När blir det illerträff i Gävle?
Ja, nu är det ju såhär att jag inte har någon iller själv. Jag får nöja mig med att gå på illerträffar sålänge. Så nu undrar jag om det är någon planerad illerträff i Gävle i sommar? Det var galet längesen jag fick mysa med en iller och nu klarar jag inge mer känner jag :)

blir träff hos min den 12 eller den 19 juli men det är ju i ånge men så farligt långt är det inte.
oj, mitt lokalsinne är inte det bästa :) vet du på ett ungefär hur långt det är? och vilket håll är det?

det är sntt uppåt. 10 mil från sundsvall. kolla eniro så ser du exakt=)
will do :)
rackarns, det va ju en liten bit endå. dit går ju inte x-tåget :/ blir krångligt att ta sig dit.

#5 x tåget till sundsvall sedan byter man till viola transport där till ånge. jag kan utan problem hämta på stationen=)

Vi får väl dra ihop någon träff när jag kommer från min semester då. Jag åker om tre veckor så före det lär jag inte hinna få ihop någon. Ska vara illervakt under en vecka här också så det lär inte ge mig mer tid :-) Men när jag kommer hem kan vi fixa en i alla fall :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

När kommer du hem Åsa??

#8: Jadu, det var en bra fråga. Vi åker den 21:a och har planerat att vara borta två veckor. Men det kan bli någon dag extra så jag törs inte lova. Allt beror på väder, och hur trevligt det är. hihi
Audiatur et altera pars
hur bor ni åsa med alla illrarna? Vi var nere vid stugan och fick ingen illervakt, så var tvungen att ta med dem. En stuga utan el och vatten och bara en säng för utrymme nästan + medtagen husvagn. Så planen var att dem skulle vara i husvagnen, men det första skrollan gör ´är att springa under kylksåpet. Hur löser ni detta?m :O

Vi har illrarna i bur inne i förtältet. På dagarna har de hagar och många promenader.
Audiatur et altera pars
#6 jaha :) jag ska kolla upp om jag är ledig!
#7 det skulle vara super :D
#11 vad har ni för bur? jag fick lov att ha dem i bur nder tidens dem hade somnat i famnen som man fint kunde lägga in dem utan att dem märkte något. men när dem vaknade hoppade buren runt med två illrar i.

#13: Jag har två burar som är svarta och stora. Kommer inte ihåg namnet på dem. Sedan hade jag en jula bur och två kaninburar. Jag hade otroligt många gäng förra året då jag hade brunstig hane och en massa tjejer som inte gick ihop. I år bör det bli lite bättre i alla fall. Men jag saknar en eller två stora burar till då jag tycker det är skönt att de kan ha dubbla plan. Men vi får se hur det blir. Ska eventuellt försöka få låna en till stor dubbelvåningsbur till Stella och bebisarna.
Audiatur et altera pars

#14 mår verkligen honan och bebisarna bra av att bli med släpad på semester?

#15: Det är inget problem. Förra kullen var också med på semester och det vart bra illrar av dem. Det är bara att köra som vi brukar många iller raster på resan ner och hem. Annars är de med oss i förtältet där vi har möjligheter till både svalka och värme beroende på vad som behövs med tanke på vädret. Men som sagt var, hade jag trott de tagit skada hade de inte fått följa med då hade jag ställt in semestern. Men jag har haft valpkull med mig förrut. Enda nackdelen med den semestern var nog att det blir så mycket städning och jag var gravid i nionde månaden samtidigt. Nu är jag inte gravid så detta bör gå bättre.
Audiatur et altera pars
#7 då vill ja komma på gävle träffen :)
om du eller nån annan har plats för mig och en till tre illrar ^^

#17: Jag har ju lovat att du får komma och inviga min nya gillestuga :-) Så det där med platsen fixar vi.
Audiatur et altera pars
#18 :D roligt :D hoppas bara jag har semester då när träffen är :D