Mayas valpar 3 veckor.
Tjuvstart!
Mayas valpar fyller 3 veckor imorgon. Vi har det lite stressigt då och jag ville hinna sätta in bilderna.Jag vet ju att det finns några som väntar och längtar ;)
Alla 6 mår prima och växer så det knakar. Maya har blivit mager, så jag tyckte det var dax att börja tillmata med ersättning. 2 av de 6 tyckte att det var värdig föda, resten ville inte alls ha. Nåja imorgon går det bättre, då känner de igen doften. :)
Här kommer första tösen.

Naw vad söta dem är :D
Har du börjat kunna skilja dem åt och se vem som är vem ?

Här är hela röran. Det tar nog en eller två veckor till innan jag kan skilja på de små. En av dem känner jag redan igen, för hon har större vit teckning under hakan än de andra. En annan har en liten vit droppe nedanför på halsen.
Namnen som ska fördelas på de små är som följer. Chica, Chacha, Cereza, Salsa, Tequila och Ay-caramba.
Tack för namnförslagen Sarae och Tzatu.
Väger gör jag imorgon, så det blir rätt.

åh vi dör så underbara de är, fjunbollar :)
Vi längtar ihjäl oss efter vår lyckopilleriller

#8 Hi hi! Jag förstår att det kliar i fingrarna. Om en vecka så kan ni få komma och tafsa liiite ;) Hoppas jag kan se skillnad på fler av dem då :)

#8 Lyckopilleriller!!? Ska ni döpa om henne till Zoloft eller Cipramil ;)
Vilka söt bebisar!
Gulligull hihi

Naa zoloft och cipramil vet jag inte :P men möjligen ronja lite i kanten :)

Atarax ;)

Nu kommer viktnoteringarna 131 g, 133 g, 133 g, 138 g, 139 g och 140 g.
Idag har alla sörplat i sig ersättningen med god aptit. Maya dristar sig till små pauser. Hon går ut och sniffar omkring en stund då och då. Tycker nog det är skönt med lite avlastning :)
När öppnar dom ögonen? Och när får jag komma och hälsa på dom? :P

#15 Inom en vecka tror jag nog att de öppnar ögonen. Du kan väl titta förbi i slutet på veckan. :)
Absoult :)

Vilken små älsklingar! Så du börjar se skillnad på de små nu? Hur kommer det bli sen, kommer man själv få komma och välja vilken man vill ha eller blir det "de ska ha den och de ska ha den"?
Förresten så vet du väl att man aldrig kan lägga upp nog med bilder :D?
Jag längtar tills vi får komma och klappa på de små, man kan ju inte få nog av dem (:

#21 Nu är det lite lättare att skilja några av de små individerna åt. De växer så snabbt, nu och förändras nästan över en natt, det är fascinerande att se och framför allt att känna på vikten som ökar stadigt dag för dag.
Jag har ju fått önskemål från någon av er, så jag ska försöka att tillgodose dem så gott det går. Ni ska ju snart komma och hälsa på :) Skulle ni då förälska er i en speciell liten valp så är det väl klart att den i så fall ska bli er. Ni har ju tur som bor så nära och kan komma tidigt och spana ;)
Åh! Jag vet att köparna aldrig får nog, suck! Jag får väl jobba lite hårdare med kameran =D

## 22 du är tränad i att förse köpare med allt de vill ha.. ;) Riktigt duktig på det är du med!

men YNK så sött!!!

#31: Stillat? Du har fått en att få valpsug så det ekar om det. Saknar en liiiten här hemma :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#32 Usch! Nej ,du kan inte ha det lätt, som har förlorat 2 familjemedlemmar i år :(
Kanske en liten vappis skulle kunna fylla det värsta tomrummet, det borde väl göra din dotter lite gladare igen kanske!?

#33: Ja det är tunt. Och vi vet att det snart är dags för nummer tre. Även om det blir en inlanerad avlivning så känns inte det lättare.
Så du förstår. Jag sitter här som en tok och dregglar över era valpis bilder. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag kommer maila dig idag när jag kommer hem ifrån jobbet så att vi kan komma överrens om när vi ska komma och hälsa på.
Vi hade tänkt oss på lördag och hoppas på att detta passar för dig också, men som sagt mailar jag dig när jag kommer hem.
Jättesöta bilder, fler sådana tack ;)

Är det jag som är blind eller har du inte lagt upp någon "Mayas valpar 4 veckor" ?
Du kanske har så fullt upp att gosa med de små att du inte hunnit helt enkelt ;)

Sorry!
Har inte hunnit…. men nu kommer den alldeles strax.