Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 935 ggr
LiindaLarsson
0

Klumpar i kisset / HJÄLP!!

Märkte när jag gick in i iller rummet. att det var en liten rakare som pissat utanför lådan ^^ och TUR var väll det..  då upptäkte jag  att det var slämiga klumpar i kisset vita klumpar.. hjälp vad kan det vara..

LiindaLarsson
0

Kan någon säga vad det är ?

FunkyShrimp
0

ingen kanske vet?

KerstinL
0

Ingen aning faktiskt.. kanske är flytningar.. Jag skulle nog ringa till veterinären och fråga.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Marina
0

Min första tanke är också flytningar faktiskt, har du möjlighet att ta reda på vem av dem som orsakar de konstiga kisspölarna?

LiindaLarsson
0

Det är Stacy.. kan det ha nått med hennes nya kastrering att göra?

ska ringa så fort min kille kommer hem har inte till gång till någn telefton :(

Marina
0

#5 ja det är nog mycket möjligt :(

LiindaLarsson
0

för hon har ju blivit omkastrerad  för 2veckoer sen ungefär.. och hon är instäng i ett egetrum för att ha lugn och ro..

Norrskenets
0

Fick du tag i vetten? hoppas det inte är något allvarligt=(

Denna kommentar har tagits bort.
AlbaStiffler
0

#0> Det kan inte vara så att illern i fråga hoppat i lådan och försökt pinka, fått lite sand i rumpan/under tassarna som kommit med ut ur lådan och sedan hamnat i pinket som hon sedan pinkade?

Vad andävnder du för sand i lådan, är det tex kompaktsand så kan den fastna och "komma med" ut. Sån sand smälter ju och kan lätt se ut som klumpar i pinket…

En möjlighet…

LiindaLarsson
0

#11 tog med en tops i det och det var smetigt det vita var smetigt, typ som slajm, jag änvnder nu för tillfället missCat tror jag att den heter

AlbaStiffler
0

testa blöta upp lite av sanden och jämför med slajmet…?

men det låter ju misstänkt dåligt ut…

LiindaLarsson
0

men vatten är ju inte samma som iller kiss det kanske får en annan efekt?

AlbaStiffler
0

testa får du se… kiss är ju vatten med lite salter i, i princip.

LiindaLarsson
0

okaay jag ska testa men jag tror inte kattsand blir som slajm.. men jag kan ju ha fel :)^^

LiindaLarsson
0

det vart inte slajm men det såg gänska likt ut.. :)

Faxlin
0

Jag kommer ta bort det som inte hör till tråden då trådskaparen önskar detta.
Frågor som inte har med de vita klumparna att göra får således tas privata.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#23 Trådskaparen svarar inte på pm.

Marina
0

Man kan väl inte bara hindra folk från att fråga saker för att trådskaparen säger det??

Nea
0

#25 Jag håller med.

Vill inte personen som skapat tråden svara på vissa frågor kan väl han/hon skriva det i tråden i stället för att inlägg tas bort. Förhopningsvis respekterar folk att han/hon inte vill svara.

ViktorMarina
0

Hur går det, Linda?

LiindaLarsson
0

#27 bara bra vad det verkar nu, det verkar som om det var kattsanden som gjorde det, jag avvaktar och ser igen om hon skulle kissa på golvet då kommer jag testa lukta på det och ta med  sops igen,,

Faxlin
0

#24: Det är inget jag kan göra något åt. Men har ni tänkt på att hon kanske inte vill svara. Att det är jobbigt, eller att hon anser att det är privat.

#25: Jag har inte hindrat folk från att fråga saker som hör till ämnet, och det har inte trådskaparen heller. Det är det som inte hör hit som hon valt att inte svara på. Och det måste väl vara hennes fulla rätt att vägra svara. Nu var hon orolig för sin hona Stacy och inget annat.

#26: Ja i en perfekt värld skulle folk respektera att någon inte vill svara. Nu har vi tydligt sett i denna tråd att forumet inte hör till en perfekt värld. Man tar inte hänsyn till vad andra vill svara på.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#28> Låter ju utmärkt, om det bara var sanden… hehehe…

Du kan ju återigen testa henne genom att lite fult lufta ur henne ur lådan när hon väl tänker pinka och låta henne med flit pinka utanför. Ser det ok ut då? Sen kan du ju droppa i några korn sand och se om resultatet blir samma. Dvs om du fortfarande inte är helt övertygad. Skönt att hon verkar bättre iaf.