Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 667 ggr
Sara
0

OT - Flyttar antagligen i sommar!!! :D

Jag är så lycklig!!! Fast lite nervös oxå..

Jag har ansökt om en ny lägenhet och lyckats få intern förtur pga bullerproblem i min nuvarande lägenhet.

Idag bor jag i tre rum och kök ( 65 kvm) med balkong där det är solläge hela dagen. Alltså för varmt för illrarna att vara ute där mitt på dagarna när det är som varmast.

Lägenheten jag söker är oxå på tre rum och kök (73 kvm) med stor uteplats som ska "staketas" in. Det blir ingen nätbur utan bara högt staket. Båda sovrummen samt uteplatsen har skugga hela dagen.

Lägenheten är ena delen i ett parhus och jag har inga grannar vare sig över eller under mig, utan endast vid en vägg.

Uteplatsen ligger mot ett skogsområde som börjar där min uteplats slutar.

Nästa vecka får jag svar om jag är med bland de tre som har första chans!!

Håll tummarna för mig och illrarna!

Sara

Roxannee
0

Ja det gör jag :D

UnhandyPillow
0

*Håller tummarna* Va roligt, hoppas!

JossanH
0

grattis! så himla kul! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Klart vi håller tummarna här hemma. Illrarna håller tassarna för fullt också :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satmaran
0

Det låter som ett paradis, både för dig och pälsarna!

Håller alla tummar och tassar!!!

Jag får nöja mig med 99 kronors fläktar från Claes Ohlsson, he he ;) och badkar till pälsarna förståss!

Jenahbella
0

*håller tummar och tassar*

UlrikaG
0

Är det den du visade igår?!

Då kommer mina på illerfest :D

Sara
0

Japp, det är den!

Sara

UlrikaG
0

nice :D

Sara
0

# 9 Fast jag hinner tyvärr inte flytta innan de kommer i sommar… Hade nog inte vågat ha Hero lös där ute iaf..

Sara

Nea
0

Håller tummmarna för att du skall få lägenheten.

UlrikaG
0

#10, nja, det kan du nog ha rätt i ;)

eller så är det de andra du får oroa dig över medans Hero ligger tryckt under en sten eller nåt ;)

Sara
0

# 12 Haha, ja så kan det ju oxå bli. Skrattande

Sara

Sara
0

Tack alla för era tummar!

Sara

Sara
0

OOOOOOOOOO!!! Jag ska titta på lägenheten på torsdag!!!

SUPERDUPERGLAD!!!  Skrattande

Sara

UlrikaG
0

nice!! hoppas du får den också :)

Sara
0

Har kollat på lägenheten och det är helt ok. Dessutom ska båda sovrummen ska tapetseras om. Fula dörrar iof men det är bara 2 st.

Liten uteplats på framsidan med plattor och stor ca 50 kvm uteplats på baksidan.

Jag kommer att tacka ja MEN jag har bara tredje tjing för det är 2 före som oxå har förturspoäng.

Får reda på hur det blir nästa vecka.. Håll tummarna hårt för mig!

Sara

Faxlin
0

Här håller vi tummarna stenhårt. Låter som en suverän lägenhet.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Den har tom golvvärme…

Sara

Faxlin
0

#19: haha, jaaa det saknar du nu va? hihi *retas med sara så ingen missar det*

Audiatur et altera pars

Sara
0

mmm… Med tanke på att det är mattlöst här så.. Flört Jag menar, det är sååå kallt här..

Sara

Faxlin
0

haha, kan vi komma och bosätta oss hos dig då.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Blir ingen flytt.. Det var någon före mig i kön som ville ha lägenheten.

Sara

AlbaStiffler
0

Surt!

kitty
0

känner emd dig Sara. Bor ju i samma stad och tycker att dom lägenheterna är helt fantstiska. Håller tummarna till nästa gång. .

Sara
0

Mmm.. Jag har ju kvar mina förturspoäng så jag kommer antagligen att vänta på nästa där uppe.

Det bästa med området är att hyrorna är helt överkomliga, vilket de nybyggda lägenheterna i ex Stadsskogen INTE är.

Sara

UlrikaG
0

Vad tråkigt, men det kommer fler chanser :)

Och som sagt, då kanske du är glad över att du inte fick denna ;)

kitty
0

haha nej dom i stadsskogen elelr dom vid polisstationen är ju LÖJLIGT dyra. Blev erbjuden visning på en 2a vid polisen, 80 kvadrat för mellan 7-8 000 kallhyra!

idioter. .

jag håller tummarna för dig för nästa lägenhet

Sara
0

# 27 Va inte så äckligt positiv! Flört

Sara

kitty
0

UlrikaG bor inte i Alingsås ;)

sådan optimism kaske fungerar på andra ställen, men i Alingsås får man nästan döda för en bra lägenhet eller göra som jag

skrika gapa och gråta och hota med att man hamnar på gatan om inte man får lägenheten och att dom kommer ha det på sitt samvete

hehe

Sara
0

# 30 Haha, ja jag fick ju tjatat till mig förturspoäng iaf..

Något som är positivt är om jag får rätt i bullermålet. Då får jag antagligen tillbaka lite pengar på hyran från november -06 tills det är åtgärdat. Många sköna kronor..

Jag tänker ju inte flytta förren jag får tag på en riktigt bra/fin lägenhet med uteplats.

Sen är ju inte min lägenhet fy skam heller, trivs faktiskt bra här, men den på Ängabo var bara helt perfekt både lägesmässigt, utförandemässigt och hyresmässigt.

Sara

Sara
0

Ska ringa och tjata på miljökontoret igen på torsdag.

Flyttar jag innan det är färdigt uträtt så läggs utredningen ner och jag får inte en krona.

Sara