OT - Tandläkaren - frisktandvård
Jag har haft ont i en tand i helgen och fick en akuttid idag.
Diagnosen blev inflammatin i nerven pga tandpressning/gnissling. Så det blir antagligen rotfyllning i nästa vecka.
En positiv sak är att jag betalar 0:- pga att jag har anmält mig till frisktandvård.
Jag betalar 85:- (jag är i grpp 2 pga mediciner) per månad i tre år och då ingår en undersökning och putsning var 8 månad har jag för mig, samt de lagningar, rotfyllningar, utdragningar man behöver.
Idag hade det kostat ca 500-600:- och rotfyllningen runt 1500-2500:-
Ja tack till frisktandvård!
Sara
Vad är Frisktandvård? kan alla vara med i det?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Precis, vad är det?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
jag har oxå frisktandvård, men har inte blivit kallat till någon ny undersökning på kanske två år..? borde kanske ta å ringa till dem..
nu läste jag att dom kallar en ca. var 18 mån. o jag har bara haft det i ett år. Tur.
Här kan ni läsa som inte hört talas om det: http://www.frisktandvarden.se/
Jag har haft det ett bra tag nu, det är verkligen superbra! Jag är i grupp 1 och betalar bara 35kr/mån eller vad det är och det är. Än så länge har jag inte behövt göra något med tänderna men om det skulle hända något så slipper man betala en massa extra. Tyvärr får alla inte ha det. Man måste vara född innan ett visst årtal som jag har glömt bort nu, men det är att rekommendera till er som kan!