Ansiktssäkra och allmänt bitande
Vågar/kan ni har era illrar upp i ansiktet?
Ozzy har aldrig bitit i ansiktet, men han bits "aldrig" annars heller. Liten var osäker och nypig i början och fick tag på min läpp några gånger. Biter "aldrig" i ansiktet nu och knappt någon annanstans heller. Men med barn.. hm, ingen av dem är van men Ozzy är verkligen en nallebjörn men Liten litar jag inte fullt på än.
Hur är era?
Alla mina 8 är ansikts säkra, och bits inte där. Har däremot en av mina vuxna tikar som jag inte låter komma nära mina öron. Det är så att jag har halvlångt hår, och det älskar hon att "trassla" in sig i. Men gör hon det vid öronen, så finns risken att hon vill smaka lite, inte så att hon biter hål så att det blöder. Men hon ska tvunget sätta tänderna för att "smaka" lite
Jag och min sambo har alla våra killar i ansiktet och det är inga problem, men det går nog inte bra med vem som helst :) Bilbo tål ju inga andra än oss i princip, fast det gör inget, han är ju en sån gosegris. Gimli brukar faktiskt gapa och ta tag i näsan om han får chansen, men det har aldrig varit hårt.
Men sen är jag ju sån att så fort jag får en iller i famnen så är det direkt upp i ansiktet och pussa pussa, även om ägaren säger att illern kan vara opålitlig. Men såna är vi väl alla illägare? *le* Vem kan motstå att pussas?! ;)

Mina är pussningssäkra. Åtminstone med oss ;-)
Nikita är jag dock inte hundra på. ;-)
Men säger som emoflickan, vem kan motstå att pussas med dem? Inte jag i alla fall. Ett kärleksbett får man ta ibland. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag litar på mina illrar till 100% och har dom ofta i ansiktet utan några som helst problem. När det gäller andra så är Triss precis lika som hon är mot mig, dvs ett slickmonster som älskar att slicka folk i öronen, på ögonen, fötterna, näsa, mellan tårna, ja var som helst förutom på munnen.
Elvis bör hållas på avstånd från främmande ansikten där han inte är att lita på men vad gäller övriga kroppsdelar så tycks inte dom smaka lika gott. Åsa är en av dom som Elvis smakat på *hihi*
Chiquita är ju som hon är, otroligt gosig och snäll mot oss i familjen, biter aldrig förutom vid lek. Vad gäller övriga människor så är hon snäll mot vissa men inte andra. Vet inte vad det beror på men tror hon känner vilka som är rädda för henne och vet vilka hon törs ge sig på utan att få smörj tillbaka.
Men som sagt så är alla mina otroligt gosiga och sociala mot oss i familjen =)
Smulan är de INTE!
Fick jag erfara. hehhe.
Man måste juh testa :P Näsan va inte så fin efter dess. *hehe*
Men å andra sidan är hon inte bitfri annars heller. Så de va kanske lite dumt av mig. Nu nöjer jag mig att pussa henne på huvet. INTE på nosen *skrattar*
Lillen är 500% bitfri. Han kan barnen också sätta itll munnen och pussa. Luna är jag liiite osäker på. men hon bits inte i övrigt så jag tror inte hon skulle bita. :P
Älskar mina busar. puuuusas

haha, japp jag har fått ett kärleksbett av Elvis;-)
Fast det gör inget han är söt ändå, och jag pussar på honom i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ingen av våra är ansiktssäkra, om man inte heter malena då ..Roxxie satt rätt bra fast i hennes ansikte o pussade villt på henne, tror person kemin är bra mellan de två..hihi..Men våra valpizzar blir nog puss säkra, brukar sitta o pussa dom i timmar o dom pussar så bra tillbaka! även om en viss liten madame kan nafsas o försöka springa iväg med tungan ibland..lol
Ronja är helt bitsäker. öppnar liksom mummen när man leker men har aldrig bitit någon…. annat än sina leksaker =)
Jag pussar alltid på ted och har hittils alltid klarat mig.. Jag litar helt på honom men med andra nee då tror ja inte han e helt säkert. Han har ju tyvärr bitit en del av våra gäster så dom tar vi de lite lugnt me..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
här hemma får jag pussar av illrarna jämt. Blir aldrig biten. =) Chrille får oxå massa pussar. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Första dagen som jag fick hem Max så fick han springa lös i mitt rum och utforska lite, jag satt i mitten på golvet och kollade på honom. Så gick han fram till mig och vips så skuttade han upp i luften och högg mig i halsen. Som tur var så fick han inte tag riktigt i mig, så det blev bara ett litet sår. Men jag vill kunna ha mina djur i famnen, på huvudet och i ansiktet m.m. Så jag fortsatte att försöka att kela med honom som jag brukar göra med våran katt så han blev van. Bet han så blev det ett NEJ! och ett lyft i nackskinnet följt av en liten fnett på nosryggen (inte för hårt då nosen är känslig). Och nu litar jag på honom till 100%, har en säng på golvet så han springer upp där så lätt och han är lös när jag sover så när jag vaknar kan han mycket väl slicka mig på näsan eller munnen.

Smeagol…kan man ha i ansiktet och pussa på hur mycket som helst! Enda gången ja inte litar på honom är när han slickar på benen när man har duchast eller smort in sig. Eftersom de var så han gjorde när han högg min mamma. Och alla vet vi ju att illrar älskar olja så han kunde ju inte motstå att ta sig en tugga på min mammas ben. De smakade ju så gott
Men smigge biter ju alla förutom mig och min partner!! hehe

Alle mine tre er ansikts-sikre. Selv om jeg måtte jobbe mye med Arinya da hun var liten for at hun ikke skulle bite i leppa. Hun prøver seg av og til fremdeles, men da er hun bare borti med tenna og biter ikke. Gutta har lært at hvis de sitter på armen, må de gi meg nuss før de får gå ned igjen. Speedy har skjønt det og pleier å være flink. Merlin får dilla og slikker og slikker på haka, munnen, i nesa og overalt så jeg kan ikke annet enn å le, det kiler jo! Arinya får også litt dilla av og til, men Merlin er eksperten.
Min gamle ilder, Ilde, var ikke ansiktstrygg på fremmede, men var det på meg og min ex.
iris kan bitas, och jag tycker att det e berättigat när man e för slarvog, skyll dig sj säger jag till dem som blir bitna =)
Stitch e helt enkelt stitch…Bits aldrig å man kan pussa honom hur mycket som helst. Buffy e däremot en ettrig liten dam, som gärna ger ett tjuvnyp om hon får chans..Och hon hugger varenda människa som inte e mig eller illervan. Men ALDRIG i ansiktet. Så det e faktiskt enda stället hon e "säker" på…skumt