Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 530 ggr
skrollan
0

OT Regare moget istället!

Förstår inte vart alla trådar är påväg. Kommer det in troll på iFokus så är det bara att ignorera dem, varför kommentera? Alla dessa låsta trådar, är det inte trisst?
Tycker att vissa reagerar för fort med att klanka ner på folk dessutom.
Och får man hot på Pm så kontaktar man sajtvärden, inte lägga ut i en ny tycka synd om mig tråd.
Skulle putta upp artikeln om troll men hittar den inte, kanske behövs efersom vissa inte vet vad det är och hur man helst ska reagera.

Trisst att det jämnt ska bli såhär på iller.ifokus i alla fall!

Tzatu
0

Det är rätt svårt att låta bli att se ner på folk som skriver aggresiva och hotfulla meddelanden till en. En sån person passar inte här tycker jag. Sedan verkar inte blockeringsfunktionen fungera heller så man blev ju inte av med skiten. Och detta började för mig hända redan första eller andra dagen som personen i fråga dök upp här på forumet. Det enda jag tycker är synd att inte flera insåg vad det var för person och såg till att han blev avstängd. Och ja, jag kontaktade snabbt sajtvärden.

skrollan
0

Det är bra att du kontaktade sajtvärden då direkt, absolut. Men jag pratar allmänt, detta är tyvärr inte första gången på iFokus! Men vissa kommentarer kan man undvika att inte mata trollen med, för det gör det bara värre.

Beaver
0

Kontakta Sajtvärd och mata inte forumtrollen!

skrollan
0

#3 Precis!

Theres
0

Eller försvinner man till Öland någon månad och missar allt Förvånad

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#5: Får jag försvinna till öland med dig :-)

Ja, man ska kontakta sajtvärden. Dock behöver jag få se vad som skrivits i pmen. Jag kan inte bara gå på någons ord tyvärr. Och just när första pmen kom så var det tjaffs på iFokus så man kunde inte se det som stod i Då försvinner de otrevliga. Själv var jag för upptagen i natt med att redigera, låsa och pma folk tyvärr för att göra det.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Theres
0

#6 Kan komma och hämta upp dig på vägen (vilken omväg det blir) :P

golf.ifokus.se

Musiken
0

Visst overreagerar folk, men blir man arg eller kanner sig pahoppad sa maste man ju fortfarande fa saga det.. Jag tycker inte att det ar kul att fa pm dar man idiotstamplas eller dar det star att mina illrar ska do, och da forosker jag att halla tyst, men ibland maste man fa papeka att beteendet inte ar ok, och da inte bara for sajtvarden, utan for andra medlemmar ocksa, sa att om det hander dem ocksa sa tror de inte att de ar ensamma.

Faxlin
0

#7: Ja snacka om omväg. Men kanske valpisarna är värd det. För de följer ju med mig.

Audiatur et altera pars

Theres
0

#9 Risken finns ju att du åker hem utan valpar sen :O

Men för att återgå till ämnet… varför ignorerar ni inte trollen istället så de inser att det inte är någon idé att hålla på? =)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#10: För att vissa troll skriver sådana hemska saker att man inte kan ignorera dem. Sedan ska man enligt mig vara försiktig med att anklaga folk för att vara troll. Det sker alltför ofta att folk blir utpekade som idioter och troll fast de inte är det. Och tänk dig in hur det är själv att bli orättvist dömd. Du vet ju hur det känns.

Audiatur et altera pars

skrollan
0

Tänkte precis skriva likadant. Man ska vara försikitg, det kanske som sagt inte vara ett troll varenda gång, utan en person med ett visst handikapp eller dyslexi eller kanske assberger som påverkar deras humör m.m.
Men åsa, om man har skrivflörbud, kan man läsa här inne då i alla fall?

Faxlin
0

#12: Ja läsa kan alla göra. Även om man inte är medlem.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Men om man då fått skrivförbud, gäller det ipnr eller användarnamnet?

Sara

Marina
0

Jag tar mig friheten att svara på att det bara gäller användarnamnet. Det är bara ifokus-killarna som kan (SKA kunna) spärra ett visst ip-nr.

Faxlin
0

Exakt som Marina skriver. Det är bara användarnamnet. Att spärra ip-nummer kan enbart grabbarna bakom iFokus ordna.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Gör ifokuskillarna det ibland då?

Sara

Faxlin
0

#17: Ja ibland. Men de vill inte gärna göra det. Men är det tillräckligt allvarligt gör de det. Samtidigt som de då brukar anmäla dem till deras internet leverantörer.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Man kan åxå prova att vara trevlig mot "trollet" och ge det en chans. Tro det eller ej men jag fick faktiskt rätt trevliga PM och vettiga illerfrågor från trollet ni alla pratar om. Visst, killen hade problem med att uttrycka sig och var rätt klantig i många trådar här. Men i grund och botten tippar jag om att det handlar om en kille som sällan vart ute på nätet, inte vet HUR man uttrycker sig och vad som händer om man går över gränsen… och som ev hade skrivproblem, dvs inte var så bra på att uttrycka sig skriftlig (kanske dyslexi, kanske andra problem). Återigen, när trollet väl var tämjt så blev iaf detta troll trevligt mot mig…

Han var faktiskt genuint intresserad av illrar, även om han verkar ha haft svårt att veta vad han ville ha (jaktiller, bitig iller, vit iller, osv osv). men men, skit samma…

Kan säga att det är flertalet av de användare som blivit stammisar här som jag hade svårt för i början. Och som inte visste hur man skulle uttrycka sig… som ständigt spårade ur i trådar och som agerade i försvar oavsett vad som sades. Dessa personer har numer accepterats som lite mer hetlevrade, folk vet att de inte menar illa utan att det är deras sätt att uttrycka sig (utan att tänka innan) och personerna i fråga har även de lärt sig hur man skriver och blivit "tämjda". :-) Så man ska passa sig för att döma för fort tycker jag!

För den delen var det säkert många som inte gillade mig heller från början…  hehehe… Men jag hoppas ändå, trots om åsikterna går isär, att folk respekterar mig för det jag kan bidra med. :-)

Faxlin
0

#19: Personen ifråga var trevlig mot mig med. Men trotts problem så får man inte gå hur långt som helst med övertramp tyvärr. Och någon stans måste gränserna dras.
Och det här var ett klart fall. Även om personen var trevlig mot dig och mig så är det anda det inte var trevligt emot. Jag kan inte tillåta hotelser och liknande på sajten eller per pm.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#20> Förstår det, håller meed om att det var ett solklart fall. Men jag tror ändå att denna person säkerligen lugnat ner sig efter han lärt sig lite hur netiquett funkar. Men jag tycker ändå du tog rätt beslul. :)

Sara
0

Tror inte han var ett riktigt troll.. Bara klumpig på hur han uttryckte sig och sedan blev han arg/ledsen när folk missförstod honom.

Att man missförstod har jag full förståelse för, blev rätt irriterad själv.

Sara