Djuraffär som säljer illermat?
Hejsan, är det någon som vet om de finns någon bra djuraffär som säljer illermat i stockholmsområdet? (gärna i norra stockholm)
Jag tycker att det är mycket skönare att handla i djuraffär än från nätet. Hittar jag ingen djuraffär i närheten som säljer illerfoder så får jag beställa från nätet ändå. Har ju inte fått min iller än, så jag har lite tid på mig att hitta en bra affär :).

Fråga om de kan ta in illerfoder. Det har jag gjort i Norrköping
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Hagsätra zoo säljer illerfoder
Mvh Jenny
Av hagsätrafodren är Ferret complete och Totally ferret de som är bra.
Sara
Okej, tack för hjälpen! :)

Hej! Det finns en djuraffär nere i Infra City, Upplands Väsby som säljer Totally Ferret :)
#5 hur mkt tar de för att man ska köpa det hos dem då? per kg och allt? :)

vinsta zoo i vällingby säljer illermat för 99 kr . vet inte hur mkt det va eller vilken sort.

Du ska inte köpa illermat från djuraffärer det är inget bra foder och illrarna mår inte toppen utav det beställ i stället från www.teba.se det är skiit bra foder
#8 eh det där känns inte riktigt rätt i alla fall… Djuraffärer kan sälja illerfoder av bra kvalitet. Det finns dock ett gäng olika märken av varierande kvalitet, vissa illerfoder som kanske rentutav är dåliga också ja…
#7 Ta reda på vad det är för ett foder kanske…
finns ett stort lager hur i haninge som har massa djur saker. ofta extra priser. haninge crt zoologiska.. ligger bakom bussgaraget bakom haninge centrum.
hagsätra har det mesta. oftast kan man be en zoo affär beställa hem iller foder också.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vinsta Zoo i Vällingby säljer Vitakraft Menu och Zoomarknaden i Bromma flygplats säljer en annan som jag just nu kommer inte ihåg namnet på.

#11 Jag var på zoomarknaden häromdagen och rannsakade affären på iller-artiklar…skymtade dock ingen mat? =S
#11 vitakraften har de ofta bland gnagarmaten… Inte så jättebra foder.

När vi ändå är inne på mat… Någon som vet om det finns en affär med ilelrmat/artiklar i Landskrona? Ska nämligen flytta dit i juni :)
Illerbutiq ligger väl där någonstans? Men jag vet inte om hon har affären öppen eller bara säljer över nätet. Ägaren heter illercafe här.
Sara
Djuraffären i Solna tar hem illerfoder om man ber dom.
Även Djuraffären i Kista har illerfoder, på menyn.
Sen har det öppnat en ny djuraffär i Orminge Centrum för dom som rör sig i den delen av staden. (15min. m. buss från SLussen)
Dom verkar ha fattat att iller ägare köper.
Dóm säljer illerfoder + Ferret bits - anti hariball, som älskas hemma. OBS! MED BRA PRISER

Jag ger min iller Prestige duo ferret är det bra iller mat?
#17 själv skulle jag inte ge det till mina illrar. innehåller för mycket kolhydrater (ev orsak till tex insulinom), för lite protein, och sen är det mycket fisk i. Så inget foder jag rekomenderar

#18 Aj då! Vad rekomenderar du då?

#18 Aj då! Vad rekomenderar du då?
det bästa är ju att utfodra med kött. själv gillar jag inte torrfoder, även om jag måste ge det då jag har några som fortfarande köttstrejkar. Jag ger Vitalin och Totally Ferret. anser att de är de bästa illerfodren på marknaden i sverige. även om te.x TF anses vara ett foder av medelklass i usa. Sen inns det orijen katt foder, som har hgt protein inehåll och inga kolhydrater. däremot finns det ett otal skumma växter tillsatta, så jag börjar bli något skeptisk till om det verkligen är nödvändigt för iller.
vad du skall titta på är vilka ingredienser som finns i fodret; de tre första skall heslt vara kött i någon form. Dyker det upp majs, mjöl, vete elelr liknande i fodret så gör du bäst i all rata det. Kolhydrater skall en iller ha så lite som möjligt av. första ingredienserna bör vara riktigt kött, inte biprodukter, eller kycklingmjöl etc (det är bara nedmalna rester av tex näbbar fötter, avföring etc och ja, hur näringsrikt låter det?)
att studera näringsinehåll på torrfoder är mycket viktigt när man har iller. illrar har specifika näringsbehov, och tillgodoser man dem inte så kan de få allvarliga konsekvenser. flera av cancerormerna som vanligen drabbar iller, misstänks främst bero på en torrfoder diet

#21 Tack så jättemycket det blir raka vägen till zoo och köpa ett annat foder! Tror dom har totally ferret….

ANF Ferret maten dåra??
Amhs-illertorg säljer ANF.
Sara
# 14. Jag säljer mest via nätet men det går bra att komma hit o handla oxå om du säger till innan, jobbar natt så sover hårt på dagarna :)
Jag tar även med mig på träffarna om någon är intresserad.