Se hit! Känner någon igen mig?
En kastrerad iller hane är upphittad i höganäs. kontakta Polisen. Bor hos mig tills ägare hittats.
Har ni kollat om han är chippad?
Hoppas han hittar hem.
Som som kan vara till nackdel när man lägger ut en bild är att vem som helst kan säga att det är ens iller tyvärr.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Kan du ta bort bilden då? Jag lyckas inte själv?
Jättebra att du har honom, jag har jagat runt på polisen hela förmiddagen men dom hade slarvat bort honom hehe
Bilden är borttagen nu. =)

Han var lätt att hitta:) Ringde HD och sen sa de att polisen hade honom och jag vet vem som har hand om djuren från polisen så jag ringde honom och hämtade upp honom. Bättre att va hos mig än att sitta i en bur i en månad.

#4 Tack :)
Ja betydligt bättre. Hoppas nu att någon tillkänna ger. Så han får komma hem igen.

Bra gärning av dig Elmo att du tagit hand om den… Skrattade lite åt det där med att "bygga bo" och "dräktig", lite komiskt när du här skriver att det var en kille, Låter ju som en slö iller som hittat ett bra sovställe… :) men men, det är väl inte så lätt att veta för icke illerkunniga! *fniss*
#2> Du kan väl be om mer specifika signalement som inte syns på bilden… :) det är nog ingen större fara med att bilden ligger ute, bara du är lite vaksam mot de som hör av sig… om nu nån hör av sig?
Det verkar som om den är dräktig… fniss fniss.. Det är ju en han..
Sara

putt

*putt*
Ingen som sålt valp till Höganäsområdet eller känner till någon iller där?

Jag har ingen iller från min uppfödning i de krokarna i alla fall. Men vi kan hoppas att någon kikar in här och känner igen sin iller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Han var i alla fall inte chipp märkt :(

#15: Men det är bra att du kollat upp det i alla fall. Synd dock att han inte var det. Då hade det varit lättare att hitta ägaren också.
Audiatur et altera pars

putt
Putt

vad skönt!
åh vad härligt. =)
Hade han varit borta länge? Och hade han sprungit långt!

Ca 1 1/2 år och vandrat från Hyllinge till Höganäs

Hade han varit borta i 1 ½ år? 
golf.ifokus.se

*gapar* Hade han vart borta 1,5 år? Måste ju vart någon annan som haft hand om honom då känns det som? Hur vårdad såg han ut när ni hittade honom?

Han var rätt så skygg, men ändå så att man kunde hantera honom. Klor och trampdynor var slitna så man såg att han hade varit ute ett tag, men aldrig trode jag han hade varit hemmifrån så länge….!

Vilken överlevare!
golf.ifokus.se
Hur kan man känna igen sin iller efter 1 1/2 år om den inte är chippad. Illern måste ju ha ändrats till utseende tycker man ju.
Men skönt att den är hemma.
Räknade ut att han har tagit sig 27 mil bort. Kan ju även ha varit ännu längre bort.
Om jag räknade rätt med Höganäs och Hyllinge.
Jag som troddet var runt en 6 mil eller något. hehe.
VA???? har aldrig hört om en iller som vart borta så länge och klarat sig! vilken historia!

Hur hittade ägaren illern? Via denna sida eller på annat sätt?
Otroligt vilken otrolig historia…

De ringde polisen
Hur var hans hälsomässiga tillstånd när han kom in?
Förutom långa klor och nariga tarmpdynor.
Hade han ohyra, som skabb eller något annat. Var pälsen fet?
Har själv aldrig tagit hand om en hitteiller förut. Så vore intressant och veta. =)

Klorna var korta pga slitage, öronen var smutsiga men jag såg ingen skabb i luppen. Som sakt skygg men ändå nyfiken.
Att pälsen var på något speciellt sätt reflekterade jag iinte över, som sakt jag hade honom i en dag och jag lämnade honom mest ifred den dagen.
Vilken grej =) Men jag stäler mig liite undrande till hurvida de var de riktiga ägarna, som sagt, hur känner man ingen en ochippad iller som vart borta i mer än ett år?
Paulina
jag skulle känna igen mina illrar om dom var borta ett och ett halvt år..alla har ngt speciellt som är just för dom.
Att han har klarat sig!
Sara

De var inte 100% säkra när de var här men så fort de fick hem honom så var där ingen tvekan….
Ok, ja då förstår jag. För att bara se illern kan inte vara lätt. Men att se hur den fungerar i sitt tidigare hem kan göra hela saken mycket lättare. =)
Kanon att han är hemma.
stackars lilla killen! vilken tur han har haft som klarat sig

Skönt att han är hemma igen nu :-)
Audiatur et altera pars

hur är ni säkra på att dom inte ljuger?
gud va bra att han fick nytt hem =D tipsa dock djurambulansen att ta med ett pipdjur nästa gång dom ska fånga en iller så slipper dom ödsla minst 30 minuter för att fånga in han *s*

I första hand tycker jag djurambulansen borde lära sig att se skillnad på en kastrerad hane och en dräktig hona ;)