Hjälp, vad är fel?
Min lilla Tequila började för en kvart sen göra en massa ljud från sig. De låter ungefär "häääää", som om hon föröker få upp nåt som fastnat i halsen. sen plötlsigt slutar hon och skuttar iväg för att sedan fortsätta igen efter ett par minuter. Vågar inte gå och lägga mig förrän hon slutar. Vad ska jag göra?

Har du parrafinolja hemma? Ge henne det isåfall, låter som om har fått päls i halsen. Fäller hon nu? Brukar hon slicka sig mycket?
Nej, det har jag inte… Hon fäller inte och slickar inte. Därimot kliar hon sig mycket (med tänderna)

Ja det låter som päls eller hår i halsen.
Det låter värre än vad det är ;)

Så låter mina ofta… Typ som om dom skäller, hehhe
Okej :) Tur att det inte var nåt värre då. De låter ju som om hon håller på att dö ju så jag blev rädd. Pojkvännen gick inte och la sig förren vid 5 i morse för han ville vara säker på att hon var okej :P
dom brukar göra ett flåsande ljud när dom busar. backar hon samtidigt och slänger lite med huvudet så är det bara ett vanligt busljud :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tror inte det var det. Hon fick kladd runt munnen när hon började låta så jag tror mer hon försökte få upp nånting

jag skulle tipsa om att du skaffar hem parafinolja om hon nu ofta har problem. I värsta fall kan hon få hårbollar i magen som tillslut gör stop i magen. Om man ger lite parafinolja (är det en tsk man ger) nån enstaka gång så ska det smörja upp tarmen så att hår och saker som fastnat kommer ut.
men tänk på att det är laxernade, så behandla endast då du är misstänksam. Behandlar du för ofta så får säkert illern problem med att illgodogöra sig näringen. men några ggr under fällningstider (vår och sommar) är nog helt ok. Parafinoja är ett måste att ha hemma för en illerägare. Finns på apoteket.
Tack för tipset, ska köpa in det.