Jobba i djuraffär????
HEJ!
Jag har kommit fram till att jag helst av allt drömmer om att ha min vovve med mig på jobbet! VILKET DRÖMJOBB!? Vad skulle det vara??
Har sökt som djursjukvårdare men saknar utbildning. Är utbildad hundinstruktör men vill inte starta helt själv, sökt till alla zooaffärer då jag brinner för och älskar krimskrams till djur och djur i allmänhet och har stor erfarenhet men det verkar krävas någon form av zoologisk utbildning, rätt? isåfall, vad heter den?
Hur som helst, ingen respons.
Kanske är jag trångsynt men ni som har hunden på jobbet, söker dom folk där?! :D
Kan tänka mig så gott som vad som helst bara hon får vara med! :/
jag skulle inte skaffa mig hund om jag inte kunde ha med den till jobbet. Tycker det är ett bra val av dig att han din vovve med dig :)
Hoppas du hittar nåt bra jobb som passar er båda!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det finns inte något hund-dagis i närheten som behöver anställa en hundinstruktör då? Jag är ju nämligen också hundinstruktör och hundkurator och det var det bästa någonsin, det här med att man kunde ta hunden med sig på jobbet. Jobbar tyvärr inte som det just nu. Det är ju många instruktörer, kuratorer m.m som blir anställda och man behöver ju inte skaffa eget.

Jag kan hålla med dig. jag har sökt till en massa zoobutiker med men det är jättesvårt då det är poppis och man måste nästan har bra kontakter känns det som….. så jag starta en egen butik med husdjursartiklar …………. titta gärna in på www.djurparadiset.com
(innehar F- skattsedel)
fråga gärna frågor så kan jag tipsa dig om hur du kan sätta igång själv. Det behöver inte bli dyrt och jobbigt men det kräver tid av dig. Men det är det klart värt för nu kan jag jobba med något jag brinner för samt göra allt för min egen vinnin skull.
Jag svara alltid på mailen linda@djurparadiset.com om du har frågor om hur man startar egen verksamhet.
Krävs ingen utbildning i stort sett för att jobba i djuraffär men det är ju meriterande att kunna kassa och ha någon form av zoocertifieringsutbildning (ZOORF's kurser för djurslag och försäljning). Men det allra bästa är ändå kontakter för man kan stå med en god utbildning och erfarenhet men ändå inte få något jobb för konkurrensen är för hård. Som för mig! *suckar*

när jag gick naturbreks inriktning djurvårdare är det ett krav egentligen på de flesta djuraffärer att ha gått kursen "djur i zoohandel". jag tror att den kursen är det enda kravet.
lycka till!
Någon i djuraffären måste ha utbildning på djurslagen de säljer, och också grundutbildningen för försäljning. Finns inget krav i dagsläget på att samtliga i butiken ska vara utbildade (sorgligt nog, i mitt tycke)