djuraffärer som säljer illrar?
finns det djuraffärer i skåne som faktiskt säljer illrar?? har nämligen aldrig sätt det!
Det finns väl inte djuraffärer som säljer illrar i sverige? Har jag aldrig hört iaf.

Jodå, tyvärr finns det djuraffärer som gör det. De tar upp beställningar, sedan skickar en uppfödare en valp dit som man får hämta. Fruktansvärt, och oseriöst så det sjunger om det.
jag trodde hon menade om det fanns illrar i affären… typ som hamstrar och sånt 

De var mer förr,,,,, min första iller Tussana köpte jag i djuraffär men hade varit i god kontakt med uppfödaren innan… men de var 1997 men den uppfödaren säljer inte längre i Sverige. Däremot när jag var i Skåne på Semester med familjen och illrarna och vi var ute och gick var de en familj som nästan ramla omkull då de hörde illerpriserna… De var nämligen mer vana att illrar brukade vara billigare!

Det fanns i min lokala djuraffär när jag var liten. Minns att pappa ville klappa, sa "Hej, iller", öppnade buren och då sprang alla ut. De som jobbade i affären blev rätt sura.
#1 En affär i Örebro brukar ta emot illrar, de är med en utav personalen på jobbet på dagen, sen tar han med sig iller hem igen under kvällen och natten. Jag vet att dom gör så då han berättade det för mig när vi snackade om illrar.
#6: Det stämmer att de tar in illrar och tar hem de på kvällarna.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag träffade min första iller i djuraffär. Han och hans syster låg i en bur. Endast 6 veckor gamla. Hur länge de bott i djuraffären vet jag inte men de var från en farm. Sen fick affären (Arken) förbud att sälja iller p.g.a att de sålde dem endast med burar och la fram det som att de skulle bo i bur.
Jag och mina föräldrar köpte min första iller i Djuraffär. Men det här var i mitten av 80-talet och då visste man inte bättre.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Första gången jag såg illrar var i en djuraffär. Det var typ 10 stycken i en litenbur som låg på varandra. Djurplågeri!!!
#10 usch jag hade vart så förbannad att jag inte hållt käften!!!!!

#11 Nae inte jag heller om jag skulle se det men jag var typ bara 7 eller något:P

Jag köpte min första iller på djuraffären i örebro 2005 en helt underbar pojke som jag aldrig haft några som helst problem med.. men skulle jag inte vetat vart dem kom ifrån och man misstänkte att dem fick sitta där dygnet runt hade jag nog inte köpt honom men nu hade man lite inside information om valparna då jag hade väldigt bra kontakt med dem som jobbar i affären..
Det finns en affär i Örebro som säljer illrar men de illrarna får följa med hem när affären stänger och säljs inte till vem som helst.
Sara
även i södertäljhe finns det tydligen , han tar in dem om man beställer och då får man hämta dem direkt när dem levereras med en tingsavgift, från göteborg har jag för mig han sa.
I staterna är det praxis att köpa alla djur i affär…hoppas det börjar avta. Som dom tex har hundvalparna är fruktansvärt… Eftersom jag bott där större delen av min uppväxt blev jag "van" vid det, men djurälskare som man e tog man tidigt reda på vart alla djur kom ifrån och hur dom hade det….rätt hemskt e de med sanningen.
Iaf köpte vi vår första iller Emily i djuraffär, detta var år 1988. På Den vägen blev det. Emily blev dryga 9 år och dog i binjuretumör. Sen kom Ralph, också han från djuraffär, han blev dryga 7 år och dog i insulinom. Även en sväng om i sverige hann dom med….ni kan tänka er hur hemskt det var på karantän år 94'…
Så iller har jag fått i vällingen….hehehe….mamman min får skylla sig själv…och tycker att djurhållningen här är överlag mycket trevligare än usa. ;)
kram,
IDA
fö har jag hört att som skulle öppna en gigantiskt djuraffär i kållered tror jag de va…hörde att iller skulle finnas där, men e osäker.
*S* det var faktisikt i en sån som jag köpte min första iller. Hon stog ensam i buren och skakade galler och kostade 900:- jag tyckte så himla synd om henne så jag gick direkt och tog ut pengar som jag egentligen inte hade på den tiden och köpte henne…och hon var en vilde.. tog år att få henne tam… men fan den som ger sig
pappa köpte sin första iller på på några år innan jag föddes (1990) och var inne i en djuraffär och där satt Siggy, den lilla stackaren med massa fåglar och kaniner och allt som var mat för honom. Så pappa gjorde som Vattunalle, tog ut pengarna han inte hade och köpte honom.
Väla Zoobutik hade i mitten/slutet på 80-talet illrar till försäljning, men sedan det blev nya bestämmelser på utrymme så säljs de vad jag vet inte längre över disk någonstans i Skåne. Utan det blir isåfall hos någon uppfödare du får vända dig till, vi är ett par 3 st i Skåne som föder upp privat.

Har i England ar det ocksa vanligt med illrar i djuraffar tyvarr :/ Dock tas bara valpar fran lokala uppfodare in och personalen (4 av 5 har egna illrar/uppfodning i affaren Pudding kommer ifran t.ex.) avgor om illern far saljas eller inte. Det kanns jattehemskt, speciellt eftersom katungarna ocksa sitter i bur, men det ar sa det fungerar har och det ar ju inte sa latt att gora ngt at det tyvarr.. Dock sa kommer nya valpen att fa stanna pa garden fram tills dess att jag hamtar upp den vilket kanns jattebra :)
// Amanda