Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 135 ggr
Smeagol
0

De sägs att illrar är lata??

Har alltsid läst och hört att illrar ska va lata när de ska på toa. Att de vill ha de nära osv. Och gärna en låda i varje hörn! Men de kan då inte gälla smeagol!!??

Han har fått nå fnatt (de va länge sedan) hihi. Men iallfall så brukar han bajsa på fönsterbrädan och kissa. Och för att komma dit så måste han ta sig upp i soffan hoppa över ett kompost galler(som ja satt för att han inte ska va där) Och sedan bajsa!! MAn kan ju knappast säga att han är lat??

LinLin
0

Jo det där läser man överallt, att illern måste ha lådan nära sovstället för att orka gå. Men Ozzy gjorde precis samma sak, såg inte ens lådan i jakten på att komma upp på bordet/fönsterbrädet och bajsa där Fundersam Trots att den är myyyycket närmare och det dessutom är där han vanligen gör sina behov. Eller iallafall i närheten av den Räcka ut tungan

Smeagol
0

Jasså…så de finns fler än jag som har de problemet Glad Hur har du löst det?? Just nu har jag lag iller mat där så han inte ska bajsa där. Men hinner man inte lägga dit ny mat innan de tar slut så är det körtFundersam

LinLin
0

Tja, han är inte så smidig så han måste gå via vår kökssoffa för att komma upp. Eller egentligen dynan på den. Men mamma blev vansinnig på honom så hon tog bort den och möblerade om så han inte kommer åt fönsterbrädet. Problemet löst för oss!

Men annars står det en skål mat i ett hörn (kanske inte så kul prydnad i fönstret i och för sig).

PeterJenna
0

Jadu, Pysen gick för det mesta alltid på lådorna han hade att tillstå, ibland kunde han springa tvärs genom lägenheten endast för att ta sig till lådan. Men andra ggr när det blev riktigt akut så var det faktiskt tur att vi hade så pass många lådor som vi hade till honom.

Men han var faktiskt riktigt bra på att ta sig till lådorna hur som helst och jag tror det där skiljer sig mycket från iller till iller.

Madde
0

Den här tråden hade jag helt missat. Kan se illaran framför mig hur de kämpar för och ta sig upp till fönsterbrädan och väl där så "Nu klämmer jag en kabel". De är för speciella ibland.

Här hemma har vi inte något sånt problem utan våra håller tack och lov till lådan. =)

Det enda man ev kan göra är och flytta sina möbler så att illrarna inte tar sig upp så pass högt. Om man nu inte har en hoppande iller som tar sig så pass högt.

Vore intressant och se ett kort på hur ni har det hemma så kanske vi kan komma med förslag på vad som ska hittas på för att illrarna ska låta bli fönsterbrädan. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Smeagol
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild på hur det ser ut… den är dock lite otydlig! Men ja hoppas att du/ni ser hur det ser ut. Annars får ja väll ta en ny bild och lägga ut??!!

Madde
0

#6: Jag förstår att en iller lätt kan ta sig upp på fönsterbrädan när jag ser bilden. Det är jobbigt när det blir så. Hoppas att någon har ett förslag på hur ni kan göra. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, nej det är inte lät när de väljer udda ställen att bajsa på. Testa om det går att han inte kan komma åt fönserbrädan alls, typ genom att flytta ut soffan/fotöljen lite.
Det är väl det råd jag har. Du kan också testa med fyspray det fungerar på vissa. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

Fy sprayer?? Jag har ju testat med kristaller men de struntar han helt i?? Men just nu har inte bajsat där på länge. Det är väl eftersom han har kommit på att de är mkt roligare att bajsa på balkongen…grr