4 som söker nytt hem
Hejsan alla!!!
Skriver detta för kompisar som vill omplacera sina 4 illrar. Det är 2 tikar och 2 hanar de är mellan 1½ och 3½ år, alla är vaccinerade och friska och jätte snälla. De som ska omplacera vill att illrarna ska vara tillsamman, eller åtminstone 2 och 2. Kommer alla 4 tillsammans så kan en bur få köpas till ett nedsatt pris. Buren är en sådan som Ahms illertorg säljer och det är 2 ovanpå varandra stående burar. Om jag minns rätt så betalade de över 5000;. för buren när de köpte den för ungefär 1 år sedan. Men buren kan bara köpas om alla 4 kommer till samma ställe.
Ni som är intresserad kan kontakta mig i ett PM här inne eller så mailar ni mig på trollvalpen@hotmail.com så får ni tele uppgifter till dem som ska omplacera illrarna. Då kanske de även kan tala om varför de ska omplacera dem.
Christel

vad är det för färg på illrarna?

#1 spelar det nån roll?=)
man kanske vill veta vad man får om man köper? ;P

#2 nä inte för mig.. man kanske kul för andra att veta.
ehh bara en fråga luktar illrar
#5 japp!
men om man har dom i en lägenhet luktar dom jätte mycket då elr vad??
#7 undrar du om de luktar illa får du ett annat svar.. 
Okastrerade illrar kan lukta väldigt mkt, lukten är svår att beskriva… myskigt.. rovdjur…
En kastrerad iller luktar inte mkt alls, bara man håller fräsht o städar flitigt… djur innebär ju alltid mer jobb på den fronten…
Kanske inte är rätt tråd o ta detta i. Förstår att du har frågor men det är bättre om du startar en egen tråd om det.
okeej
Om jag minns rätt så är det en brun tik, en brun tomte tik, en brun tomte hane och pastell hane. Pasttelhanen har varit ute på rymmen i nästan 1½ års tid, men har nu hittat hem igen. Han är lite skygg, men man kan lyfta upp honom och man kan fortfarande pussa honom. Han är äldst i skaran och kommer ursprungligen från min uppfödning, han är född i mars 06 så jag skrev lite fel där uppe angående deras ålder. Den ska vara mellan 1½ och 2½ år inte mellan 2½ och 3½ som jag skrev. Vad jag vet så är alla kastrerade, den jag är osäker på är den bruna tiken som kan vara okastrerad än.
#12 Oj, vilken kämpe pastellhanen är!
Helt otroligt att han kom hem, är helt chockad :O
De har haft jätte tur att han kom hem efter så lång tid, och att han har överlevt en hel lång vinter ute alldeles själv. Mest troligt så har han hittat något ställe där de har ställt ut torrfoder för katter, så där har han hållt sig ikring hela tiden. Sen har han väl troligen varit på utflykt och då hittat någon som han kände igen, eller så har någon helt enkelt sett alla de lappar som vi har satt upp överallt runtomkring där han bor upp till 5 mil omkrets. Frågade inte dem hur han hade kommit hem.

Putt, vet vilka dessa illrar är, och måste bara säga att det är ett underbart gäng det här :)
jag skulle jättegärna vilja höra mer om återföreningen. helt sjukt att de fick tillbaka honom!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men det måste vara illern som blev upphittat från polisen genom Helsingborg Dagblad och som du, elmo, har haft än så länge deras ägaren inte dök upp! Och det i april! Och nu vill dom omplacera han, och inte bara han…
Det var väl inte direkt att de sket i att dyka upp utan de visste inte att det var han eftersom han tappat chippet. De trodde han var död men beslutade sig för att kolla upp det ändå och så var det han!
Tänkte iaf bara säga att tjejerna flyttade hem till oss igår och pojkarna har också en blivande ägare, så den här tråden är väl inte aktuell längre.
Vad snällt av dig aom hjälper dina vänners illrar att hitta ett nytt hem=)