Illrarna söker nytt hem
Efter många om och men så har jag kommit fram till beslutet att mina illrar får ett bättre liv hos någon annan. Jag kan inte längre ge dem vad de behöver. Det har varit ett tungt beslut men det blir bättre för alla parter på det här viset. Detta beslut ska inte diskuteras i tråden.
Så alltså, en väl fungerande grupp på 3 illrar.
Kentucky, hona, fyller 2 år i sommar
Monty, hane. Runt 4 år gammal.
Boston, hane, fyller 2 år i sommar.
Alla tre har nyligen fått sina vaccinationer och blivit veterinärbesiktigade utan anmärkning. De är chippade. Och försäkrade i Agria.
De är vana både vid katt och hund. De är inte så jätte duktiga på att gå på låda och jag kan inte garantera att de inte bitts. De biter inte mig, men jag vet hur man hanterar dem.
De omplaceras tillsammans, och ser gärna att du har illervana sen innan, lättast är om du inte har några egna illrar. Du ska vara över 18 år. Ser helst att man har en prövotid först, för att se att det verkligen funkar.
Är du intresserad så skicka ett PM och berätta mer om dig och dina erfarenheter av illrar sen innan. Så berättar jag mer om illrarna om du verkar intressant.
De finns i Stockholm.
Som sagt, vill inte ha några spekulationer om varför jag tagit det här beslutet, och inga förslag på hur jag skulle kunna göra för att behålla dem.
Jag har inte bara helt plötsligt tröttnat på mina illrar utan det är av privata skäl jag har bestämt mig för det här, och det är inte lätt, jag har gråtit mycket. Men det är för det bästa.
Är inte Monty omplacerad via Illervänner?
jo men jag har pratat med Malin, och kommit fram till att om de hittar ett hem tillsammans, så får ni godkänna det och skriva nytt kontrakt med köparen.
Okej. Det är ju jättebra =0)
Mm han trivs ju så superbra med mina, och gillar inga andra illrar. Så skulle va så elakt att rycka bort honom från sina kompisar å sidenkuddar ;) *bortskämd*
Från råbarkad vild brunstg hane till gängets fjolla ;) Gnäller så fort nån petar på honom :P
jag hade velat ta "min" tös som jag fastnade så för efter mycket kel o mys i famnen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nu ska vi se… Hmm, 5 illrar, 12 hamstrar, 5 ungar, 5 stora akvarier (det minsta är 250 L).. Vi bor i en 4:a… Men visst skulle det kunna klämmas in 3 små illrar i något hörn, eller..?? Om jag ber gubben riktigt snällt, lovar fri tillgång till öl och hur mycket sex som helst tror ni inte att han i alla fall skulle kunna tänka på saken då??? 
Nähä, inte det…. Typiskt…
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

haha :D Jossan om du ber riktigt snällt så kanske vi kan skilja på henne iaf ;) Kan hon härjha med brorsan :P
Kerstin, vadå? kan man ha för många djur? 
#7 hmm, det värsta är bara det att pegasus redan paxat henne som snygg boa att ha runt halsen… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#6 Du har tur du som kan muta gubben med sex, min vägrar ;)
#7 förstår att du inte vill skilja dem åt, hade de placerats var för sig hade jag vart heemskt intresserad av pastellsnyggingen du har ;)
Paulina
hehe, eventuellt blir det så att Monty och Boston flyttar ihop, å kentucky för sig. men helst alla tillsammans :)

Jag förstår att det är ett tungt beslut för dig Velsan. Och jag vet att det inte har varit ett lätt beslut att ta. Men återigen, så märks det att du tänkt på illrarna framför dig själv. Och det är bra.
Hoppas att du hittar rätt hem för dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tack Åsa. Det ultimata hemmet skulle ju va nån med massa erfarenhet som man känner att man kan lite på. Då kommer det kännas bra efteråt :)
Ingen som käner att de vill testa?
Killen skriker rakt ut vid tanken på en valp. En omplacering tror jag han skulle acceptera bättre, men från två illrar till fem?
Det är nästan saftigt för att vara mig ;)
Paulina
haha :P

putt har dom hittat nått hem ?
har en intressant spekulant, får se hur det går :)

Lycka till
Hoppas:) Får dem komma till samma hem alla tre tror du? :)
*putt* Hoppades på det, men spekulanten ändrade sig tyvärr, annars hade det varit ett bra hem :)
*putt* Ingen som vill ha ett helt gäng? ;)

