Salsa 10 v. vill flytta!
En liten flicka hoppar och studsar här hemma! Alla syskonen har hittat fina hem, men Salsa studsar ensam kvar.
Hon har massor av energi, är full av bus och äter som en järv!!!
Men sen är hon så gudasöt när hon sover ;)
Om någon här inne letar efter en liten terrorist som kan förgylla tillvaron med nya jäkelskap varje dag, så är det bara att pm:a mig :)

Nåååå så söt :)

Syster yster!:)

Här busar hon med mamma Maya, som är fantastisk. Vilket tålamod hon har med sin dotter som sliter henne i öronen och hoppar jämfota på henne mest hela dagarna =D
Salsa är dock en snäll tös och busar snällt med min 7 åriga son. Hon biter bara i fötter om de har strumpor på, alltså endast gästerna, eftersom vi alltid går barfota hemma ;)
Salsa letar efter en matte eller husse som har gott om tid, tålamod och minst lika mycket envishet och energi som henne själv.
Någon som känner sig manad (eller utmanad) ????
hoppas hon hittar ett bra hem snart :)
Jag kan vara akuthem till henne oxå, jag ska ha Murgrönans valpar på akuthem så då kan jag även ta Salsa 
*skojar*

#5 Ja du är väl för rolig du :)
Får du aldrig nog? Måntro att du ska frossa i murgrönans valpar va!!! Hur gamla är de? Hur många? och hur länge ska du få sniffa valpdoft? Bara nyfiken ;)
Tänk så behändigt att låna en kull, bara för ett tag och sniffa och gosa sig mätt =D Ha det så kul med illermyllret, Liselott ;)
Kram
Tequiila har fångat min pojkväns hjärta mellan sina små tassar och han har pratat om att skaffa en egen. Ska höra med honom om han är sugen på min illers syster :)

#7 Ha ha! Va???? Menar du allvar???
Hade ju varit helt underbart om de två kunde få träffas och leka titt som tätt. Hoppas, hoppas :)
Jag frågade honom nyss och han är väldigt sugen faktiskt ^^Jag får bearbeta honom lite till bara ;)

Yes! Yes! Yes!
Jobba på Maria!!! ;) :) :D
Ni får mängdrabatt så klart ;)

Hejsan!
Jag och min familj letar med ljus och lykta efter små illrar samt omplaceringsillrar. Läs gärna mer på min presentation och kontakta mig om vi låter intressanta :)
Tack på förhand
MVH
Patricia med familjen.

#11 Jag har pm:at dig. Du är så välkommen att hälsa på, så att ni får träffa Salsa :)

Hej igen!
Skrev ett pm, vet dock inte ifall det kom fram - men toppen att ni också bor i Malmö! Hur mkt tar du för Salsa, vad får man med valpen? Är hon vacc.?
Tack på förhand
MVH Patricia med familjen.

Du har fått svar Patricia, ursäkta att det tog tid. Har slavat vid spisen :)
Dillkött… Mmmmm!
#6 Jag tar alla som Murgrönan har.
Ja akuthem för alltid! Jag försöker bara förhandla fram ett bra akuthems avtal, som akuthem betalar man inte veterinärskostnaden
#9 Tjuva nu inte min möjlighet till att bli djursamlare ;0)
Skämt o sido, din iller behöver säkert en till o leka med :)

putt

Salsa är fortfarande kvar!!!
Jag vet att hon inte har någon chans emot alla fina småvalpar med silverpälsar och tjusiga svarta nosar ;) Men tösen är godhjärtad och fin, uppför sig som en valp ska och har blivit riktigt duktig på lådan. Det är Salsa som alltid kommer och möter oss vid dörren när vi kommer hem!!! Hon är social och busig till tusen :)
På lördag blir hon 11 veckor.

puttar för tösen

Mmmjum, vilken goding! Hoppas hon hittar sitt alldeles egna och rätta hem snart :)

