Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 619 ggr
lillspindeln
0

hjälp med bra övertalnings argument =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som rubriken lyder behöver jag hjälp med bra argument varför två illrar är bätter än en =) Jag vill så gärna ha en till och att Ozzy ska få en kompis men Martin tvär vägrar.. han påstår att det kommer lukta mer (luktar inget nu) o bli jätte skitigt i hela lägenheten… han vill inte binda upp sig för mkt… behöva gå igenom allt igen med lådträning och sånt..mm

Så ös på med possetiva saker nu =)

sarae
0

det är nästan lättare med två… de underhåller varandra, och man slipper ångesten över att illern är ensam ibland ;)

jag märkte iaf inte en enda negativ sak med att gå från en till två. utan bara positivt.

Det blir i alla fal inte mera jobb!

TIMMY
0

Sen e de mycket mer skoj att se när illrar leker med varandra. Människors lek kan inte jämföras med den lek dom har tillsammans. Så de blir dubbelt så roande iaf! ;)

Satmaran
0

Har du tur så hjälper Ozzy till med att fostra den nya lilla valpen;)

Hur som helst så kommer valpen troligen att hänga Ozzy i hasorna mest hela tiden, alltså inga bekymmer med 2 illrar.

Roxannee
0

Visa honom nu vad alla har skrivit :D så får han se med egna ögon lxm vad alla illerÄGARE säger :) dom borde ju ändå veta lite mer än han? :D:D:D

Fruttisen
0

Jag är inne i en övertalningsperiod också, att gå från två till tre. Det går helsikens dåligt faktiskt…det var lättare att övertala till två än till tre ska jag be att få säga. Hmm, just nu lutar det åt att det inte blir en till =(( *gråta*

Jag ångrar inte en sekund att jag skaffade en andra iaf! Som de säger ovan…de har ju alltid en kompis, när matte/husse inte är hemma, och illerlekar är ju roligare ifall båda är iller :)

camillaalnebring
0

Jag säger bara att de är lättare att ha två.. Som alla andra säger dom underhåller varandra och man slipper få dåligt samvete när man jobbar å så.. Å du kan ju alltid skaffa en som är äldre som redan är tränad och kan gå på lådan..

lillspindeln
0

tack för alla svar jag ska fortsätta tjatet imon =)

#5 ja jag förstår inte varför dom alltid ska sätta sig på tvären och tycka tvärt imot Fundersam men lycka till Glad jag är tveksam på om martin kommer ge med sig men än är hoppet inte ute.

Ös på med fler bra saker Skrattande

Faxlin
0

Argument:

Ozzy behöver sällskap av en iller.

Det är otroligt mycket roligare att se två illrar leka för oss människor.

Ozzy får chans att leka iller lekar. Det kan inte vi människor ge honom.

Ozzy får någon att sova med. Tänk så tråkigt det är för honom att sova ensam. Martin har ju dig ;-)

Det är faktiskt inte någon märkbar skillnad på foderåtgång mellan en och två.

Det är inte heller någon märkbar skillnad i torkande av bajs och tömmande av lådor mellan en och två.

Ni kan hålla i en varsin iller när ni är ute och går.
Eller så håller du båda i ett tandemkoppel.

Man blir inte mer uppbunden av två illrar än av en. Snarare tvärs om. Man behöver inte ha lika dåligt samvete om man lämnar två illrar ensam hemma lite längre. De har ju varandra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Cute]
0

Vi hämtade vår valp Mynta mittt under utställningen i Landskrona.. Om ni minns oss som satt brevid er med illern Rocky ;) hihi..

Och hittills har det bara varit fördelar med att ha 1 till iller här hemma!

Så sant som dom andra skriver :)

Vill även till lägga att vi har en Tax på 1 år och innekatt på 9 år också.. fungerar utmärkt med dessa 4 djur tillsammans. Dock har vi inte Taxen ihop med illrarna då vi inte är hemma på några timmar. Men det är nästan alltid någon hemma. Vi (jag och min fästman) bor nämligen som inneboende i ett stort rum hos min mamma än så länge, till lägenhet/ hus dyker upp… :D

Lycka till!

Gustav-o-Linda
0

Taskigt att inta ha 2 st, tycker jag…

Dom mår så mkt bättre om dom e 2 istället för 1…

Lättare o ta hand om oxo…

Annars kan dom bli lite påfrästande ;)

Qviq
0

När jag skaffade göran behövdes ingen övertalning, sen ville jag att han skulle få en kompis att leka med, men min kille sa NEJ!!! Då gjorde jag ipp en plan om hur jag skulle få en till iller:

När det kom upp en annons här om illervakt så frågade jag min pojkvän om vi kunde ställa upp, efter att mutat han med tre filmer som han ville ha så sa han ja. Efter en vecka kom illern balder som skulle passa, han var här i ca 2 månader och under tiden så insåg min kille att det var mycket lättare att han två illrar, så två veckor innan balder åkte hem kom snowflake hit och nu är det 3 illrar som är max antalet här hemma. 

Så mitt tips är att få han att ställa upp som vakt först så han får se hur det är att han 2 illrar

"Chaos is a friend of mine."

Gustav-o-Linda
0

#11 sant…..

lillspindeln
0

ooo vad massa bra saker Glad Nu ska det tjatas hål i öronen på någon…mohahaha

#9 klart att jag kommer ihåg =) får ju fixa en liten iller träff nu i sommar =)

#11 aaa vilken bra idé att jag inte tänkte på det, var ju så jag gjorde för att få honom att gå med på att skaffa Ozzy =) Någon som vill låna ut en iller i övertalnings syfte? Flört

HannaM
0

är det bara jag som har världesn bästa karl som blir kär i allt som kommer över tröskeln=) Vi skulle ha två.. dom är fyra nu

skrellet
0

jag är världens bästa karl Skrikandes det var ju jag som fick in sandra på Att skaffa iller, sen en till, och en till Skrattande

HannaM
0
lillspindeln
0

JJJJJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIISkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande Jag är gladSkrattandeSkrattande Martin gav med sig så nu får ozzy en lillebrorSkrattandeSkrattande visseligen har jag gått med på en massa krav men ändå jag är över lycklig. Skrattande tack för alla bra svar, dom blev slut klämmen i mitt tjatande som gjorde att han gick med på detSkrattande

[Cute]
0

Stort Grattis till dig! Glad Vad kommer det bli för ny liten krabat då? Vilken färg? Vuxen/ valp?

Faxlin
0

#17: Grattis. Vad skojigt. Till slut brukar det ge sig. Jag hade ett helskotta att få in iller nummer tre. Men nu är det okej med hur många som helst. Har jag bara tiden för dem och honom skiter han i resten. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lillspindeln
0

det blir en valp, viltfärgad kille från samma uppfödare (murgrönan) och det blir en lillebror till Ozzy på riktigt för det är samma föräldrar Skrattande ska bli så kul

Norrskenets
0

Grattis!=D