Tråkigt för er Velsan…jag vet precis hur det känns. I´ve been there 
mm inge kul, men men, blir bäst så.
Synd är bara att alla bara vill ha Kentucky för hon är pastell :(
Ja det är tråkigt när det är färgen som avgör efterfrågan.
Sara

usch vad dom e ofantligt söta!!
blev speciellt kär i "jultiggarillern" redan för längesen när ni hade uppe bilden :D
dock tror jag 3 blir för mycket för mig, har aldrig haft någon o har redan 2 kissar o en vovve. antar att de är rätt svårt att vänja vuxna illrar vid katter OCH hund?
Oavsett, varmt lycka till!
vad tråkigt detta med färgen =/
jag vill ju att man ska ha haft iller innan, men mina illrar är i vilket fall vana med hundar av alla storlekr och katter.
putt

Har du inte hittat något bra hem än? :(
*putt*
Ingen som vill ha dina älsklingar??? Hade jag inte redan haft fullt hus med diverse konflikter så hade jag inte tvekat.. Har ju träffat er på flera träffar och jag tycker dom är sååå fina!!! Inte nog med att det är svårt att ta beslutet, allt tar sån himla tid… Vill verkligen inte byta med dig just nu.. Vi håller tummar och tassar här för att allt ska lösa sig.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

dom e verkligen jättevackra :)
ett jourhem kanske är bättre för att dem då ska få komma till samma hem och just det rätta, eller gå igenom och få hjälp av omplaceringskordinator.

Om nån annan kommer ta Kentucky för hon e pastell kan jag ta Boston för han e så sjukt söt..
Måste va svårt o hitta hem till 3 stycken.. lider med dig :( Förstår ändå att du inte vill dela på dom.

Stör mig att jag ändå är riktigt sugen på dom asså…

#36 Slå till ;) Det är inte jobbigare att ha tre än en eller två…
…bara mer bajs att torka….

precis. men mindra jobb eftersom de leker mycket tillsammans

Ja funderar faktiskt på o pma henne direkt o höra lite mer.
har 2 katter o en hund bara, fast dom var vana vid det med sådär tror inte det är något problem. Problemet blir väl isåfall många djur, fast det är väl inte heller ett problem snarare ett eget beslut :)
Blir också första illern(illrarna) men mer påläst än jag är nu lär man inte kunna bli, nu handlar det nog bara mest om praktiken som är svår o få utan att ha dom hemma..
Åh, så klurigt! så lockande!! Sån beslutsångest 
Många djur blir många försäkringar bara ;) Därav jag inte har råd med fler djur =(
*putt*

Är dom kastrerade??
Jag har platts och skulle gjärna vilja ha dom .
Min mail : s_norf@hotmail.com

hur slutade det?!

*nyfiken*

Jag drömde om allt detta inatt, fick dock aldrig veta hur det gick för jag vågade inte fråga.
golf.ifokus.se

Ja, jag var väldigt intresserad av dom så fina som dom var o allt.. men sen försvann hon och man hörde ingenting på länge. Antar att någon på forumet måste veta nått / tagit dom, eller?
Illrarna är kvar, min sida är tom eftersom jag ska uppdatera den, men inte hunnit göra det.
Det finns ingen som skulle kunna tänka sig att vara akuthem? Kommer behöva illervakt medans jag går på semester om inte annat, om jag inte hinner hitta någon tills dess.
Behöver ta reda på hur illrarna funkar med andra illrar om de är på någon annans revir. För här hemma är det alltid nån som krånglar.
putt

Jag är fortfarande galet kär i Boston *suck*
Ett tips är att lägga ut bilder på dem och kanske berätta mer ingående om deras personligheter, hyss, fördelar och nackdelar. Göra det personligt så att folk fastnar tyckte för dem.
/C.

*puttar*

*puttar* hoppas det löser sig =)

Jag tar gärna Boston. ;)

#55 Inte helt schyst att ta en iller som levt med andra och göra den till ensamiller… Ta dem allihop ;) Det är inte mer jobb och som du nog läst om här inne så slår illermatematiken in i slutänden. Efter en månad kommer du vilja ha en till och ångra dig som attan att du inte tog alla. En iller blir fler så är det bara.

#55 #56 Ja, varför inte ta Alla omplaceringsillrar och valpar som finns där ute?! =S =P

Ja precis!
Det finns ingen som kan tänka sig att passa dem från 20/6 och en vecka frammåt?
om jag bara hade haft mer husrum… 
Jag kan ordna plats här men det är en bit att åka för er.
Sara
jo blir lite åt fel håll, vi ska upp tilll jämtland, hade tagit med dem om det inte var för min mammas mordiska hundar

Hejsan!
Jag och min familj letar med ljus och lykta efter små illrar samt omplaceringsillrar. Läs gärna mer på min presentation och kontakta mig om vi låter intressanta :)
Tack på förhand
MVH
Patricia med familjen.
Ser det ut att lösa sig för dig Velsan? Hade jag haft större husrum än nu, så vi hade haft eget sovrum, då hade du fått ta med dig alla tre och lämnat av dem här på vägen upp till din mamma!
Paulina

puttar… intet nytt?
nä ännu ingen bra.

putt