Varmt åh så varmt... Pust!
Illrarna har blivit duschade för en stund sedan och det märks att de tycker det var gott även om själva duschen var död och pina.
Nu håller de på med illerlekar i rören och en prasselpåse (Ikeas blå) med lite pauser för putsande.
Kan starkt rekomendera en illerdusch i den här värmen.
Sara
Ska precis göra samma sak med alla mina illrar, har just tappat upp lite vatten i karet åt dem, sen får de springa sig torra här uppe.

Sara förlåt att jag förstör tården (men det hade med bad att göra så jag tog det här i stället för att slippa starta en ny tråd, hoppas det inge gör nått..)
Stacy är ju kastrerad för en 1 vecka & 4 dagar sen.. kan man bada henne då i dushen, kan jag ta henne till älven? kan jag börja ta med henne ut i skogen eller ska jag vänta ett tag till ? tänkte skogen har ju vassa gräs och annat, så hon inte skadar magen
MVH Liinda
Har hon tagit stygnen??? Jag hade nog isåfall bara badat henne i dushen då det är "renare" än det som finns i älven. Samma i skogen, det finns mycket i skog och mark som kan gå en i minsta lilla glipa där hon har stygnen. Så där hade nog jag iallafall, väntat i minst en månad innan jag tar ut någon nykastrerad i skogen, eller att de får bada i åar och älvar. Inte ens i havet får mina bada om de har sår som kan vara det minsta öppna.

Hej, ett tips i sommarvärmen, ta med en vanlig blomspruta o dusha de små krabaterna med. Har man på finaste sprayläget så svalkar det bra. Bra för svettiga människor också :)
--------------
For ferrets and their owners!
http://www.ferretchatserver.com

hon har stygn som åker bort av sej själv.. dom syns inte
mina grabbar har orkat sig ut ur "sitt" rum nu första gången på hela dan heh. där dom sover är det jättesvalt hela dagarna så dom håller sig helst därinne o busar järnet på kvällarna. Ställde dit en balja åt dom förut..men ingen var så sugen på ett dopp faktiskt.

Sover dagarna igenom, leker på kvällarna får lätta, kalla duschar regelbundet och dem tycker om det allihop :)
Stina låg och pustade idag så jag gav henne ett kallt bad, ni skulle sett skräcken i de små illerögonen, stackare! Men hon blev betydligt piggare.
# 2 Är såret läkt så kan du duscha henne.
Sara
Har just badat mina 6 vuxna illrar i vasken i köket, och det tyckte de nog var skönt, iallafall för stunden innan de blev varma igen. Mina 3 valpar Otto, My och Mille har jag just satt in en plastbalja med vatten till så att de kan få bade. Kan inte gör det för de vuxna då jag inte har så stor balja att de får plats i den, iallafall inte killarna. Tjejerna är lite mindre, så de hade nog fått plats. Men jag valde att sätta in baljan till valparna så de kan skvalka av sig, så tog jag de vuxna i köksvasken. Ska iväg och ha tag på en större balja som jag kan ha till de vuxna illrarna, hade en innan, men den försvan i senaste flytten av någon anledning. Den var annars lagom stor för dem att bada eller leka bollhav i.

vet inte om det är läkt.. det är en skorpa på såret..
har en liten barn pool utonhus som jag låter mina simma i lite när det är som varmast ;)

vissa här hemma vägrar ju bad, elliott framförallt, han blir totalt skräckslagen så jag brukar nöja mig med att blaska av trampdynorna och huvudet lite försiktigt. Det brukar hjälpa rätt bra det med. Sen finns det ju en del som badar fricilligt i plaskbaljan dom har.