Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 1056 ggr
Illercafe
0

Illerkalas i Svedala

Nu är det dax med vårt årliga illerkalas och det kommer att vara i Svedala. Samma plats som i fjor, I Maj-Britt o Maj-Louise koloni den 20/7 kl 15.00.

Är ni intresserade så anmäl er till
Maj-Britt                                                    majbritt@illercafe.com                                
tel:0762-416426

Maj-Louise
majlouise@illercafe.com 
Tel: 0739-633241

Som vanligt har ni något med att grilla eller någon annan fika ni är sugna
på och en liten paket för 30-35 kr per iller som följer med. Vi bjuder på Kaffe och Tårta och hoppas på fint väder

Norrskenets
0

Tyvärr alldeles för långt för mig=( annars hade jag inte tvekat, det kommer garanterat bli en mysig träff/kalas=)

Satmaran
0

Det var helt underbart förra året. Solen strålade, illrarna hade det mysigt och vi blev bjudna på riktigt smaskig hemgjord tårta, mums!!! Egenhändigt fixad tårta är ju bara bäst!!!

Självklart kommer hela familjen Daun om någon vill plocka upp oss på stationen ;)

Lenore
0

Låter roligt! Ska kolla upp om vi kan komma. :)

Satmaran
0

# Hur många får plats? Är det ok om jag tipsar alla valpköpare om träffen? Hi hi, det kanske blir lite trångt ;)

Illercafe
0

Ja jag tycker att ni gott kan komma.
Lillan, jag kan kanske plocka upp dig om jag kör själv.  

#4 Finns det hjärterum så =0)
Jag tror Maj-Britt och Maj-Louise hojtar om det blir förmånga :)

Illercafe
0

Vi kommer att ha illerrace på engelskt vis med lite priser i potten.

Satmaran
0

#5.6. Du är för gullig!

Vad tusan är ett illerrace? En bana på tid eller? Hinderlöpning?

Ska bli spännande, Ida är för lat, men Maya kan ju ha en chans :)

Illercafe
0

# 7. Kom på träffen så får du veta ;)
Kan avslöja att det är illrarna som ska springa :)

Satmaran
0

#8 Tur är väl det!!! Jag springer inte ens för att hinna med bussen… Väntar hellre på nästa ;)

Klart att vi kommer!!! Det vattnas redan i munnen när jag tänker på tårtan =D

Satmaran
0

Putt.

cannaydia
0

åh ja vill ju också dit o umgås med er alla trevliga människor =)

Satmaran
0

#11 Ja men så kom då!!!!

Ta med ett gäng goa valpar att gosa med!!!!  =D

Jag bidrar med Salsa som inte lyckats hitta nytt hem :)

cannaydia
0

#12 är en jäkla bit dit bara :-P Var helt slut efter landskrona utställningen när ja åkte båt 3h sen sträckkörde själv utan radio i bilen höll på o bli knäpp :-) och göra om den turen -fast jag har annan bil nu- är inte lockande i dagsläget. Men hade varit väldans kul och får nog ta o planera in en faslandsresa till lite illerfolk :-) Har 'bara' två töser kvar här hemma nu, tomt! Men du lär nog få träffa en dos av mina tussar ändå om du åker dit ;-)

Satmaran
0

Jo men visst har Liselott en av dina små flickor!!?

Den lilla snälla tös som var här och valde ut sin kompis Dumle!?Nåja, han hette Lloyd då, men hur som helst, så vill jag minnas att hon var väldans snäll och försynt, den lilla tösen :)

Låter som ett helt företag att ta sig hit ner och förstår att du inte orkar :( . Men vi tar lite bilder på tårtan och mailar till dig!! =D

Hoppas att vi kan träffas någon annan gång!!!

Lillan

Illercafe
0

# 13 Du vet var du kan sova =0) Och du är ung så du orkar med en sån färd till ;0)

# 14 Jo Skatt som var med och valde Dumle (även kallad Dumme av Anita) är från Murgrönans uppfödning.
Jag kan avslöja att 3 av Malins valpar kommer att dyka upp på kalaset. Ska bli så spännande och träffa dom.