Ja det hoppas jag också!!!
Hon är en riktig sötnos. Ikväll delade vi på en räkmacka, sen somnade hon gott på min mage. Märklig valp, hon äter allt!!! Räkor är tydligen mums!!! Liksom fettet från revbensspjäll, rostbiff och över huvud taget allt kött!!!
Känns konstigt att ha en så matglad valp här hemma. Jag är ju mest van vid mina torrfodersätande damer och de går ju inte ens i närheten av varken kött, fisk eller äggula!
sikken snuttis. hur kommer det sig att hanar är populärare än dessa självständiga tjejer? Tjejerna är ju lite "roligare", oftast :-)
#5 haha du e ju för go! Du är lite sugen på en tös till va…eller två ;-)
#20 Du är välkommen att träffa mina valpar nästa år och servera dem kött, men akta fingrarna ;-) haha Alltid lika matglada. Har du vant årets valpar med kött?

#21 haha, att hon har, matat dem med kött. Min "valp" Herkules, som inte är så liten längre- han har växt om torrfoderbrorsan, han kommer kutande såfort man vill ha pålägg på sin macka. Skinka, prickig korv eller leverpastej, spelar ingen roll. Han står nedanför när man lagar mat med kött i. Och finns det kött på bordet… ha, ja, det finns inte där särskilt länge..
Har aldrig sett en så köttokig varelse! Mycket underhållande, sålänge man inte ska försöka ta upp upp honom när har köttlukt på fingrarna.. Smaka först, titta sen.. ajaj..

#21 Japp! Årets kullar är uppfödda på Knäreds fina färska kyckling, hjärtan, och diverse annat kött!!! Givetvis så har de haft tillgång till uppblött torrfoder blandat med ersättning och äggulor också :)
Det är faktiskt lite roligare att ha en iller som man kan bjuda på kött, när man lagar mat. Nu är jag aldrig ensam i köket =D
Jag har aldrig varit på Gotland, men där verkar mysigt, så det skulle vara kul att dra dit med husvagn eller nåt, nästa sommar!
#22 Är det inte dax att jag får lite bilder på grabbarna snart? ;)
#23 det låter som om jag får ordna en träff här på Gotland nästa sommar då det verkar vara allt för många som aldrig varit här ;-) i år blir kort om tid me tanke på att turisterna snabbt bokar och jag inte har någon vidare semetser eller ledig tid att sno åt. Men gör en förberedelse på träff nästa år på Gotland då allihopa ;-) Får fundera hur man kan hjälpa till med boende biten under tiden… Åt valpisarna torrfodret när du gav dem kyckling? Mina vägrade blött torrfoder åt bara torrt och det endast om det verkligen krisade annars väntade de helre någon timme till tills de fick sitt kött :-)

Låter härligt med en gotlandsträff!!!
Jo jag hann hejda mig i tid, tänkte på att alla köpare kanske inte var så intresserade av att ge valparna enbart kött, så jag gav bara 2 mål kött om dagen och resten uppblött och vanligt torrfoder att välja mellan, de sista 2 veckorna! Det funkade här i alla fall :) Men jag märker ju att Salsa helst vill ha kött, hon kommer alltid tassande när jag är i köket och tittar bedjande på mig och kylskåpet. Så jag ser till att alltid ha några hjärtan till henne, redo att serveras ;)

Putt för min lilla tös!!!!

#23 Det står ju inte stilla! Men ja, du skall få iaf en bild. knycker brorsans kamera en liten stund nu.. så om 5-10 min knycker jag din tråd för att de dig en bild på dem :)'

Ååååh mina fina grabbar!!!
Tack för bilderna, tjejer!!!!
är intresserad av den lilla. det är dessvärre väldigt långt till Malmö härifrån =/
vad vill du ha för henne?

#31 Hur långt är väldigt långt?
Jag har pm:at dig!

