tiops och råd innan jag skaffar iller?
vad ska jag tänka på nu innan jag skaffar en iller?
har ni några bra råd och tips?
mycket tacksam för svar.
mvh/andreas
läs på mycket så du vet vad du ger dig in på. Har du inte träffat illrar tidigare så är det ett bra tips att hälsa på någon med iller. Saker som jag tycker är viktiga att tänka på innan man skaffar en iller, (eller vilket djur som helst egentligen) är:
Är du beredd att offra annat för illern? Bor du hemma eller flyttar, vad händer med illern då? Har du förhållande och det tar slut/du skaffar förhållande, vad händer med illern då? har du ekonomi som täcker eventuella veterinärsbesök m.m.?

Mitt råd är att tänka över ditt beslut ordentligt. Läsa på, så att du är väl förberedd. Tänka igenom hur din framtid kan se ut och om en iller kan vara med hela vägen. Lyser det sen grönt ljus, så är det bara att köra :) Livet med iller är ju bara underbart!!!
Givetvis så finns det mycket att tänka på, men jag tror att du hittar all information här inne om du bara letar runt lite!
Lycka till!!!
Viktigt att tänka på är att illrar kan vara riktigt JOBBIGA att ha. Man får jättemycket tillbaka men var beredd på att spendera mycket tid på uppfostran, illersäkring av hemmet mm. Mitt hem ser inte likadant ut sen jag skaffade iller och många skor, tapeter, mattor har fått sätta livet till. Men jag ångrar inte för en sekund att jag blev illerägare.