Iller iFokus

Iller

Etiketter: fotonfilmer
Läst 518 ggr
klarsferrets
0

exempel på en balkong bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är vi näst intill färdiga med balkong buren så illrana kan få vara ute.

Det som väntas är en vatten fontän som inte kommit ännu

så här ser den ut

klarsferrets
0

och här är på ena sidan

klarsferrets
0

och här är den andra sidan av balkongen

ferretgirl
0

Ser ju jätte fin ut, själv kommer jag att sätta hyllor som de kan ta sig upp igenom med hjälp av plaströr. Kommer också att ha ett klätterträd och hängmattor där ute. Men då jag har lite bråte kvar där ute, så ska jag ha bort detta först, också ska jag ha tag på ett bra grenat träd av något slag. Foto kommer när allt väl är färdig byggt.

klarsferrets
0

Här kollar Grosatquin så att vi satt fast rören ordentligt och att det håller för han

klarsferrets
0

tack .

Dom tycker det är kuligt att vra där ute nu när dom har både trappa o rör att springa i

Faxlin
0

Det ser ut som om ni fått till en fin lekhörna där på balkongen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

# 6

Tack det har ju tagit tid inann den blev så pass klar att dom kan vara i den .

Tanken är väll att jag ska hänga rör från taket oxå men då måste jag bygga upp dörrarna .

Och sedan vill jag att doim ska skälva kunna gå från köket tillbalkongen så det blir väll nästa projekt.

JossanH
0

Det blir nog jättebra.. själv tycker jag nog ändå att den känns lite onödig då det bara är 3 våningar med en hängmatta på varje plan.. jag skulle nog göra olika "rum" på varje våning- tex ett med löv i, ett grävrum, ett sovrum, ett mörkt rum etc. Nu känns det lite som att man lika gärna skulle kunna ha en transportbur ståendes på golvet.. men det är ju bara vad jag tycker :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

förstår inte riktigt vad du menar med mörkt rum och med en massa löv i och ett gräv hylla ,

Problet som jag ser det då är hur ska man kunna hålla rent och hyllerna är 1.20 X50 cm så det är ju inte så mycket plats mer än häng mattor o toa låder

sedan är dom ju inte där alltid utan endast dag tid mörkt har dom i köket.

För oss så känd det inte att ha som du säger en transport bur på golvet ,

Dom kommer upp från golvet och har en massa lekar på golvet samt en pol när  det är varmt.

Att ha en gräv rum på balkongen är inte en bra ide då det är risk för en massa små djur som man gärna inte vill ha in.

Om vi hadde bott i ett hus så hadde man nog kunnat fixat det bättre.

Men då vi bor i en lägenhet så måste vi oxå tänka på vad man får göra och inte får

JossanH
0

jag menar ett litet "rum" på varje hyllplan. OCh sätta dit lite plexi eller nåt för halva gallerdörren så man kan ha löv på en hylla, ha jord i en liten balja på en etc. och varken ha toalåda eller hängmatta på dessa hyllor utan bara ha dom som små lekrum. Det var så jag menade att jag hade gjort inte att ni skulle göra om det till det… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Jag har en stor låda med jord i på balkongen som illrarna bara älskar att gräva i.

Jag hoppas innerligt att jag får den nya lägenheten så illrarna kan vara ute i trädgården när jag är hemma! Tror de kommer att älska det oxå.

Sara

klarsferrets
0

Sorry då miss förstod jag dig

Men att sätta plexi glas där då skulle det bli aldeles för varmt där inne då det är stängt på sidorna och bak finns bara galler dörrar fram.

Så det är helt ute slutet för våran del .

dom får lov att gräva ute på gården i stället nä jag är ute vi har en plätt som dom kan vara o gräva som dom vill på fast bara när vi sitter är oxå .