Vad ska jag be dem testa för?
Skrev tidigare att Phoenix tappade päls på tassarna efter kastrationen. Det har slutat och jag kan redan se att nya hår är på väg ut.
Han har börjat fälla som en tok, och när jag kom hem igår efter att ha sovit borta för jobb i tre nätter så är han i mitt tycke aldeles vit runt huvudet.
Ullen under är det som är kvar, täckhåren har rasat av.
Tänkte ta honom till vetten och testa lite blod på honom.
Vad bör jag testa? Något speciellt som en icke illerkunnig vet kanske inte skulle tänka på?
Paulina

Be dom kolla allt..och sen ser ni ju d felet är.. :) eller?
#1 Hehe, ja. Det är väl eg inget fel. Okastrerade ska ju tydligen inte fälla, och han har haft jättemycket underull och lidit gris även de svalaste dagar då han blir överhettad. Kan helt enkelt vara en reaktion på det, men bara för att vara säker.
Paulina

=) det kan det ju vara :)
Ring till en illerkunnig vet och fråga.
Mvh Jenny

En hane som kastreras under brunstsäsongen kan fälla allt hår på en gång och bli en liten naken iller ;-)
Har kompisar som varit med om detta på sina illrar.
Tycker du ändå att du skall ta blodprov så tycker jag att du skall satsa på hormonpanel, blodstatus, levervärde och blodglukosvärde.
#5 Okej. Det är just fällningen som jag oroat mig över. Skrev tidigare ang. hans tassar, och fick råden att avvakta, men att kolla upp om de bliv värre.
Han verkar helt tiptop i övrigt, bara fällningen. Men stackarn har ju vart varm som en kamin.
Paulina

#6 Vekar han pigg annars så tror jag som sagt att det är värmen och kastreringen som gör att han fäller mycket nu.
#7 Ok. Ja, det är full fart, äter i samma mängd, leker om inte mer, samma avföring..
Paulina
Du kan ju bara ringa en vett å´ kolla vad det kan vara. De kan ju ha "förslag"… Roslagstull -Stockholm är duktiga
Mvh Jenny