OT Rejäl vurpa.
Behövde bara skriva om min ofattbara tur i eftermiddag.
På plan mark, rakt fram i kort trav, snubblade min häst efter att hon blivit skrämd av något. Hon gjorde en kullerbytta och jag hamnade under henne. När hon reste sig var hennes hovar milimeter från mitt huvud. När hon sen försvann låg jag och undrade hur mycket som var brutet och om jag kunde nå mobilen för att ringa ambulans. Efter en stund insåg jag att jag var hel. Efter att jag kommit tillbaka till stallet, tagid hand om hästens alla sår så inser jag att trots att jag blöder och har ont överallt så har jag inte gått sönder. Nu efter en varm dusch och några timmar i sängen inser jag att jag kom undan med endast några blåmärken på benet och några skrapsår. Dessutom känns nacken bättre än någonsin sen jag pajade den för 15 år sedan då jag ramalde av en annan häst.
Helt sjukt. hur kan man få en häst över sig och bara få blåmärken?
verkligen tur du hade med dig!

Oj!! Det känns juh inte tänkbart, men tydligen har det hänt. Det är bara att gratulera dig. :) Hoppas du har samma tur om det händer någon mer gång.
Åh herregud! Jisses vilken änglavakt du hade!
Just ja, Disney har kommit hem! :)
Det är så fruktansvärt läskigt när man har med så stora djur att göra och en "liten" olycka kan bli väldigt stor. Skönt att ni klarade er utan större skador!
kram

Jag hoppas ju att det aldrig händer igen ;) Det var det läskigaste jag varit med om. Har haft pållan i åtta år och bara ramlat av en gång. I skritt på stallplan, barbacka för åtta år sedan. Hade hon ramlat åt andra hållet hade jag hamnat i ett djupt dike med henne över mig. Hade inte varit bra.

Tycker du skall köpa en trisslott eller liknande. Med den turen så måste du ju vinna storkovan. ;-)

Jepp, Disney har kommit hem och nu är hon superglad och fin.
Oj du, den kan du skryta med! Snacka om tur..
Som tidigare sagt, köp en trisslott! Eller så kanske du har förbrukat all tur för ett tag framöver ;)
Paulina
Oj! Där hade du verkligen jättetur!
Sara

Änglavakt måste du ha haft där helt klart. Skönt det gick så bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars