Iller iFokus

Iller

Etiketter: tipsaccessoareraktiviteter
Läst 602 ggr
HannaM
0

Bra djuraffär med veterinär

Har nu ett par gånger besökt en fantastisk butik med väldigt hjälpsam perosnal. Kista zoo, det ligger i kista utanför stockholm och säljer bland annat kycklinghalsar, kycklingvingar, hjärtan och lever. Sen har dom också flertalet djurskrov i mald form, det vill säga malt med ben och hela paketet, ger mycket kalcium.

Dom är villiga att försöka ta hem det mesta man ber om och har nu sammarbete med en veterinär som jobbat på Väsby tidigare och har erfarenhet av iller därifrån. Frågade efter pris på vaccin och hon sa att dom brukar kolla vad väsby tar och sen lägga sig lite billigare, så tips för Stockholmare. Veterinären gör även hembesök. Dom har också hemkörning i sitt närområde om man köper stort och tungt, tillexempel sand.

Deras hemsida är inte mycket att hänga i julgranen men man kan i alla fall hitta telefonnummer och adress. Jag gillar dom verkligen.

Madde
0

Det låter ju som en toppen affär för alla som barf:ar. OCh att kunna serva med lite bättre betalt är ju kanon. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jenahbella
0

vilket lyx :)

HannaM
0
anakin
0

Ja,dom är verkligen kanonbra på Kista Zoo,altså inte i Kista Centrum,utan i Ärvinge.

Synd bara att de snart flyttar butiken till Sollentuna…

/Anki

HannaM
0

Ja det är stor skillnad på den i kita centrum och denna=)

zickan
0

Medborgarplatsen, sofos pets har även också en vetrinär på plats. Lite närmare om man bor på andra sidan stan. De har även tema kvällar där det kanske handlar om typ katt, då bjudeer de in vetrinär, mat experter, har massa erbjudande och allt är gratis

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Leffe
0

Håller inte med om att Kista Zoo är toppen. Den är super-toppen. Trevlig service och glatt, inget är omöjligt att fixa

skrollan
0

vad är hemsidan ? :)

Sarah
0

De är grymma, men jag har lite svårt för hans övertrevliga attityd ibland. Lyxproblem dock ;)

HannaM
0

#8 www.kistazoo.se

håller med dig#9 men det är värt det eftersom man får så mycket hjälp, någon som provat veterinären där?

Ceciliaolucifer
0

Kista zoo är det vidrigaste zoo jag någonsinn har varit i!

I juletider för ngt år sedan så var vi i kista och kollade och shoppade och som alltid ska jag in i var enda djuraffär jag går förbi. Jag gick in och tittade på kaninerna och marsvinen och får syn på ett marsvin som kliar sig ngt helvetiskt, är alldeles illröd och öronen var söndertorkade och fnasiga. Han var långhårig och hade stora tovor i pälsen. Tassarna var helt illröda och han mådde piss. Jag gick fram till expediten och sa att jag ville fråga lite om marsvinen så hon kom. Jag pekade på hnm och frågade hur han kunde se ut sådär. "Ja,ful har han alltid varit" sa hon på en gång. Ingen köper hnm eftersom han är så ful så vi skickar tillbaka hnm snart. Till vem frågade jag? leverantören såklart. Vad gör dem med hnm då? frågade jag. Dem dränker hnm då. Hon var spydig, dryg och gud alltså.

Det slutade med att jag köpte hnm, och tog hnm till veterinären. Han fick rakas på hela kroppen pga tovorna och hade stora sår. Han hade skabb och eksem på hela kroppen. Efter många många turer hos vetten så kunde jag ge hnm ett permanent hem med en bur som stod öppen dygnet runt och marsvinskompisar.

Kommer aldrig i hela mitt liv sätta min fot där, ännu mindre tala ngt gott om dem.

skrollan
0

nej dy fan vad hemskt. Men i såna tillfällen är människor som dig guld värda cecila! :)

Leffe
0

#11 Kista Zoo ligger inte i själva Kista. Det ligger på Ärvingevägen och säljer inga djur. Så det kan inte ha vait där du var

Ceciliaolucifer
0

#13 Vilken tur!! Kul att det finns ännu en bra zooaffär då :)

Fruttisen
0

Jag tycker dom borde ha mer illertillbehör! Sen är jag nöjd.