byta iller mot leguan
http://www.blocket.se/vi/16381405.htm?ca=13_s
DSenna bytes mot en iller, eller en fiddy….
Paulina

Herregud! Bra vinkar man ger om man vill BYTA sitt djur….snark.
haha läste den igår….eller mot en moppe :P
hmm någon som vill byta Ludde mot en dubbelsäng?

Haha, byta en leguan mot en iller för att man inte har tid. Ja, även om det nu var hans tjej som ville ha en iller, men vem vet, de kanske bor ihop, och om DE inte har tid med en leguan, ja, då har de ju absolut inte tid med en iller!
golf.ifokus.se

Socker mot en soffa med divan!
Lakrits mot en nytt köksbord!
Någon?

fan vilken sjuk snubbe!!
#4 jag har ett köksbord! glas skiva med stålben..duger det?

#4 Jag har soffa med divan, men den har en nedsutten "ormgrop" i sig, även om den är ny! ;) Intresserad? :P Haha
golf.ifokus.se
en trotsbajsande Melker bytes mot bebisattiraljer ;)

#6 #7 Vid närmre eftertanken skulle jag aaaaaldrig byta mina bäbisar mot något!

Ja det är väl inte det smidigaste att byta ett djur mot ett annat. Speciellt inte om det handlar om tiden och man byter till ett mer krävande djur. Även om jag förstått det så att reptiler kräver rätt mycket tid för att bli trevliga de med.
Men samtidigt så vet vi inget om hur den personen som satt ut annonsen tänkte när han skrev den. Kan vara så att tanken är något helt annat som man får reda på när man tar kontakt. Vissa gånger kanske man skriver dumt fast man menar sunt.
Men jaja, okej jag har svårt att se det sunda, men vi vet inte. Det kan finnas där. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tycker ni gör en höna av en fjäder. Vem säger att flickvännen inte har tid? Däremot kanske hon inte är intresserad av att gosa med en leguan. Det hade jag nog inte heller haft om min pojkvän hade haft en. Däremot hade jag varit intresserad av att gosa med en iller.
Sedan ser det kanske lite dumt ut, men tycker det spekuleras väldigt mycket i annonser om hur djuren får det utan att man vet ett smack om det. Jag hade blivit jätteledsen om jag fått vissa kommentarer man ser både i denna tråden och i andra trådar där det spekuleras hur seriös säljaren är.
Vem vet,tjejen kanske har massor med tid över för en iller och är en perfekt illermatte. Vem vet? Inte jag och inte ni heller.

#11 Men ofta jag skulle skriva en annons typ "Hej, jag vill sälja min iller…pris kan diskuteras…kanske kan bytas mot en sköldpadda, då min syrra vill ha en".
#12 Nej det är möjligt.
Men det jag menar är att avsikten kanske inte så illa som annonsen låter. För oss som älskar djur ser det oseriöst ut det kan jag hålla med om. Men som sagt syftet kanske är inte lika illa som det ser ut.
Jag har faktiskt bytt ett marsvin mot ett träns en gång. Kompisen skulle köpa ett marsvin av mig och jag behövde ett nytt träns så vi bytte rakt av eftersom värdet var detsamma. Och det utan att marsvinet varken for illa eller annat.
Om någon skall sälja en iller för säg 2500 och vill skaffa en leguan,vad är då det konstiga med att byta? I så fall är det ju lika illa att sälja sin iller och sedan ta pengarna och traska till djuräffären och köpa en leguan för pengarna.

Hans tjej är rädd för leguanen och hon har haft iller förut så hon vet vad hon ger sig in på…sa han :P
golf.ifokus.se
Kan jag byta en Bernard mot ngt som inte skiter utanför lådan? ;)
#11 jag håller med dig fullständigt..
Haha, jag har haft en leguan och illrar är definitivt mer krävande. Leguaner kräver inte så mycket aktivering, det är mest terrariet och leguanens mat som kan ta tid. Hoppas INGEN vill byta sin iller med honom!
Ja helt sjukt… fast bra byte… men frågan är bara hur länge den får stanna tills den byts mot en cykel el nått annat i samma prisklass…
#10 det är ju tjejen som skall ha illern,inte han.