Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 244 ggr
[tiiia]
0

lek mellan katt och iller

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

våran katt älskar att leka tillsammans med Dior, men hon beter sig precis likadant mot Dior när de "bråkbusar" som hon gör mot våran andra vuxna katt. dvs hon är ganska så hårdhänt men det är ju inte med flit utan hon gör ju så när hon busar. Vi är lite rädda för att hon av misstag skall råka skada Dior. Har ngn av er ngt förslag på hur vi kan göra för att de inte skall råka skada varandra när de leker, vi är ju inte alltid i närheten t.ex i ett annat rum eller ligger o sover och då vet vi ju inte vad som händer.

skulle vara tacksam för svar.

Faxlin
0

Jag har tyvärr inte så stor koll på katter och illrar ihop., men jag hoppas att någon annan här inne har koll på detta så att du kan få hjälp.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alwyn
0

min iller valp gör likadant mot min katt och han tycker att hon e jättejobbig! Vet inte hur man ska göra.

Alwyn
0

oh, jag missförstod dig. Trodde det va illern som trackasserade katten. hehe

[Luna]
0

Mina katter hoppar iväg när illrarna blir busiga.
Här e de vilda illrar och inte vilda katter *ler*

Inga nya foto på snutten?

[tiiia]
0

jo klart att det kommer nya bilder på plutten. här är en när han har hittat "mammas" blomkruka :) nu är vi inte så oroliga längre, Zelda har börjat gå ifrån och hoppa upp på saker när Dior blir för jobbig så hon tar inte i lika hårt när de busar längre :)

Faxlin
0

ohh, vilken mysig krabat du har där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Riktigt mysigt kort på din iller i krukan. Hade jag haft en sån kruka här hemma hade all jord varit på golvet istället för i krukan.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Luna]
0

Snygging så klart…!!

Iller_Richard
0

Hmm Våran katt här har tydligen börjat att tro att hon ÄR en iller, och att man ska Morra fräsa bita och klösa allt hon ser!! så för hennes del Blir det inte fler träffar här med Sigge, så katten har fått flytta hem till Matte nu

[tiiia]
0

#7 hehe jo det blev allt en hel del jord utanför krukan, men det gick rätt så fort att lägga tillbaka det igen. Han är ju allt för goe, roligast är nog ändå att Zelda har börjat agerar styvmamma åt honom och tar hand om honom, typ tvättar honom och håller koll på vad han gör hela tiden.

här ligger de i hängmattan

Madde
0

#10: De verkar ju trivas ihop. =) kanonbra ju.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[tiiia]
0

japp fast det kan ju vara så att det är lättare med innekatter också, hon har ju aldrig varit ute o jagat mindre djur. Hon älskar Dior plutten, han är nästintill hennes "kattunge" fast hon är ju snäll mot råttorna också. Sitter och kollar på dem typ 1dm ifrån  när jag rastar dem.