Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 864 ggr
tinanyass
0

Nytt hem åt illerpojke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade ögonsten Toy söker ett nytt hem p.g.a. flytt utomlands..

Han kom till oss i juni eller juli förra året när han var ca. 10
veckor gammal. Sedan dess har han inte haft kontakt med några andra illrar men jag antar att det är en vanesak.
Han är otroligt nyfiken och envis gällande nästan allt, men det är ju
ändå det som är charmen=).. Han älskar att vara ute på långpromenader och få springa omkring.
Han har levt fritt i nästan hela vårt hus. Därför är det viktigt att
han kommer till ett hem där han inte kommer sitta i bur.

Han älskar att få smaka på i princip allt jag äter men har torrfoder
som basvara.
Han kan bli lite skrämd av nya människor och kanske bitas/nafsa lite för att känna efter. Utöver det är han helt bitfri, både i lek och
allvar.

Han har tydligt markerat ca 3-4 ställen i huset som han använder som
toa, där har vi lagt ut tidningar och kattlådor. Men även detta är ju
en vanesak som tränas åt båda hållen.

Han är ej kastrerad men kontrollerad och vaccinerad.

Jag ser helst att han kommer till någon som har en iller till alternativt har lång erfarenhet med mycket fritid. Överlämnandet ska helst ske i mitten av Maj.

Pris: 2500 kr (Då ingår alla han tillbehör såsom lådor, skålar, väska, koppel, leksaker, foder mm.)

Hör gärna av er på mail vid intresse: tinanyass@gmail.com

Madde
0

Är det någon som har hört av sig?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

tinanyass
0

Nja, inga seriösa svar.. Är du intresserad?

Mvh Tina Nyass

tinanyass
0

Han finns i Stockholm…. / Tina

Ceciliaolucifer
0

Tyvärr är det nog väldigt svårt att få 2500kr för hnm även om han är världens finaste. Det är valpsäsong nu och det är vad man betalar för en valp idag :/

Men hoppas innerligt att han får ett kärleksfullt hem :) Lycka till!

kram

Madde
0

Nej tyvärr är jag inte intresserad av någon iller för tillfället. Har själv 6 st. Men det skadar aldrig att flytta upp en tråd ibland.

Och som Cecilialucifer skriver så är 2500kr väldigt mycket för en omplacering.

Den som köper din iller kommer behöva kastrera honom och det kostar ju en slant.

Som ett exempel. Jag som redan har iller behöver oftast inte illersaker utöver det jag har hemma och då kanske man avstår att köpa den här då den kostar rätt mycket i mina ögon. (inget illa menat nu)

Telefonkontakt
0

#5 man måste inte kastrera en haniller

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Madde
0

#6: Nej självklart måste man inte kastrera en hane. Vet inte vad illern har för stamtavla om det är ett bra avelsmaterial eller om man helt enkelt vill ha sin hane okastrerad ändå.

Jag har haft en av mina hanar okastrerade men nu har jag efter 1 års tid valt att kastrera honom då han är så intensiv mot min hona. I övrigt så var han hur rolig och mysig som helst.

Man kan ju även vasektomera (eller hur det stavas) sin iller. Det är betydligt dyrare.

tinanyass
0

Jag tycker visserligen inte att 2500 kr är så mycket, då jag köpte honom för 3700 kr utan tillbehör eller liknande.. Mat till ca 6 månader finns också.

Hur som helst är priset absolut inte det viktigaste utan att han kommer till ett bra hem..

TottsiGirl
0

Oj 3700:- vart köpte du honom då?

Håller tummarna för att det dyker upp nått bra hem för grabben!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

#8: Oj herregud, du har helt klart blivit grundlurad om han är köpt i Sverige. Så mycket har jag aldrig hört att någon har betala för en iller.

Ceciliaolucifer
0

#10 ;) jag betalade 4500kr för Hugo… hehe

Madde
0

Men hugo var från Norge??? Eller missminner jag mig?

Ceciliaolucifer
0

Yes!  Men det var vad han kostade. Resan och det var en annan sak :) men nu ska vi inte förstöra tråden mer!

Deborah
0

är det fortfarande aktuellt  skulle jag vilja diskutera det lite vill nämligen skaffa min första iller nu :D

UlrikaD
0

Lättast är nog att ta kontakt med personen via mail som det står i annonsen. Inte säkert att de är inne här och läser.