Blir det semester i år och vart?
Tänkte höra med er hur eran semester ser ut och om ni blir kvar i sverige eller åker utomlands???
Själv så blir jag nog hemma som det ser ut nu. Men jag får mig en fin semester i januari istället. =) Så jag har ju något att se fram emot om 8 månader. Hehe.
Här kommer en bild från våran förra semester förra året till Grekland.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

I år blir det inte att åka så långt, blir kvar här i Örebro området, kanske åker ut till familjens landställe i Stockholms skärgård en vecka är så mysigt!!

Jadu, som fembarns mamma lär jag aldrig komma utomlands Madde. Men det får jag väl leva med;-)
Här blir det mycket hemma, måånga småttingar hoppas vi på i år. Både ett föl och små illervalpisar.
Sedan en semester tripp till High Chaparral då självklart. Med alla illrar och barn och husvagnen. hihi
Annars hemma med småttingarna. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kanske kan se om vi kan åka ner till småland samtidigt. Vi har ju vänner och släkt 1 mil från High Chaparral. =)

Det vore väl super roligt ju.
Audiatur et altera pars
Ja visst vore det. =) När åker ni ner på semester dit?

hehe När kalle får semester. Vi vet med andra ord inte riktigt än. Men snart nog måste vi nog planera in det. Men tyvärr är Kalles jobb inte det snabbaste arbetsplatsen att informera om sådant.
Audiatur et altera pars
Känner igen det där. Om chrille fortfarande har en vecka ledig lite då och då kanske vi har möjlighet och ses. Sen hänger ju allt på hur jag jobbar i sommar eller om jag inte jobbar.
Vi ska försöka hinna hälsa på bekanta, innan vi åker tillbaka till ön efter att vi lämnat ifrån oss valparna. Har vi alla illrarna med oss, så är det ju lättare att vara borta en tid. Annars brukar det bli resorna till illerutställningarna som blir semesterresor. Inte så tokig semester det heller.

Ska jobba heeela sommaren…..frivilligt! Ska vikariera för en mammaledig tjej på Granngården (som förresten heter Lantmännen Granngården numera!) och jag har ändå snart slut på stämpeldagar, så de e lika bra att jobba på! 
Men det blir nog nån liten tripp ner till Linas föräldrar i Lund över en helg iaf….
Bild från vår biltripp till Italien förra året. En låååång rad av olika konstverk uthuggna i stenar längs med en strandpromenad. Väldigt imponerande!!!! Minns inte nu vad stället hette….
Bonzo: Om du lägger upp bilden på resor.ifokus, så kanske det är någon som känner igen platsen.

Johan åker iväg en vecka till Aya Napa i sommar men jag blir bara hemma eftersom jag ska jobba hela sommaren. Men helgerna kommer vi förmodligen tillbringa i stugan som bara ligger en timmes bilfärd bort. Sen hoppas vi naturligtvis på att komma iväg på några träffar i sommar så vi kan träffa alla härliga illermänniskor =)

AmmiG: jag har uppskrivet vad stället heter, men jag orkade bara inte leta på det nu… 
Semester? Har bara varit på semester (mormor och farmor räknas inte) 2 gånger i hela mitt liv. London i en vecka och USA i fem veckor.. Jag är patetiskt rädd för kackerlackor så varmare turist ställen åker jag inte till!
Vilka vackra bilder! Som tagna ur en semesterbroschyr!
Sara
Vi ska iväg till Gotland i en vecka och då följer alla illrar med. Sen blir det väl en eller två turer till Åland hade vi tänkt =)
#10: Vad kul och se en semesterbild. =)
Jag hoppas att jag kanske kan få mig en tripp till danmark eller något sånt i alla fall i sommar. Annars får vi se.
Eftersom min tröga chef fortfarande inte börjat kolla på semesterlistan eller om jag ska få någon förlängning på mitt vikariat. Så än så länge vet ja inte om det blir nån semester :(
Men jag hoppas de finns chans att hitta på nått kul iaf.. Bilden är från vår lilla mini mc semester förra sommaren i Halden :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jättefina kort Tottsigirl. =) Sverige är jättefint. Man glömmer bara bort det ibland.
Vi ska äntligen få åka till Grekland igen med husbilen. 5 veckors semester. Som tur e har jag en snäll brorsdotter med pojkvän som behövde nånstans att bo så dom ska bo i vårt hus o passa illrarna. Har börjat få lite resfeber, om en månad e vi på väg.

