Kan nån hjäpa mig!!
hej ville bara veta om nån vet vart man köper illrar skulle gärna vilja ha en 
Skulle nog rekommendera dig att verkligen träffa illrar och se hur det är att bo med dem, innan du bestämmer dig för att skaffa en. Det är ett ganska speciellt djur, med rätt stora krav på både det ena och det andra..
Kolla om det finns några här som bor i närheten av dig, så kanske du kan få besöka nån. 
Lycka till!
Som svar på din fråga finns det annonser från hemuppfödare här på forumet. Kontakta dem så får du säkert all hjälp du kan tänkas önska…
okkej tack så mycket vet du var jag kan hitta dom här hemmofödarna på sidarn hittar dom inte

Jag har ingen aning om vart du bor. Men det finns säkert någon iller ägare i närheten av dig som låter dig komma hem till dem och hälsa på illrar. För hoppningsvis bor du i närheten av någon uppfödare som kan låta dig komma hem till dem om inte annat. Jag bor i Älvkarleö ca 3 mil söder om Gävle. Jag har illrar och hit är du välkommen om du vill se lite hur de är. Har både snälla och de som kan visa hur det känns om en iller biter. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Som sagt, ak garna hem till ngn illeruppfodare och halsa pa illrarna nagra ganger sa att du vet vad du handskas med for djur. De ar inte som att ha hund eller katt ,aven om de kan paminna om dessa djur ibland.
// Amanda

Några små tips till: Läs, läs, och läs om tamiller. Ju mer info. du har om dem dessto bättre är det.
Att hälsa på någon eller några som har iller är jättebra, gärna fler olika illerägare. Då känner du hur de luktar och att alla luktar olika, ser hur de beter sig hur de bor mm.
Behöver nödvändigtvis inte vara en uppfödare du hälsar på, räcker med att du träffar illerägare i din närhet. Passa på att ta med ett papper med nedskrivna frågor och anteckna svaren. Kanske är det så att fler frågor dyker upp.
Håll även utkik efter illerträffar i din närhet, det är ett ypperligt tillfälle att träffa massor av illrar och illerägare samtidigt.

är det lukten som avgör om man ska ha en iller eller inte?? ()
det är väll illern man vill ha inte lukten,, gillar du iller och vill ha sen skiiter man faktiskt i lukten (min åsikt)
okeej alla tack så mycket ska försöka hitta nån Tack!!!
#7 vart i sverige bor du? :)

#6 Alla tanker val olika? Jag skulle t.ex. inte skaffa grisar eller hundar, for de luktar inte trevligt tycker jag. Och ar det sa att man inte tycker om lukten sa blir det ju svart att sta ut med djuret i sig ocksa.
// Amanda
#6 lukten kan väl visst vara lite avgörande… Skulle illrarna alltid lukta som okastrerade hanar skulle nog inte jag ha iller iaf…
Sajtvärd på Iller.ifokus

vill man ha en iller.. så får man stå ut med lukten annars ska man inte skaffa (min åsikt)
#11 precis och de e ju därför de kan va bra att få komma å lukta på en iller? :P
min sambo tycker att illerlukten e jättejobbig.. man känner ju den inte när man e hemma.. men när man åkt bort å kommer hem till den igen :P då sticker de i näsan ^^
#11 ja det var ju det jag skrev- jag skulle inte skaffa iller om jag inte stod ut med lukten, vilket jag inte skulle göra om dom luktade som okastrerade hanar jämt. Likaså skulle jag nog inte skaffat iller om dom på något annat vis inte var så som faktiskt är… Lucky me att dom inte luktar mer än dom gör…. (MIN ÅSIKT)
Sajtvärd på Iller.ifokus

^^

#10 Det var ju precis det jag skrev. Man skaffar ju inte djur som man inte tycker om lukten pa.
// Amanda