Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 812 ggr
Theres
0

OT Bättre lycka denna gång?

Yeay, jag var på audition på Öland och kom inte in, och de säger inte varför, skitkul! not…
Ska till Bränke-Hoby på lördag och prova lyckan där istället (dock bara teater, på öland var det sång och dans också). Hoppas jag kommer in där iallafall, så jag slipper sitta och göra ingenting ett år till (även om jag trivs med det också).

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

Det finns 1000-tals fler saker man kan göra istället för ingenting. Bara fantasin sätter gränser! :) Lycka till på auditionen!

Theres
0

#1 Haha, ja, som att sitta och söka jobb i 2 år och bara få komma på en intervju… men den grejen har jag redan provat på.

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

#2> Vaddå, har du givit upp det nu då då? Jobbsökandet alltså… Vet att det är skitsvårt att hitta jobb, men om du inte kommer till intervjuerna gör du ju något fel. Dåligt CV? Söker fel jobb? Har du följt upp intervjuerna, gått till företaget och knackat på osv osv?

Anlita den hjälp du kan få, känner du någon som är bra på CVn, be dem granska det och att vara hårda. Skriv om skriv om skriv om. Var lite kaxigare men ändå seriös i ansökan. Berätta vad just du kan göra för dem, varför just du är bra för detta jobb, iinte vad de ska göra för dig (ge dig jobb).

Theres
0

#3 Jag tar väl upp jobbsökandet igen om jag inte kommer in på någon skola. Ska som sagt på autition på lördag, tjatar ihjäl mig på öland om varför jag inte få komma in, och om jag får komma in om nån av de som kom in väljer att gå på en annan skola. Sen sökte jag en till nyss. Så 3 skolor.

Och mitt CV är inte dåligt, det är exakt som ett CV ska vara.

Skrev en gång till the phone house (när det var andra gången de hade den annonsen ute, fast jag inte hade fått komma på intervju första gången) att om de hade tagit mig på en gång så hade de inte behövt annonsera ut det jobbet igen… då fick jag komma på intervju, men inte fick jag något jobb för det Fundersam

Jag söker inte fel jobb, jag söker alla jobb. Sökte… jag la det på hyllan för en månad sen. *Går in på platsbanken nu*

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

#4> då är det nog bara en tidsfråga innan du får napp. :) Hoppas du får napp på skolan iaf så slipper du oroa dig för jobb ett tag!

Madde
0

Det bästa man kan göra är att gå till företagen istället och visa upp sig. De kanske inte söker någon direkt eller så har de inte hunnit lägga ut det hos arbetsförmedlingen.

Det är större chans att få ett jobb på det viset än att söka ett jobb som säkert 100-200st söker.

Då har oftast de med jobberfarenhet störst chans till jobbet tyvärr.

Så ring och uppsök företag, så gjorde jag när jag bodde i småland och jag fick 2 jobb pga det. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Fruttisen
0

Det tar tydligen i genomsnitt drygt sex månader att få ett nytt jobb i Sverige. Under de tre månaderna jag var arbetslös sökte jag det mesta, även de jag inte var kvalificerade för- skickade enbart mail. Mer än hälften fick jag komma på intervju för (vilket kanske enbart var tur), de andra fick jag iaf ett mail tillbaka som sa Nej Tack. Ifall de inte hör av sig, så får man faktiskt ringa å fråga varför man inte fick jobbet- vilket man kanske kan dra nytta av nästa gång man söker ett jobb!!

Telefonkontakt
0

är det bara min man på 19 år som bara har gått i gymnasiet som har haft tur att få två fasta jobb på 5 försök? Han har ett skitdåligt skrivet CV som jag ska sätta mig och finputtsa lite åt honom.. snart

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

skrollan
0

#8 hur bra jobb har han då? Har för mig att ni inte alls trivdes med det, eller han kanske har bytt? :) känner många som fått fast jobb väldigt snabbt efter gymnasiet , men sedan beror på på om det är ett så bra jobb också och man kanske vill söka vidare fast man har ett jobb.
Jag söker för fulla muggar och går andra året. Har jobbat på statoil, två familjer som barnflicka, hos en egenföetagare och städat, värdinna på tullgårnsslott och mycket mera. Fast just nu är det bara skolan som gäller tills vidare.

Telefonkontakt
0

#9 han bytte för en månad sedan. Han är telefonförsäljare nu istället för "damsugeförsäljare" ;P

skrollan
0

aha, det kanske är bättre då ;)

Theres
0

Jag ska på rekryteringsträff på Media Markt… om jag vill Fundersam Tror det är samma dag som något annat. Tror det är den 24:e

golf.ifokus.se

Telefonkontakt
0

#12 fy vad min man är avundsjuk på dig! Han vill jobba på media markt eller liknande. Klart du ska gå!! de ska tydligen ha jättebra anställningsavtal och sånt Skrattande

Theres
0

Ja, men jag hittade ju inte det fördömda mejlet, och är det samma dag som audition i Bräkne-Hoby så går jag hellre och spelar lite teater :S

golf.ifokus.se

Mstar
0

#8.. Min sambo har inte sökt ett enda jobb i sitt liv.  Han bara flyter den människan. Men så är han lastbilschaffis oxå, och folk frågar honom nåån gån i veckan om han vill byta till deras företag istället för det han nu är på. (fast just idag började han på sitt nya..)

skrollan
0

#15 samma här med min "bror" alla bråkar ;)