Kanske en dum fråga
Men, jag antar att illervalpar har som hundvalpar och de flesta andra unga djur sk. "kli i tänderna" när de växer?
Jag undrar för Tet har fått några ryck då han bara biter som en galning i sin filt eller tröja men inte är direkt busig ..

Ja de har detta med. Men det är en kort tid när de fortfarande bor hos uppfödaren. Eller det är klart, det beror på vilken ålder man fått valpen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

iller valp är väcll inte samma som en hund valp heller det är stor skilnad

Han fragade ju bara om illervalpar har samma kli i tanderna som hundvalpar t.ex., han sa inte att illervalpen var samma sak som en hundvalp.
// Amanda
när jag fick hem min valp var hon så, hon tappade några tänder.. men de gick över på en - två veckor :)

En iller tappar ju sina mjölktänder som valp, så i den vevan lär det ju klia en del i tänderna! Precis som hos hundvalpar alltså.

finns inga dumma frågor
#2 fan vilken idiotisk o onödig kommentar…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

De byter tänder runt sex veckor..
#7 min lilla lousa tappa en tand i v10 tror ja :O
men hon va minst i sin kull och lite sen kanske? :)

Sigge tappade sina tänder mellan 9-11 veckor och fred somj är 9 veckor började tappa när han var 8 och håller på fortfarande
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Okej, tack för de hjälpsamma svaren! :)
Ledsen om det 'spammas' lite mkt om Tet och diverse illerfrågor men är nybliven illerägare för första gången och oroar mig för lilla minsta :P

Klart att man oroar sig for allt haha! :)
// Amanda

Bättre o fråga än att illern mår dåligt….
Fråga på bara ;)
# 10 Haha, frågvisheten försvinner inte även om man haft iller länge. Jag lovar! 
Sara

#10: Be inte om ursäkt för att du frågar. Det bevisar ju bara att du bryr dig om din iller. Och som sara säger i #13, frågorna minskar inte efter att man haft iller länge. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
många illrar verkar även ha ett "behov" av just de där knakiga ljuden som blir om dom biter hårt i speciella tyger. Vissa illrar tex växer aldrig ifrån sitt strump-ätande… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus