Iller iFokus

Iller

Etiketter: tipsaccessoareraktiviteter
Läst 542 ggr
tokage
0

Litet tips om illrar som puttar lådor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, ja detta problem har jag haft. Cinkajou puttade lådorna och gjorde sina behov BAKOM lådan Skrikandes…

Så… Silvertejp… det löser allt! Tejpade fast lådorna i golvet, och efter en bra stund av frustration så insåg Cinkajou att det inte längre gick att flytta lådorna :D!

Så ca en månad senare tog jag bort tejpen (det är rätt jobbigt att tömma lådorna när de är fasttejpade i golvet, HAHA), så märkte inte Cinkajou att de var loss, så sen dess har han inte flyttat på lådorna alls, tihi :D!

Så, ett litet tips bara om någon skulle råka ut för samma problem :)

(bilden är från typ februari, om ni undrar varför Cinkajou har vinterpäls på bilden, HAHA :D, tyckte bara att den var lite inspirerande :'D)

ferretgirl
0

Jätte bra tipps!!! Tejpar du då rak ner på golvet eller hur gör du annars??? Har själv inte tidningar under mina lådor då de bara ravsar i sönder dem i små bitar. Krama och pussa Cinken från mamma Tiffanie och mig.

Mstar
0

Mina flyttari nte toalådorna, de sätter sig ibland utanför. jag har tidningar.  Men!! De småfisarna flyttar på allt annat, reseburar os som står i hörn, för att de ska kunna springa runt dem.. Man kan undra varifrån detta behovet kommer..

JossanH
0

#2 ja flyttbehovet verkar stort hos flera illrar. jobbigast är när de kommer upp på ett fönsterbräde och har ett stooort flyttbehov… Här slutade det med 7 st välta krukor varav typ 4 var trasiga.. ;) Skulle tänkt på silvertejp då hehe

Dexter flyttade alltid lådan förr.. Inte för att bajsa bakom utan för att sova bakom. direkt på golvet… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaLarsson
0

jag tejpar i hörenen för att itne kisset ska åka under listen.. om hon skulle råka missa eller om jag intehar hunit toma den på morggon så gör hon utnaför.. _)

Strumpan
0

Vad han ser rund och glad ut på fotot -sötnöten! =)

Mvh Jenny

tokage
0

#1 Jag tejpar en bit på varje sida (blir 2 sidor eftersom de andra är mot väggen) och nej på golvet, och rullar ihop 2 bitar så det bli tejp på båda sidorna och sätter under lådan :). Hoppas du förstod :). Jadå han ska få många pussar och kramar :D!

TIMMY
0

Man kan även skruva i små minikrokar i väggen, typ två stycken; och även göra två hål i lådans baksida. Så hakar man bara fast ett snöre i krokarna, och hakar av när man skall städa.

Funkar nog bäst om krokarna är lite högre än hålen i lådan.

Om man hellre vill göra håll i väggarna än att tejpa på golvet förstås…Cool

Musiken
0

smart! :D

Beckiss90
0

hm har testat det men hon är helt besluten på att inte gå i lådan utan bara ändra platsen hon brukar gå på till ett annat ställe *putt* har ni något bra tips hur jag ska göra..har typ 10 lådor i lilla stugan nu men hon bara struntar i dem…p.s hon har suttit utom hus i en gallerbur innan jag skaffade henne så hon har ju direkt inte fått någon tränning även att jag försöker lär henne lite

Norrskenets
0

har också kört med det men efter en stund har mina märkt att den inte sitter fast och puttar ut den..

Marina
0

Smart tips, ska testa det. Himla söt han är Cinkajou, vilken uppfödare är han ifrån?

tokage
0

#11 Han är från ferretgirl här på iller.ifokus :)

Marina
0

Trodde väl det :) Kan han möjligtvis vara släkt med "lilla" Otto från årets kull? (sorry OT)

Marina
0

Jag såg förresten att du har tidningar under lådan, funkar det verkligen? Jag har aldrig vågat testa för jag tror de ska kraffsa sönder o slita bort tidningarna, är det fler som har testat detta?

UlrikaD
0

Jag har försökt att ha tidningar under lådorna i och med att jag har några trotsmonster just nu som helt har glömt av lådans betydelse. Det har för mig inneburet att de som är rumsrena sätter sig på tidningen istället!! Men de vaktar jag jättenoga på nu och lyfter på lådan när jag ser. För tillfället får det vara tidningar under lådorna här för min parkett är totalt död och slaktad nu efter de senaste månadernas trots här hemma. Jag kommer definitivt aldrig att kunna flytta från denna lägenheten innan jag blir miljonär.

Marina
0

#15 men de sliter alltså inte bort tidningarna iaf?

Kan annars se et scenario framför mig med att de kissar och bajsar på tidniingarna och sen sliter sönder dem, råkar välta hela lådan i sin lilla terroattack så det sen är sand, kiss bajs och äckligt papper överallt….Men så behöver det alltså inte gå? :P

UlrikaD
0

Nej, här ligger tidningarna kvar iallafall. Men det är säkert olika ifall illrarna gillar att leka med saker som prasslar. Mina kanske inte behöver det för de brukar få leka med papperskassar väldigt ofta så det kanske räcker.Skrattande

Mstar
0

Mina är vana att gå på tidningar istället för låda då vi bara har en låda när vi hälsar på hemma hos mamma. I resterande hörn de vill göra sina behov i har vi tidningar… De har aldrig rivit sönder eller så.