Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 171 ggr
Guteillern
0

Ny "Top Dog" i stallet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror stallgänget har fått en ny boss. Så nu hoppas jag att min gosegubbe ska ha kraften att ta tillbaka sin ställning som "Top Dog".

Misstänker att den nya bossen är Dunderklumpen. Han är ung och okastrerad och ska av naturen stå högre än kastrerade hanar. Hade dock hoppats att Admiralens pondus, skulle räcka för att hålla tillbaka spolingen!

Men inte, nästan rentvättad ser Admiralens nacke ut så här. Lite var, men det gick bort och han kommer säkert att läka fint, med lite sårvård.

/Ammi

Guteillern
0

Admiralen har inte gett upp kampen om makten i stallet, vilket gör att såret gått upp. Han har fått flyttat in, medans nacken läker. Skulle tro att han kan komma ner till sitt gäng snart. Vilket han säkert kommer att uppskatta, eftersom det är svalare i stallet än inomhus.

tessa
0

usch vad otäck nacken ser ut.. stackarn, hoppas han får allt till rätta igen =)

Guteillern
0

#2 Det ser inte trevligt ut, men med nogrann rengöring så kommer det att läka fint.

Faxlin
0

Hur går det med såret? Ser det bättre ut nu?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Åsa: Jo då, det läkte fint och Admiralen har flyttat ner igen.

Välkommen hem från semestern! :-)

Faxlin
0

Tackar Ammi, skönt att vara tillbaka. ;-)
Har saknat er.

Skönt att höra att det är bättre med Admiralen. Har han fått tillbaka sin plats som kung, eller är det Dunder som innehar den platsen nu?

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Jo då Admiralen är kung igen. Lugnet är återställt, vi har delat av en box till Dunder och Quissan (hon tror oxå att hon är bas).

Faxlin
0

haha, ja visst är de underbart med flera starka personligheter ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#8 Vet inte om jag håller med dig, men i Quissan har Dunder en jämnstark (lika envis) kompis, så han vinner inte alla gånger. Roligt verkar dom ha iaf. :-)

Faxlin
0

haha, jo visst håller du med mig. Lite utmaningar kan vi uppfödare gott må bra av. Åtminstone ibland. ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#10 Lite??? Det aldrig något allvarligt bråk mellan Dunder och Que, inte ens småsår. Verkar som om dom känner mycket tydligt, att ingen av dom kan vinna en fajt.

Faxlin
0

haha, de är sååå kloka våra fyrbenta älsklingar.

Audiatur et altera pars