Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 185 ggr
Guteillern
0

Transporthjälp, Oskarshamn - Karlshamn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan i tisdags är jag jourhem åt en liten kattunge, se tråden Gotland?? på hittekatter iFokus.

Från svansrot till huvud är hon ungefär lika lång, som en A4-pärm är hög.

Med hjälp av Morgan på kks, har vi hittat ett stödhem åt lilltjejen. http://kattforum.se/viewtopic.php?t=78667

Problemet är dock transporten. Jag kan ta över kattungen från Gotland till Oskarshamn, vardagar (ev även helger), sedan är problemet Oskarshamn till Karlshamn.

Eftersom vi är lite illerfolk, utspridda i mellersta och södra Sverige, tänkte jag höra mig för om det finns någon som kan hjälpa till med transport? Kontakta Morgan (kks) i s f snarast på 0455-236 70.

Mina möjliga färjetider är:

Ankomst Oskarshamn, 10.15(må-sö). Dock ej månd. 21 aug., då jag ska till veterinären med några av mina illrar.

Retur från Oskarshamn 10.55.
Incheckning för hemresan, senast 10.25, om jag inte kan göra upp med DestGotland om annan tid, oavsett så kommer det att bli väldigt knappt med tiden.

(I nödfall finns en färja tillbaka kl 21.10 (må-sö), men då färjan inte kommer till Visby förrän 00.05, är jag inte hemma förrän 01.00 och det blir en väldigt lång dag, eftersom jag måste jag åka hemifrån ca 05.20, för att hinna till incheckningen i Visby på morgonen.)

/Ammi

Faxlin
0

Oh, hoppas någon här inne kan hjälpa till. det är inte en iller i nöd denna gång, men ett djur är ett djur. Och alla djur förtjänar hjälp.
Jag bor ju helt fel för att kunna hjälpa till tyvärr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#1 Tyvärr bor du, som sagt, åt fel håll. Men vi får hoppas att någon på kattforum.se eller här inne, kan hjälpa till.

Guteillern
0

Fick nyss ett samtal från en bekant, dom har lyckats hitta ett permanent hem åt den lilla! Very Happy 

Transporten är oxå löst. 

Tack, till alla er som försökt hjälpa till.  Wink

//Ammi

Madde
0

Men vad skönt att det har löst sig Ammi. =) Superbra.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Vad skönt att det löst sig för missen. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars