Iller iFokus

Iller

Etikett: avel
Läst 2301 ggr
Sarah
0

Valparna är på gång!

För ca en kvart sen kom första valpen! Så spännande :)

KerstinL
0

Åh, vad spännande.. vi håller tassar och tummar för att allt ska gå bra!! ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sarae
0

ÅÅÅH! gud så spännande! uppdatera uppdatera ;)

Sarah
0

Tack! Jag var tvungen att gå därifrån så att jag inte stör :) Men vill ändå ha lite koll. Hon fattade inte det där med navelsträngen riktigt. Efter första bebben hade hängt utanför i ca 20 min utan att hon fått låss den så klippte jag av den. Hoppas att jag inte får sota för det senare bara.

elinn
0

Åh så spännande =)

Hoppas verkligen att allt går bra med både mamma och valpar.

FerretCrow
0

åhh vad roligt. längtar efter bilder=)

Madde
0

Gud så spännande. =))) alltid lika nervöst när de små är på väg ut.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Dezederia]
0

Yay! Massa roligt! :D

HannaM
0

grattis till dom som kommer och lycka till!

Sarah
0

Tack igen! Nu är de tre st. Den sista klarade hon navelsträngen på men de andra två har jag fått klippa av :) Hu vad det är nervöst!

Sarah
0

Nu är de fem st. Valp nr två har lite sår i huvudet efter att moderkakan inte kom direkt efter. Hon fick lite panik och försökte dra loss valpen. Innan jag hann klippa navelsträngen hann hon bli lite hårdhänt. Vi hoppas att det är ok med den!!!

Sarah
0
Nea
0

Grattis Sara eller kanske är det Cathy som skall ha gratulationerna. ;-)

Sara
0

Ooohh!! Spännande! Skrattande

Sara

Sarah
0

Sju st… ett litet problem jag har är att hon inte matar dem ngt ännu. Men det kommer efter eventuellt fler bebbar.

sarae
0

normalt sett matar de inte bebisarna förräns alla är ute

Sarah
0

#15 Mm, ändå blir man så nervös. Vet att valpisarna klarar sig länge utan mat efter förlossningen men ändå får jag ont i magen. Nu är de åtta och jag tror nästan att det kommer fler. Man fattar ju hur jobbigt det är för honan men ändå får man ännu mer ont i magen då hon går iväg och sover ett tag ;)

sarae
0

ojoj ingen dålig kull! försök se till så att valparna iaf ligger varmt…man kan försöka hålla igång de första valparna genom att ge dem en droppe glucos innan de får mjölk sen så att de orkar snutta. Men valparna är inte så gamla, har hört om förlossningar som varat ännu längre, och valparna haff ändå klarat sig fram tills de får mjölk. men jag förstå att du är supernervös. på ett sätt e jag glad att jag missade dweia förlossning, hade oroat ihjäl mig. paniken de närmsta dagarna efter räckte.

håller tummar å tassar!

Sarah
0

#17 Tack. Det är skönt att det finns folk att vända sig till. Har redan snackat ett tag med Johannah om allt oxå ;)

Jag missade förlossningen för två år sedan oxå och det är med blandade känslor. Jag har sett alla födas idag. Suttit och rättat tentor i en stol i hagen ;) Visst är det jättekul att vara med, men det ger mig ångest samtidigt. Allt som man vet glöms bort.

Bebbarna ligger i sin filt i hagen och piper för glatta livet. Tror att det blir bra.

sarae
0

#18 jo precis…man blir helt tom i skallen när det väl gäller. Som tur e brukar ju mamman i princip kunna "tala" om vad som skall göras om man säger så. så har det iaf varit här. tror detta kommer att gå fin fint! håll bara i hatten ;)

Norrskenets
0

Åhh Grattis till valparna! Hur många blev det? eller det kanske inte är slut än, dubbelräkna imorn så kanske det kommit fnån till under natten så blev det för mig fast jag hittade två extra hehe;) Lycka till med bebbarna och längtar att få se bäbisbilder=D

Sarah
0

Nu är de tio tror jag… var så många att det var svårt att se ;) Hittade en orörlig som låg utanför med moderkaka och allt. Fick henne att ta hand om den och då fick vi igång den. Hoppas att den överlever!!

#20 Ska def dubbel och trippelräkna :) det blir ju bara fler och fler.

Den stora frågan är hur jag kunde inbilla mig att hon gick tom bara för två veckor sen??????? 

Jag beställde sex st! Hur gick det här till? Tänkte att det kunde vara svårt att hitt hem till massa hybrider. Men jag är såklart överlycklig. De är underbara. Men inte matade ännu dock.

sarae
0

HAHAHA ursäkta att jag skrattar, men man får passa sig för vad man önskar sig när det gäller illrar! Jag gissar på att du får 12 stycken…några kan du ju smuggla in hos dweia, hon har mjölk för 20 hehehe

Sarah
0

Nu äter gänget… puh! Dock har Cathy bara åtta spenar så det blir till att slåss och kanske lite stödmatning. Vet inte om det kommit fler än tio men det tror jag inte. Vill inte störa dem mer idag. Vilken kväll det varit.

Fruttisen
0

Grattis till bäbisarna! :) Skojj med så många!!

#21 Låter så elakt när du skriver "hybrid"…så länge du väljer bra valpköpare tror jag inte det är några som helst problem med lite vilt i generna- tvärtom! :P

sarae
0

#23 åh va härligt! då kan du ta det lite lugnare nu! tror knappast att du lär få problem att hitta hem åt dem, tvärt om!

grattis än en gång!

Sarah
0

#24 Hehe ja det kanske är hårt, men det är ju det de är. Vill att det ska vara klart för folk som vill köpa dem. Många som har lite vilt i sina valpar skriver bara att de behöver en fast hand för att de kan vara lite skarpare. Tycker att man ska vara ärlig och säga att det kan bli svårare än en "vanlig valp" pga av att de har 25 % vilt blod i sig. Du har ju en själv ;) Jag älskar hybrider och det temprament som kan komma med och kommer nog kalla dem underbara fluffar mycket framöver ;)

Sarah
0

Och igen. Tack för alla gratulationer. Snart kommer ni bli bombaderade med bilder eftersom jag inte fixat någon hemsida Räcka ut tungan

sarae
0

ja tack! massa bilder på mörka snyggingar vill vi ha!

UlrikaD
0

Jättegrattis!! Önskar jag bodde närmare, de valparna hade jag väldigt gärna velat hälsa på när de blev lite äldre.

Sarah
0

Självklart är man välkommen att hälsa på :)

holtz
0

Woho :) Grattis!

Infinity
0

Gratulerer så mye med 10 valper ja det må jeg si at jeg hadde ikke trudd at det kom så mange valper på kun et døgns parring,men vi har vel kansje produktive dyr hehe.Iallefall så håper jeg mor og barn har det flott.Du får bare si ifra hvis du mangler kjøpere Sarah for jeg har ei på min liste etter Calida og Elvin som ønsket seg 2 hanner,men hun kan desverre kun få en valp herfra siden Calida ikke fikk så mange.Hun vet ihvertfall hva det vil si og ha hybrid å ikke bor hun så langt unna meg heller:-)

[HannahoHenrik]
0

Grattis till valparna!

FerretCrow
0

grattis till en sådan stor kull valpar =)

Gilla
0

Grattis :o))

Sarah
0

Tack tack! Mitt största problem nu är att Cathy verkar tycka att valparna borde bo någon annan stans än i hagen. Hon själv har inte lust att hänga med dem heller så hon vill ha större yta så hon kan dra. Det var med stor förtjusning hon släpptes ut ur hagen efter att hon klängt på mig massa. Direkt letade hon reda på Cliff och la sig för att ta en tupplur! Sen kom hon på sig och sprang tillbaka till hagen, tog en valp och tyckte att de skulle flytta till Cliff. Suck.

Matten fick chans att titta lite närmare på dem i alla fall. Kollade inte kön, men alla verkar pigga och krya :)

Robinsnel
0

Grattis! Många valpisar blev det… Glad

bnoffan
0

Åh. Grattis! Ska bli kul att se hur de utvecklar sig. :)

Satmaran
0

Grattis till megakullen!!!

Ser fram emot bilder så klart ;)

Sara
0

Grattis!

Sara

Sarah
0

Tack ännu en gång.

Efter en snabbkoll tror jag att det är sju honor och tre hannar. Två av honorna har avbitna svanstippar efter lite omild behandling av mamma då navelsträngar skulle av och moderkakor ätas upp. Den som hade lite små sår på huvudet verkar ha läkt ihop som den skulle.

Sitter nu och funderar på tema på namn…  

De är sidenmjuka och luktar underbart!

Sara
0

Olika kända namn som ex Brad Pitt, Abraham Lincoln osv?

Sara

Sarah
0

Ja kända namn blir det, men jag vill ha någon typ av historia bakom dem. Förra kullen fick namn efter Emily Brontës bok svindlande höjder. Hittar gärna något liknande nu. Var inne på egyptiska faraoner, men det blev ju så många honor ;)

FerretCrow
0

#43 söker du hittar du ett antal egyptiska kvinno namn oxå =)

Sarah
0

Ja namn på drottningar har jag en del.

sarae
0
Sarah
0

Så här fina var vi dagen innan födseln

http://www.iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=3d1368b3-61df-432f-8774-5509dc46f67b&Filename=jagocathy.jpg

Sarah
0
Sarah
0

Här är gänget dag1.http://www.iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b9f7cd99-9cb9-4100-8b5e-1364b5f2f3fa&Filename=dag1%20.jpg

JossanH
0

ååååh, grattis grattis!!!!! INGA fler bilder nu tack…Fundersam

Sajtvärd på Iller.ifokus

babsan
0

Grattis, domär jättefina :-)

Sarah
0

#46 Nja, Storbrittanien har aldrig varit för mig :)

Jossan Jossan… det kommer

Sara
0

Underbara!

Sara

Sarah
0

Lutar lite åt Ramses, Sethos, Merenptah, Nefertari, Iset, Tuya, Hatshepsut, Nefertiti, Cleopatra och Meritamun… Kommer nog att ändras dock. Cleopatra passar inte riktigt in.

Sarah
0

Byter nog ut Merenptah och Cleopatra mot Amon och Isis… sitter och filosoferar :)

KerstinL
0

Grattis "mormor" !!! Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Norrskenets
0

Grattis till helt underbara valpar=D Va mysigt rund hon va dagen innan=D

Sara
0

Jättefina namn!

Sara

Robinsnel
0

Instämmer med sara, jättebra namn! Man får verkligen kämpa emot valpsuget…

Rico
0

Gratulerer så masse med mange valper. :)

Håper alt er bra med mor og barn.. :)

Sarah
0

Men Robin, jag räknar kallt med att en ska flytta till dig!!! :)

Robinsnel
0

#61 det kan du glömma! Räcka ut tungan

Sarah
0

Finns väl ingen anledning att kämpa emot egentligen, en iller mer eller mindre har ju ingen dött av ;)

Theres
0

Släng hit allihop :P Jag vill bada i valpar :P

golf.ifokus.se

bnoffan
0

Fyyy så hemskt fula valpar det ser ut att vara… En sån där skulle man ju inte vilja ha… Fundersam

Aviendha
0

Ojoj, vilken kull! Grattis! Vet snart inte om man klarar av att det spluttar ut mer illervalpar just nu =P

Sarah
0

Hehe, söta som socker är de. Alla verkar pigga och glada. Dock har jag några orosmoment.

Det första är Cathy som verkar vara extremt missnöjd med platsen för valparna. Hon har ändå varit i hagen stor del av sin tid ett bra tag innan och verkade vara till rätta där. Men nu kommer hon springande med en valp i munnen så fort hon ser mig och ska ha hjälp ut ur hagen. Igår låg två valpar upplagda för flytt vid kanten och hon stod med en tredje i munnen. Det har lett till att jag inte riktigt vågar ha henne lös nu första dagarna då jag inte är med. Vill inte att hon ska stressa runt och flytta på dem massa. I buren är hon jättelugn. Tur är att jag är i hagen massa. Då är det ok. Hon lugnar sig förhoppningsvis snart. Hon är inte vaktig alls utan vill bara flytta.

Mitt andra orosmoment är valp nr ett som föddes. Den har avbiten svanstipp och ett litet sår på benet. Hon drog i den lite för mycket då inte moderkakan kom ut. Bakbenen och svansen var nästan lila igår. Vill inte pilla med det och det såg bättre ut i morse. Men ändå blir jag orolig :(

sarae
0

dwei ahöll på likadant, så fort hon hade fått vara ute å springa, så fick hon för sig att valparna skulle flytta, så hon stod och hoppade jämfota med en valp i munnen. så til slut fick hon hagarrest de första dagarna.

hoppas fröken snart kommer till ro och att bebbens sår blir bra

Sarah
0

Vad skönt att det inte bara är Cathy då ;) Det har blivit hagarrest för henne oxå. Iom att vi har katter så vill jag inte ha små bebisar på golvet. Katterna vill inte vara i närheten av hagen i och för sig eftersom det är en iller där, men helt säker är man ju inte. Matte har bestämt att de ska bo i buren ett tag och den ska ju vara öppen så Cathy kommer ut i hagen, men bebbar ska inte vara ute på öppet hav så att säga ;)

sarae
0

låter som en bra idé..ibland undrar man hur de tänker! Dweia avskyr ju de andra illrarna, så varför i jisse namn vill hon flytta dem ut ur den trygga hagen till de läskiga monstren utanför??

hoppas fröken skärper till sig nu ;)

Sarah
0

:) Eller hur, vad är grejen? Visst är Cathy och Cliff oskiljaktiga, men ändå! Dumheter är vad det är :)

sarae
0

hehehe yup..men försök att förklara det för dem. Dweia har nog någon mamma psykos, för just nu skall hon bara ut ur hagen för att döda de andra illrarna. Eller så lyfter jag ut henne, hon biter i gallret å vill in, jag lyfter in henne, å hon biter  direkt i gallret å vill ut och så kan hon hålla på i en timme. ibland börjar man fundera på om illrar verkligen är så smarta.

Sarah
0

Hahaha, nej de är nog inte så smarta… eller som vi ekonomer skulle säga ;) de är irrationella.

Aviendha
0

Jag som ev. blivande socionom skulle vilja hänvisa till psykodynamiken ;)

Sarah
0
HannaM
0

och jag som inte är utbildad alls hävdar att det är något grundläggande genetiskt i illrar, "jag är alltid på fel sida" =)

sofie
0

Grattis till dom små :)

Sarah
0

hihi,

Tack Sofie. Är du intre lite sugen ;)

skrollan
0

Grattis Cathy!! Jag har lovat sambon att inte kolla på din bilder sara, så att du får inte lägga upp dem som du gjort innan! :)

Sarah
0

Tsss, det är massor som sagt tidigare att de vill ha en valp och sen när de föds så får man inte lägga upp bilder för att de kanske måste ha en då :) Jag ska bombadera med bilder!!!!! MoahahahahaRäcka ut tungan

Burtil
0

Grattis till valparna. Hoppas det går bra.

Smulan hälsar också.

sofie
0

Hihihi jo visst är jag det. Men får nog allt avstå den här omgången ;)

UnhandyPillow
0

Åh! Grattis till de små. :D Man blirt sååå sugen!

Infinity
0

Hvordan går det med de små Sarah?Hvordan er kjønnsfordelingen?

Sarah
0

Det går jättebra, de växer och frodas :) Det är sju honor och tre hannar!!! Hur går det för dig Monica?

Infinity
0

Oi det var jo litt av en fordeling da gleder meg til masse bilder av de små.Her hjemme går det kjempe fint og alle 6 lever og legger flott på seg.Tiden går altfor fort de er jo allerede 3 uker til søndagen.Her er det 3 gutter og 3 jenter.det ligger noen bilder av de på min hjemmeside.Du får holde meg oppdatert :-)

Sarah
0

Då ska jag ta mig in och titta. Jag har jobbat så mycket nu så jag har inte hunnit lägg aut fler bilder tyvärr.

Deborah
0

STORA grattulationer här hoppas allt gott bra och mamma+valparna mår bra där hemma:D

Deborah
0

hur är det med valparna nu 4 veckor gamla :D du måste ta mer fotto :D

HannaM
0
sarae
0

och i egyptierna 4 veckor, egyptierna 3 veckor….tror det finns en 2 veckors tråd oxå ;)

Sarah
0

Det fins tio dagar, arton dagar och fyra veckor, sen blev det en suktatråd idag.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.