Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 490 ggr
Theres
0

Varm, varmt, alldeles för varmt.

Jag vet inte vad jag ska göra? Dörren är vidöppen och fläkten är på, men den är ändå 27 grader. Lägger jag is i deras vatten så pillar de bara bort isen så den ligger och smälter på golvet. Sätter jag ut dem så rymmer Epona och vill in igen (hon springer till dörren). Förra sommaren gav jag Melwin en isklamp inlindad i en handduk, men han bet sönder den så all vätska rann ut, och jag vet inte om de innehåller något farligt ämne, så jag vet inte om jag vågar offra ännu en isklamp? Jag har bytt vatten så det är kallt och friskt, men det är 27 grader i luften!

golf.ifokus.se

KerstinL
0

har du provat att frysa en PETflaska med vatten i..? den kanske dom inte kan ta sönder.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Marina
0

Här är me jättevarmt men mina verkar inte lida av det faktiskt, de sover lika mycket som vanligt och leker lika mycket som vanligt, jag har fönstret öppet åt dem och förser dem med kallt vatten.

Fruttisen
0

Är samma här som i inlägg #2. Dom sover, och härjar som vanligt :) Du kanske har ett ställe dom inte brukar vara på som du kanske kan ge dom tillgång till? Jag har exempelvis låtit mina gå in i klädkammaren som ligger superskyddat å är "kyligt". Annars ge dom lite fuktiga handdukar å ge dom en liten badbalja med kallt vatten.

skrollan
0

men hur var det med att frysa in gurka i iskuber då? Skalar man dem och sedan hacka i tärningar och fryser in eller?

Theres
0

#1 Jag tänkte på det igår, men jag krossade is och hällde i den istället :P De har haft en pet-flaska hos sig som leksak sedan farmor passade dem när jag var i spanien, så nej, de tar inte sönder den iallafall ;)

Och mina lider väl inte direkt av värmen… de lägger sig bara på täcket istället för under :P Ibland på golvet… så lite varmt tycker de nog att det är… men de busar som vanligt =)

golf.ifokus.se

Telefonkontakt
0

Här är det samma sak med värme. Sigge klarar sig utan problem och när det är som varmast så stänger jag in honom i köket då det är det svalaste rummet. Jag lider värre än honom.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Sara
0

Mina har klarat sig bra i år, de är slöa på dagen men vaknar till liv ungefär den här tiden.

Sara

kitty
0

Amy verkar inte lida av värmen, hon har fri tillgång till helalägenheten (har hon inte annars) så hon själv kan välja ut vilket som känns svalast för stunden

klädkammaren ligger högt i kurs :)

sedan ställer jag fram en balja med vatten för lek när det är föööör varmt

Bloody-Dices
0

Här hemma klarar sig Arya utan problem, vi håller ju till i källarvåningen på huset så det är alltid svalt och skönt även under de hetaste sommardagarna. :)

sen mår man gott när man hör hur övriga familjen på våningarna ovanför klagar på värmen både dag och natt medan vi sitter loch njuter i svalkan, hehe..

Faxlin
0

Mina pendlar hela dagarna mellan att vara ute i sina hagar eller inne i svalkan i källaren. De verkar fullt nöjda med detta måste jag säga. När de är ute gräveer de och badar för fulla muggar, och inne sover de faktiskt.
Vi ser till att blöta ner dem utomhus med jämna mellanrum och självklart är det hela tiden någon som är där. Ja förrutom en gång när vakten sprang på toa och mina flygekorrar rymde. Men de var lätt att hitta på igen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mstar
0

Jag avundas er inte, alla ni som bor varmt.. Här är det ständigt 18-19 grader. och jag är frusen av mig! ^^

AlbaStiffler
0

Vi har mellan 25 och 28 grader inomhus dessa dagar. Outhärdligt. Illrarna ligger numer gärna i en öppen transportbur som vi ställt vid ytterdörren. Ytterdörren själv är öppen på vid gavel och vi har en grind framför, så de ligger där och svettas i det något svalkande luftdraget. men hur svalkas utomhusluften när det är 30 grader ute?

Skönt iaf att det är något svalare idag!