Jag puttar för min duktiga lilla flicka!!!!
hoppas hon hittar ett hem snart :) vi håller alla tassar här hemma :)

Jag är en aning olycklig för att Salsa tycks skapa en obalans här hemma. Det faktum att Maya har en valp kvar, gör att hon uppför sig så otroligt elakt mot sin mamma. Stackars Ida blir attackerad av Maya flera ggr om dagen :(
Jag särar dem på natten, Ida sover hos mig i sängen, Maya med Salsa får husera i köket. På dagen håller vi koll så gott det går, men Ida får stryk lik förbaskat så fort man vänder ryggen till.
Jag vill inte sära på dem helt, eftersom det är så viktigt för Salsa att få ha kontakt med oss hela dagarna!! Det känns konstigt att ha Salsa och mormor Ida inne hos oss, medans Maya den styggingen ska vara förvisad till köket. Det känns inte rätt!!! Samtidigt måste jag värna om Ida, min goa fina Ida som varje dag får nya hemska sårskorpor på nacken och nu skriker hon bara Maya närmar sig :(
Detta är förståss en maktkamp, den som har valpar är den som är högst i rang, den som är dräktig står över den som inte inte har eller är med valpar. Ja, här är det ett ständigt tronbyte och det har man ju vant sig vid, men snälla busan Salsa tycks göra att tronföljden har satts ur spel. Hon skulle ju inte varit kvar här så länge, allt skulle ha återgått till det normala om hon hade flyttat som det var tänkt.
Jag tycker att Salsa är en underbar valp och hon passar så bra in hos oss. Hon leker varje dag med min 7-åriga son och det är minsann inga snälla tag alla gånger, men inte en enda gång att Alex har blivit ens rispad av hennes tänderna. Hon är i själ och hjärta snäll!!!
Jag vill gärna behålla henne, men inte på bekostnad av Idas välmående, alternativet skulle då vara att behålla Salsa och omplacera Maya!!! Nej det finns ju bara inte en tanke på det heller :(
Kanske det skulle hjälpa om Maya for på semester till någon ett par veckor??? Kanske hon skulle rätta sig i ledet sen när hon kom hem? Nej jag är mest rådlös, just nu. Situationen är bara tråkig :(
Åh vad tråkigt att höra att det har blivit bråk hos er. Hoppas Salsa snart får komma till ett eget hem!

Vilken jobbig sits. Hoppas det löser sig snartt *tröst kramar*
#35 tråkigt att höra lillan! många varma kramar!!
Jag har försökt pusha pojkvännen till att köpa Salsa, men han har bestämt sig för att han vill ha en iller med en annan teckning än Tequila. Han tror inte att han kommer kunna se skillnad på dom annars :/

#40 Tack maria! Du har försökt i alla fall :)
Salsa är ju så mycket ljusare än Tequila så att se skillnad på systrarna är ju inga problem ;)

Men vad jobbigt för dig. Vet hur jobbigt det är när det inte fungerar i gruppen. Håller tummarna för att söra Salsa snart får ett eget hem och att du får tillbaka den balans som du brukar ha.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#42 Tack Åsa! Jag vet att du har erfarenhet av stora flockar, men där är jag total novis! ;)
Trodde att allt skulle funka med Ida som den självklara ledaren, men det sket sig fullständigt! Tror att det kommer att lösa sig så fort Salsa hittat sin egen plats ;)

#43: Jag var lika novis jag på stora flockar tills för ett år sedan ca. Men det har fungerat, men det har krävts blod, svett och tårar. En massa veterinärbesök och ihop tejpade töser. Päls som vägrat växa ut på ett år och sådana mindre trevliga saker. Nu fungerar det, men jag tackar min lyckliga stjärna för det varje dag :-)
Jag tror att Ida kommer ta tillbaka sin plats snart igen. För moderskänslorna kommer ge sig hos Maya och då kan det hela snart återgå. Hoppas man, illrar har ju en förmåga att inte riktigt göra det man förväntar sig av dem :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tyckte att vi skulle skaffa en liten Salsa men det tyckte inte sambon min ^^ haha