Ohh, vilken mysig natur bild Malena. Ja varför dra utomlands när det är så vackert i Sverige. Det tröstar jag mig med, jag som aldrig kommer utomlands. hihi
Förstår att resfebern är på väg. Hoppas ni knäpper mycket fina bilder och visar oss sedan. ;-)
Audiatur et altera pars
#21 En vacker bild. Vilken underbar plats att ha landställe på!
Oj vilka fina bilder ni har lagt upp här. =) Var har du tagit dina kort Ammi??? =)

Ser ut som kolmården nästan. hihi
Väntar med spänning på att Ammi ska berätta vert de är tagna. Fina bilder var det i alla fall. Tycker bäst om den med björnen.
Audiatur et altera pars
Helt rätt Åsa, det är Kolmården. Valde med flit de bilder man inte såg stängsel på. Pingvinerna är tagna på promenad i parken, de tre andra har jag för mig togs på bilsafarin.
Det finns mycket att uppleva i Sverige. Det genuint svenska, djur, natur och kultur. Samt en hel del exotiskt. Synd bara att det ska vara så dyrt att resa i Sverige.
#29 Kul att höra vilken du gillade bäst! Själv gillar #24 bäst, mycket för att den speglas mot vattenytan.
Ingen semester här inte. Här blir de bebisar.
Smulisen ska juh ev också ha bebisar så de blir fullt upp.
Ska be hela släkten skicka sina barn på semester hit i stället :P
Så dom slipper storstaden.

Men det var väl ett underbart erbjudande till släkten tycker jag.
Audiatur et altera pars
Här ska det förhoppningsvis oxå bli bebisar. Semester/hälsa på bekanta, försöker vi hinna när valpisarna rest från oss på sensommaren. Semester före midsommar är bara att glömma. I år är det nog slutet av juli som gäller.

Vi ska iväg i slutet av juli början på augusti. Så det ska bli riktigt skönt faktiskt.
Audiatur et altera pars
Åsa: Det blir väl något liknande för oss. Kanske möts på en P-plats någonstans. 
Blir bara en lillsemester i år, ska åka upp till Skövde och Iller Thrillern i oktober, det får räcka. Ska ligga på hotell, så jag blir lite uppassad iallafall.

Jag borde åka till Finland för en vecka nu i sommaren men vet inte om jag hinner. Annars blir det ingen speciellt semester.

#36: haha, Ammi låter väl som en bra ideé. hihi
#37: Ja, men då får jag träffa dig på Iller Thriller i alla fall. Synd att ni bor på hotell och inte på campingen bara. Men vi får ju träffas i alla fall. ;-)
#38: Jag skulle också velat åka en sväng över dit. Var längesedan man träffade släkten nu. Men det får nog vänta tills nästa år.
Audiatur et altera pars
Kan väl komma till campingen så att vi kan ha en matbit samman på lördag kvällen eller så, Bertil kör ju upp så det är inga problem med att ta sig dit. Kan alltid ta en taxi till hotellet lite senare om nu Bertil skulle vilja ta en liten en på kvällen. Illrarna jag ska ha med upp (Tilly, Tiffanie, Nanooq, Lina och Agnez) kan vara på hotellrummet i utställningsburen där dom har gott om plats. Kan också låta luckan vara öppen så att dom kan undersöka lite, ev bajs tar jag upp när jag kommer tillbaka. Får bara se till att dom inte kan krypa in någonstanns, t.ex bakom bänken som TV:n brukar stå på.