Satmaran
0

#15 Fy på Anita!!! ;)

Hoppas att du kan övertala Cannaydia att komma ner till oss i skåne. "Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi blir" Fniss!!!

cannaydia
0

#14 nej någon tårta vill jag inte se då vill jag ju ha :-D hmm, ja de e ett projekt att ta sig dit och man bör vara två som turas om med körningen för fyf*n för att köra själv till Landskrona ifrån Gotland säger jag bara! Jag var slut i flera veckor efter den turen haha

Men jag får försöka till nästa gång det planeras en träff, man får lov att planera i förväg en tid innan och försöka ragga tag i någon med körkort som orkar dela på turen, bil har jag ju denhär gången ;-P

Illercafe
0

# 17. Den tårtan som serveras går inte av för hacker den… Maj-Britt o Maj-Louise är jätteduktiga på att baka.

Du vet om att det går att flyga  Visby-Ängelholm? 
Illrar har vi ju här Skrattande
Om mitt projekt går i stöpet så SKA du komma ner sen…lovar Hehe

cannaydia
0

#18 Ängelholm? var ligger de o vilket bolag flyger dit? :-P

Illercafe
0

# 19 ca 3 mil från mig och det är kullaflyg som flyger, kostar runt 600kr per tur. Jag hämtar gärna Skrattande

Satmaran
0

#20 Vi kanske kan skramla ihop ett litet resebidrag så att Cannaydia kan komma ner? Kanske vi kan få ihop till en enkelbiljett i alla fall ;)

Illercafe
0

"putt"

cannaydia
0

hade varit skoj just denna vecka kan jag inte men gärna i framtiden kommer jag ner till er i söder på en påhälsning och ser hur alla "mina bäbisar" har det i södern ja och ni andra ilelrägare också för den delen ;-).

Satmaran
0

#23 Synd att du inte kan komma denna gången, men vi ser fram emot framtida skånebesök :)

Illercafe
0

# 23 När du kan komma ner så fixar vi en Malin-fest så du får träffa alla här nere :)

cannaydia
0

#25 nämen de va ju för gulligt :-D De får ni lov o göra men T A L A    LÅÅÅÅÅÅNGSAMT så jag förstår vad ni säger hehe :-D Annars drar ja igång med Gotländskan o vi lär sitta o titta på varandra med stora ögon och stort frågetecken ovanför oss :-P hehe

Illercafe
0

# 26. Jaaa viii taaallllar lååånnngggsamt Cool

Vi får ha varsin dator med msn

Satmaran
0

Vem kommer???

Jag anmälde mig i måndags och då var jag den första som ringde!!!

Illercafe
0

Jag vet inte, vi har haft bed&breakfast service hela karnevalshelgen så jag har inte varit i kontakt med värdinnerna än men ska kolla :0)

Satmaran
0

Enligt väderleksrapporterna ska det regna hela helgen :(

Blöta, kalla illrar är ju inte kul, finns det någon plan B, om det är för blött??? Eller blir det helt enkelt inställt? uppskjutet?

Illercafe
0

Ärligt så vet jag inte vad värdinnerna hade tänkt sig men jag skickade ett mail o frågade i natt o väntar på svar annars får jag ringa dom sen.

cannaydia
0

Hur hade ni det? :-)

Illercafe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev uppehålls väder hela tiden men det blåste.
Vi var 9 människor och 12 illrar som vågade oss dit, lite regn har ingen dött av Cool

Här är en som hälsar till dig, Malin

Illercafe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grillandet stod vi själv för medan Maj-Britt o Maj-Louise hade kämpat med kakorna.. och TÅRTAN!!!

Satmaran
0

Snyft!  Tårtan!!! :( 

Jag ringde och avbokade på lördagen, för det hade lovats riktigt busväder på söndagen. På lördagen var jag den enda som hade anmält mig, så då antog jag att det inte skulle dyka upp så många ändå!!!

Lördagkvällen blev istället desto vildare och söndagen ägnades mest åt att återställa vätskebalansen och att hålla ihop huvudet ;) 

Synd att vi missade tårtan och det förträffliga sällskapet, men vi hoppas på en ny träff snart igen =))

Förlåt oss ömkliga stadsbor som inte klarar lite busväder ;)

Kram

Illercafe
0

Jättesynd skulle så gärna träffa er. Nästa gång får du ta med regnjacka, gallonbyxor o gummistövlar…. finns ju inga dåligt väder bara dåliga kläder :)  
Jag hörde det. I lördags när jag ringde så var det bara vi som skulle komma, vi sa att vi kunde ha trevligt bara MajBritt, Majlouise, kent, patrik och jag. På morgonen fick jag meddelande om att 4 till hade ringt o ville komma. Skrattande