SÖKER TUFF ILLER I SVERIGE
SÖKER EN TUFF ILLER I STOCKHOLM
Hej
att illrarna har otroligt varierande personligheter vet vi väl,
nu söker jag en udda iller , gärna storväxt hane
med lite klös i , vill ha en riktigt busig iller får gärna bitas,
tycker bara det är skoj , att leka med dom
sökte nyss vit iller men även andra tuffa illrar
är av intresse har du en iller med beteende störningar
eller som ligger risigt till bara för att han bits mycket
så är det det jag söker jag gillar som sagt va lite
busiga illrar
den får inte vara för tam ska kunna bita genom läder hanskar utan problem hör av er om ni behöver ett nytt hem för eran iller är seriös och har erfarenhet.
ring 073 7618745
EN ILLER SOM BUSAR BITER IGENOM ETT PAR TUNNARE SKIN HANSKAR UTAN PROBLEM , ÄR VÄL INGET KONSTIGT
HUR SKULLE DOM ANNARS KUNNA ANVÄNDAS TILL JAKT?
DOM KAN INTE BARA JAGA KANINER UTAN ÄVEN TA EN TUGGA
OM DOM VILL
FINNS INGA IDIOTER JA SA FEL BARA INTELIGENTA
SÅ URSÄKTA MIG ATT JAG TRASSLADE IN MIG I TANGENTERNA
MVH
ROBBAN

#1> Söker du en iller att använda till jakt är det nästan bättre att du köper från en jaktilleruppfödare, och såna tror jag inte det finns några på detta forum. Ligger dock såna annonser på blocket då och då. Men ska du ha illern till sällskap så rekommenderar jag att du undviker att köpa en jaktiller. Som någon annan sa, en tamiller som biter genom skinnhandskar räknas som en störd iller, dvs en iller som inte den mest erfarna ägaren kan handskas med…
Om jag fattat det rätt så ska inte en jaktiller döda sitt byte, dvs inte bita igenom skinnhandskar eller sitt bytesdjur. Den ska väl bara skrämma upp kaninen ur sitt gömställe så ägaren kan skjuta kaninen. Om illern istället dödar kaninen nere i grytet så lägger sig illern därnere och sover och tuggar på sin kanin och kommer inte nödvändigtvis upp ur grytet på flera dagar. och vid det tillfället kan du räkna din iller som bortsprungen och mindre troligt att du får tillbaka rymlingen.