Det låter super trevligt tycker jag. Ska bli sååå roligt. Värst är det att det är sååå långt till oktober.
Audiatur et altera pars
Åh vad jag vill ha något att göra i sommar. Kanske bara en helg eller så. Hmm. Vad kan man hitta på om man inte har allt för mycket pengar att spendera???
Nu vill jag att alla geniknölar här inne ska hjälpa mig och komma på något bra. =)

Komma till Gävle på illerträff och mysa med oss. ;-)
Vi har ju den enda djurparken där de släpper in andra djur så vi kan ta en träff inne på furuviksparken med våra småttingar. hihi
Audiatur et altera pars
oj vad kul med en träff i furuvik. =) Fast vad gör man med djuren sen när man vill springa runt lite. Finns det något ställe man kan ha dem där det inte är för varmt.
Till gävle hade vi tänkt åka redan. Hehe.

det verka som att vi kanske ska ta en liten tur till tyskland:-) har aldrig varit utomlands förutom i danmark men jag är halv dank så det känns ine som utomlands..sen blir det high chaparral för att träffa åsa en sväng med:-) då kan ju felix leka av sej lite med..hoppas att det blir ågot iaf..trött på vetlanda det är en sak som är säket

#44: Då sätter man mina barn på en skuggigplats med illrarna och går runt och roar sig. hihi Nej, då. Jag brukar ta med reseburen och så sätta den i en skrinda så har jag en portabel och mobil resebur där illrarna gärna vilar. hihi
Audiatur et altera pars
Blir det som jag vill blir det oxå chappis när åsa ska dit. Har ju bott i gnosjö och chrille är ju från anderstorp och hans morsa bor i kultorp en liten bit ifrån. Så vi har sängplats där nere i alla fall. =) Sen går vi in gratis eftersom vi har patientbrickor sen vi bodde där så då blir det ännu billigare. =)
Skulle vilja se Western Showen. Missade den för några år sen. =(

det blir kusten fram till september och sedan ner till Frankrike ev det är inte bestämt ännu. med illrar så klart
Frankrike lät ju underbart. =) Speciellt om man kan franska. Vet att när jag var där när jag var mindre så blev det mer teckenspråk än tal. Hehehe

jag bara vägrar att prata franska för jag anser att dom ska kunna engelska specielt bank, polis och mynigheter det tar ett tag iann dom fattar att jag vägrar prata franska men nu har dom lärt sig heh he det går att lära gamla hundar sitta oxå men det tar tid he
Det låter bra att dem börjar fatta att du inte vill prata franska. Men du kan väl franska??? =)

jo då jag kan men inte läsa för´eller skriva det är lättare med tecken språket men jag kan prata lite o man lär sig ju med tiden mer o mer . Men jag kommer alldrig att kunna skriva på franska men det beror på min ordblind het .
Jag lysnar och i samband med det så lär jag mig problemet är att det tar långt tid . det är lättare med engelskan dom har inte så svåra ord att skriva . men jag har tur för om jag måste skriva så tar jag sara e till hjälp och det käns skönt . där jag bor i Dunkerque där är dom VÄLDIGT dåliga på engelska men jag har några goda vänner som är döva och då tecknar vi bara så jag är inte så beronde av att kunna prata fult ut

Madde & Åsa: Om ni skall vara i Småland i sommar tycker jag ni kan ta er till Växjö så vi kan ha en träff där. 
Jag ska jobba 4 veckor på stena line. Men jag kommer nog bo hos min gammelmoster och min pappas kusin på öckerö (göteborgs skärgård) Hon har en av mina katter, en kattunge som nu heter Neo efter matrix (path of Neo). Ja så det blir sol-sommar på hemmaplan och med ronja i högsta hugg… min första sommar med iller!

