, måste ju våldgästa henne någon dag, och visst var det en utställning i närheten i november?
En annan som vart svältfödd på den sortens aktiviteter ;)
Paulina
Grattis!
Sara
grattis :D va roligt! :D
# 5 Japp Änglaillern är lördagen den 15 november.
Sara

Jasså, hoppas du hittar nånstanns att bo isåfall=)
Aviendha har du lust att få sällskap under november utställningen så kanske jag, Therese och våra tussar får sova över hos dig om vi ska till utställningen*blinkblink*;)
Grattis!!!! Åh va roligt!! välkommen hit ;) Du vet väl att du måste langa vidare kurslitteratur, anteckningar å gamla tentor till mig nästa år va? 

Grattis! :D Hoppas att allt gar bra nu da!
// Amanda
Hejsan!!!
Har ett billigt förslag på boende i närheten av Skara, det heter Billinge Stugby och dom har allt från vandrarhem, stugor och hotell så det är bara att välja. Det ligger förvisso ett par mil ifrån Skara i Skövde, men det kan det vara värt om du kan bo billigt. Så här skriver dom i sin annons://
I anläggningens huvudbyggnad finns STF:s Vandrarhem. Totalt 18 bäddar fördelat på sju rum. Här finns bl.a. tvåbäddsrum med egen dusch, toalett och TV till priset av 225:-/person för medlemmar i STF.
Söker Du ännu billigare boende kan Du välja rum med dusch, toalett och TV i gemensamhetsanläggningen. Då kan Du bo för 170:-/person/natt. Är Du inte STF-medlem tillkommer 50:-/person. Vandrarhemmet har självhushållsmöjligheter och under högsäsong (1/7 - 15/8) serveras frukost i vår cafeteria.
Du kan antingen ringa dom på telenr 0500-47 16 33 eller så kan du maila dom på denna adressen info@billingensstugby.se
Kan tala om att du med all säkerhet kommer att trivas där, det gör vi när vi är där.

Grattis vad roligt för dig. Hoppas bara att det löser sig med boende för dig med. För jäkligt att de inte kan ha studentlägenheter så det stoppar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#12 kanske inte lämpligt som permanent boende när man studerar ;) Dessutom e det en bra bit att pendla mellan skara å skövde om man kasnke inte har tillgång till bil.
Aviendha: du får komma och bo i min klädkammare om det e kris ;)
Tack så mycket alla!
Det verkar som om jag får en tvåa centralt i 2:hand nu, men de finns några lägenheter att köpa för ca 30 000kr. Inte så farligt tyckewr jag.
Tack för tippset ferretgirl, det ska jag lägga på minnet ifall det behövs!
iller_tjejen: Klart ni får, tänkte själv att jag skulle erbjuda lite sovplats tills dess. Vad kan vara mer underbart än en skock illrar och tre tjejer som slåss om platser till toa-kön? ;)
sarae: Japp, i mån så ska jag greja sånt, om du nu har ett chiffer som är kompatibelt med mina kråkor ;) Dessutom, om du är sugen, så kanske du kan bli min avlönade barn-vakt
hehe
Paulina

Vad roligt! Jag tycker den utbildningen verkar jätteintressant, så berätta gärna vad ni har för er! :) Själv läser jag till djursjukvårdare, så jag går på samma skola. Hoppas det löser sig med lägenheten!
#16 Aha, vad kul! Den utbildningen som jag ville gå, men jag hade inte betygen för att nå andra fram ;)
Nu är det löst med lägenhet, ett förstahandskontrakt på en etta!
Skönt.
Paulina

Grattis :D Till både utb. och lägenhet! Prada vill träffa sin syster i höst ;)