mystiskt trädmonster? OT men läskigt
Vad är det som bor i ett hål i ett träd och säger puufff?
Det är något skumt som bor i parken nedanför oss, det var igår när jag och ozzy var ute på en sen kvällspromenad som jag lyfte upp honom så att han kunde kika in i ett hål. Då var det något som sa puff i från ett hål lite längre upp. jag blev skitskraj och släppte ner ozzy som blev galen, ju närmre hålet jag gick ju med "puffade" det.
vi gick tillbaka nu ikväll för att kolla om det puffande monstet var kvar och det var det. Ozzy blev helt galen och försökte använda mig som steg för att komma åt det. den här gången hade jag med mig mobilen, tänkte jag skull försöka ta kort ner i hålet för att se vad det är men vågade inte ha handen för nära ifall det skulle attackera så jag fick inte monstert på bild.
någon som vet om det finns något i sverige som låter puufff…(paus)…puufff…puufff (låter lite som när man pumpar med en "balongpump")? funderar på om det kan vara nån orm som har rymmt? för en huggorm låter väll inte så? ju närmre man kommer ju mer agresivt låter puffandet.
ska gå på jakt imon med pall och ficklampa =) kommer se jätte kul ut =P

Ingen aaaning… Epona låter puff, men hon är här, så det var inte hon. Hoppas du hittar det :P Ta kort =)
golf.ifokus.se

Min kompis bad mig titta under deras trappa här om dagen för att något lät typ puff, visade sig vara en igelkott, men tror inte att igelkottar kan klättra i träd:P
"Chaos is a friend of mine."

Kolla om du hittar ljudet här. Vore verkligen skoj att höra vad det kan vara. Skulle också tipsa att gå in på Svensknatur.ifokus, där finns det duktigt folk som kanske känner igen lätet.
http://biogeonytt.blogspot.com/2006/02/listen-to-nature.html
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kanske en arg ekorre? :)

ja visst är det skummt =) haha ozzy blev på helspänn och verkade fundera på var alla fåglarna gömde sig när jag lyssnade på några av dom där ljuden, men mest fundersam såghan ut när vi lyssnade på koalan 

#5 vad sött, men säg sedan vad det var för någonting! :O jätte nyfiken nu ju! :O

lyckades få med mig martin, kamera och ficklampa i går men fast att jag satt på hans axlar och kollade ner i hålet så såg jag inget.. på ett av korten vi tog så ser det ut som om det glimmar det till från ett öga (se det röda på bilden). vi filmade oxå för att få med ljudet http://www.youtube.com/watch?v=rP8-H8BLKWo man får höja ganska så mkt för att höra över bakrunds bruset men man hör puffandet. Nån som har någon gissning?

Kanske någon slags fågel?

vi tror att det kanske är en orm. trädet verkar vara ihåligt

Det låter som någon kvävs :P
golf.ifokus.se

hmm, blev inte klokare av att höra det. Inget jag hört förrut i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Måste lyssna sen när jag kommer hem. Spännande :)
Märkligt ljud.. Undrar va de är för någe :)

Jag skulle tippa på att det är någon sorts fågel. För ett sånt kluckljud så behövs det rediga lungor alt redig haka att fylla med luft :P
Jag tänker på ugglor..
Sara

nä jag har heller aldrig hört något liknande och jag tror att det är alldeles för smalt för en fågel. det skulle ju kunna vara nån orm som inte finns i sverige som har rymt eller nått.
Ozzy tror att det är en b9oooooooooooooä8_ÅÖ
nån som kan översätta 
låter som nått med ungar….
Det där var en gåta att knäcka! Underligt.. Sätt upp övervakningskamera, nån gång måste det ju ut ;)
Paulina
Öppenbarligen vill "monstret" vara ifred så jag tycker nog att det bästa är att det får boa ifred. 
Sara

Men tänk om det har fastnat nått där då ;o
Det tror jag faktiskt inte..
Sara

Alla tror olika!
Sant
Sara

ja men tänk om det är något farligt typ en giftorm som har rymt. jag vill mest veta vad det är för nått
Håller med 20 låt det stackars djuret eller vad det är vara ifred. skulle inte förvåna mig om det sitter en mamma av något slag och är livrädd om sina ungar/ägg och försöker låta så hotfull som hon kan varje gång någon tittar ner. så istället för att kolla i stubben så försök leta reda på det via nätet