Vi har planerat in en riktig semester i vinter över jul/nyår till Sri Lanka men det kanske inte blir av nu på grund av de oroligheter som råder i landet
Vill ju så gärna se barnhemet där Johan är född och den fantastiska natur dom har där. Men blir det inget Sri Lanka till vintern så blir det säkerligen det något annat år 
Hur som helst så blir det iaf semester i vinter men vart vet vi inte än.

själv skulle jag och mamma ta en månadssemester i Sydamerika!
vi skulle ha gjort det i juli, men eftersom vi, mest jag, vill köpa en liten valpis fick jag bestämma om vi skulle stanna eller åka och köpa en valp nästa år. Men jag börjar bli lite ivrig och jag orkar inte vänta så länge tills jag får köpa en valp. hihi.
Så därför hoppas jag verkligen att jag kan köpa en från veronicas kull ;*
Så det kanske istället blir en julklapp av mamma att åka till Syd i jul, eftersom det kommer att vara sommar där borta. :D
#56 Fårstår verkligen att du hoppas på en valp. Välja bort Sydamerika, för att slippa vänta ett år på att skaffa en illervalp!
Hoppas du får resan som julklapp istället. Om jag varit du, så hade jag nog valt att resan, även om jag fått vänta ett år på illervalpen.
Hoppas du får både valpen och en resa i vinter.

jo, jag vet, tog långt tid att bestämma sig.
men jag har blivit helt kär i dom, och jag vill bara krama ihjäl dom sötnosarna så fort jag ser dom! mihihi, jag bara smälter så fort jag ser deras mörka ögon och aaw<3
Jag hoppas att jag också får resan, för den är ju väldigt dyr, 10 000kr per person! så ska man ju bo någonstans och ha råd med mat och sånt!! :o vi får väl se hur det blir (:
#53: Du kanske kan ta dig till High Chaparall. =) Så kan vi anordna en liten träff där. =)) Vi har ju släkt och vänner nere så det skulle ju inte vara omöjligt. =)
Vi här hemma blir mest kvar här hemma, ja kommer ju ha fullt hus här…
Skulle åkt till skåne, men stannar troligen hemma :) och jag trivs att bara vara hemma :)

Madde komm ner till kusten så får du o crille bada o illrarna klättra i berg det kan bli kul att se dom nog oxå ta sig ett bad ordnar en pol åt dom med söt vatten

hade varit kul med träff i high chaparral vi kommer då..vill träffa åsa och hennes vapisar och hon vill nog träffa oss och nisse:-) kanke gäddan hänger med:-) det hade varit jätte kul om det kom flera dit då.
#62 Klart att gäddan ska med om ni åker. "En för Alla, Alla för En". Skulle tro att han kan få det svårt att vara från nisse, efter vad jag lästi andra trådar.
En illerträff i High Chaparall låter häfitgt..:) Kanske jag oxå kan få komma om d går? :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

vi får se hur det blir

#59 Det skulle nog inte vara helt omöjligt.

hade varit kul om jätte många kom:-) och att man planderade in en dag och en tid..alla har ju inte gångavstånd dit heller.
Nä, gångavstånd kan iaf vi glömma. Får börja med en simtur före promenaden. Stärkande för både våra och illrarnas muskler. *ASG*
Hoppas det går att planera in en dag/tid, när så många som möjligt kan komma.
Vi ska försöka planera in illerträffen i norrland i vår "semester", innan eller efter att vi ska hälsa på både på väst och ostkusten. Så vet vi bara när, så kan man försöka planera, så man kanske hinner en sväng till H C oxå.
Men det vore ju trevligt med en träff på Chappis. =)) Alla skulle självklart vara välkomna dit. =) Men vi får höra när åsa kommer vara där nere. =))) Så kanske vi kan planera in ett datum.

tycker jag låter jätte bra:-)

Visst låter en träff där superskojigt.
Som det ser ut i dagsläget kommer vi att vara där sista veckan i juli och första veckan i augusti. Men allt hänger på gubbens semester. Han har ansökt om då, men inte fått 100% besked ännu. ;-)
Audiatur et altera pars
#71 Typiskt, vecka 31-32. Vi får väl se, när gubben din fått besked om sin semestertid. Vecka 32 har vi alltid varit på ön de senaste åren - Medeltidsveckan på Gotland - och Pyrets eventuella valpar, hämtas den veckan.
Ja medeltidsveckan förstår ja om ni vill vara på Gotland verkar riktigt kul att vara där då! Så nån gång i framtiden kanske ja oxå kan få lyckas uppleva medeltiden på Gotland. :) Ja hoppas de iaf :)