Ha ha! Attans också! Vad är det för fel på dagens karlar? Det tycks alltid vara de som sätter käppar i hjulen för valpsugna tjejer ;) Tänk så kul Salsa skulle haft med moster Tassa =D

#46 jag har väl en gårdagens karl då=p Han kan inte säga nej till en illervalp=)

#47 Gratulerar!!! Du har säkert valt detta alldeles utmärkta exemplar med omsorg ;) Tyvärr så verkar de vara alltför sällsynta. Var rädd om honom, de kan snart vara fridlysta =D

#48 inga problem, jag har sett till att gifta mig så risken för rymningar minskar=p Sen vårdar jag honom med omsorg för att han ska bibehålla dessa drag

Utmärkt!!! Se bara till att avla på dessa utmärkta gener, de kan ju behövas för framtida generationer ;) ;) ;)

#50 dessvärre är jag inte bra avelsmaterial så jag tror inte det blir så=)
Putt
#51 Varför inte det då? 

Tack Frida :)

#55 Finns hon fortfarande kvar?
Har bara tittat igenom tråden snabbt, så vet inte om det stod var hon finns någonstans?

Hoppas det är okej Lillan att ja svarar
#56 Är 99% säker på att tösen finns kvar, konstigt nog då hon är så otroligt charmigt söt.

#57 Ja, tycker jag med. Tråden har ju varit uppe väldigt länge nu. Jag är ju så himla sugen på att skaffa en iller till. Men bor ganska trångt för tillfället. Men hon är ju sååå söt=)

#58 Jodå Elin, Salsa är kvar. Såg att du bor i Älvsered??? Har ingen aning om var det är??? Vi finns i Malmö :)
Maila mig om du inte tycker det är för långt att åka och hämta tösen. la-ida-loca@hotmail.com
Putt för lilla Salsa!

putteliputt
Putt igen :)
Kanske hjälper om du slänger in lite nya bilder på henne? :)

Ja fler sötis bilder! =D

#67 Vilken fin bild på Salsa och Alex=´)
#69 Synd att bilden vart suddig så söt min hehe;)
Så söt hon är :)

Sååå söta! Mums
gud så söta dom är!! ahhhhh :P

Huga så söta=)

Visst är de ett vackert par!!!
Min pojke och jag har resonerat och kommit fram till att vi inte klarar av att skiljas från vår busiga Salsa. Så hon stannar hos oss :) Salami behöver ju en valpkompis att leka med och Ida ska gå i pension i höst, så det blir ju ändå inte som jag planerade från början. Det spelar inte så stor roll om vi har 3 eller 4 illrar, så länge alla kommer överens ;)
Lite bökigt blir det väl när man ska iväg på något, men alla 4 måste ju inte med på allt och promenader kan de ta i skift ;)
Ja då är det officiellt nu då, att 3 generationer Loca huserar här =))

#79 Grattis till er nya familjemedlem;) Ni kan alltid ha tandem koppel=) så kan ni ändå bara ha två enkelkoppel/rullkoppel fast det är två som sitter i varsitt koppel=) har det på mina töser och det är helt perfekt, inge koppeltrassel;D
Åhh va glad jag är för er skull, jag kunde inte heller skiljas från min gos grabb Rasmus=´) hade isåfall fått ångra det i resten av mitt liv.
Grattis än en gång!

#80 Tack Emma! Hon passar ju så bra in i vår växande flock ;)

#81 Ja flocken vart så balanserad och lugn så det måste gjort susen med den kombinationen=) Alex måste va mer än glad kan ja tänka mig;D

Ja, Alex jublar ju förståss och då blir ju en mamma glad också!!!

#83 Naw förstår han, det är ju nästan som hans tös då?;) hehe det är klart, ingen tår som rinner ner för kinden av att du blir så glad att han blir så glad?;)