Iller iFokus

Iller

Etiketter: fodergodis
Läst 171 ggr
Boppis
0

VIKTIGT ????En ska jag kom på????

jo jag kom på att jag har en katt men hur ska man göra för att fördela maten? min katt äter bantnings foder för katter men fodret brukar stå framme jämt. Jag tror inte en iller ska äta sådant foder. Men vad ska man om fodret till illen står framme Jag menar bara då äter katten de och de e inte bra de heller katten e för tjock å måste banta säger vetrenären.

de var bara en fråga jag hade

Madde
0

Har du något ställe där bara katten kommer åt. Kanske ett rum ni har separat eller kanske på en bänk. För jag tror inte att den maten är så bra för illern.

Det var ingen dum fråga. Såna finns inte här på iller.ifokus.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Boppis
0

jo men de går å orna på något sätt så illen inte får tag i maten men men katten e ju probleme lilla kissen älskar mat å om fodret till illen e frame så vill ju kissen äta litte å de e inte så bra för henne. Man kan ju inte ta bort lilla illens mar ju den måsre ha till gång till foder och man kan inte stänga in någon av dom de e djur plågeri.

Madde
0

Ja åt det hållet kanske det var lite värre. =) Hmm. Jag lovar att du kommer säkert på något. Eller så kanske det finns någon här inne som kan hjälpa dig på den fronten. Själv har jag inte katt.

Nettan
0

Det är mycket enkelt avhjälpt.

Köp en back på IKEA för 9:- (tror den heter "glis"). Gör ett runt hål i den så stor så att bara illern kan komma in i den. Vänd den upp-och-ned över matskålarna och vips så har du ett "foderhus" som inte katten kan komma åt.

Madde
0

Det hade aldrig jag kommit på. =) Tur att vi är några illerägare här inne. =)))

Boppis
0

de kan jag nog försöka med de var en jätte bra ide man tackar för ett bra tips Flört

Faxlin
0

haha, typiskt att det skulle vara just Nettan som kom med ett bra förslag då. hihi
Men visst det var smart, tror du måste ha fått lite hjälp av barnen att kommit på det va Nettan? *retas lite*

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

elaka Åsa ! Faktiskt så hade jag så åt Ior i början för Nasse ville absolut inte låta Ior vara ifred när han åt.

tessa
0

smaaaart Nettan, tack för tipset! =)

Faxlin
0

#8: Elak? Va? Nu fattar jag ingenting! Förvånad
Jag som är såååå snäll. hihiOskyldig

Audiatur et altera pars

Nettan
0

# 10.. ja du kanske är snäll när du sover.. och det gör du ju så sällan…*ASG*

Faxlin
0

#11: Japp sover gör jag sällan. Sååå trist att behöva sova bort sitt liv ju. hihi
Men jag är inte snäll när jag sover säger de som vet. Sparkas visst. hihi
Men som tur är är jag jätte snäll när jag är vaken. Skäller aldrig på någon och framför allt så retas jag aldrig. hihiRäcka ut tunganOskyldig

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Jag har ställt katternas mat på köksbordet dit illrarna inte kommer och illrarnas mat under soffan dit katterna inte går. Funkar för mig.

Madde
0

Hur har det gått Boppis??? Har du lyckats hålla katten borta från illmaten??? =)