Men då finns ju vecka 31 då Ammi. hihi
Medeltidsveckan låter härlig. Skulle vara trevligt att få in på semestern något år.
men i år blir det i alla fall HC.
Audiatur et altera pars
Åsa: Det är nog svårt att få ihop.
Lite mycke båtresor om vi ska åka ToRe fastlandet vecka 31 och tillbaka till fastlandet (ToRe) vecka 33, för att hinna med resten av det vi ska. 4 båtresor á 3 tim. 15 min. var, huga. Stackars pälsar!
När du menar sista veckan i juli menar du då den 24-30jul & 31 juli - 6 Aug eller är det 31 juli - 6 Aug & 7 Aug - 13. Så vet jag lite mer. För är det dem sista veckorna, så har chrille börjat jobba igen tyvärr.
Som det ser ut nu så ser det ljust ut för våran del. Verkar som att det blir 24-30 juli som åsa är där nere som jag kan vara där. =) så vore det jättekul om vi kunde fixa en träff där. =)
Madde: Hon menade 24 juli till 6 augusti.
Jo det vet jag. Men vi har bara semester under den veckan 24-30 juli. Det var mest det jag syftade på. =) Mig själv. =))) hehe. kanske lite ego. Men va sjutton. vill ju träffa åsa då. =)
Kan man bara en av veckorna, så lär man ju tala om det.
Det ökar ju möjligheten.
Ja precis. Chrille har semester veckorna 28-30 och det var sista veckan 30 som åsa och dem skulle åka ner. Och eftersom vi båda vill träffa henne så får man försöka styra upp lite. Vare sig det blir en liten träff eller inte. Ner åker vi i alla fall. Chrille har sin mamma och syskon i småland och jag en av mina bästa vänner. =)

det där med chappis låter helkul önskar att vi kunde få ihop det till en iller träff där.

Självklart måste vi dra ihop en iller träff där. Vore ju så kul om vi kunde bli ett gäng. Ska ta kontakt med HC och höra om vi kan fixa något skojigt som de kan sponsra oss på. hihi
Ja, ni vet ju hur jag är. Fritt inträde i parken med sin iller eller något vore väl skojigt. Det måste väl vara lite extra att få in ett gäng illrisar där. hihi
Så nu kör vi en ny tråd om datum tycker jag.
Audiatur et altera pars
Jag och chrille har fortfarande våra patientbrickor sen vi bodde där så vi kommer in gratis på dem. =) Om dem inte har ändrat något på det. Hehe.

hmm, ja det är ju ruggigt fuskit förståss. Hmm, men vi andra då?? Ja, vi löser ju vårat vecko kort i och för sig så jag kommer ju in ändå. Men de andra som dyker upp. Jaja, man måste ju kunna fråga dem. De kan ju inte säga mer än Ja eller Nej. hihi
Audiatur et altera pars
ja kolla upp läget. =) Vore ju kul om dem kunde komma in om dem vill. =) men kolla läget för det vore kul.
Jag kommer ju ha med ditt tält från maria och bondgården från ikea. =)

Japp så för mig blir det rena julaftonen. Med Madde som tomte. hihi
Audiatur et altera pars
Nu har vi tyvärr haft våran lilla semester. Nu längtar jag tills i januari då vi åker iväg till chile i 1 månad. Men oj vad jag kommer sakna mina mullrar. =( Men vad gör man inte, den här resan är en "Once in a lifetime" upplevelese.

Japp, och jag fick min julafton med Madde som tomte. Så roligt att få både tältet och bondgården. Tältet som jag fick var såååå fint. Den ska jag ta med och visa upp på IT, illrarna älskar det.
Audiatur et altera pars
Ett av tälten hade ju Maria sytt så henne får du tacka oxå. =) det andra hade jag bara köpt på ikea. =)