snorungar slängde tuggummi.. hjälp mig
Snorungar har slängt tuggummi genom brevinkast flera gånger nu. Två av mina åt nästan upp! vilket kan leda till död! jag gick upp och frågade om deras barn brukar äta den sort godis. mamma sa nej. jag gick ner för att hämta tuggummi som jag sparade. ringde på dörren igen men dom vägrade öppna. vad ska jag göra?? jag vill inte heller spärra av hallen. jag vill att illrar ska kunna gå hela lgh.
vad ska jag göra?

Fy fan vad dålig :(
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
sätt nåt korgliknande under brevinkastet? Fast inte i korg då så tuggummina kan trilla igenom…

Tala även om för hyresvärden att du får ner slängt tuggimmi i brev lådan.
Mycket dålig stil tycker jag att det är
Försök vakta o se när de slänger in det o spring ut o konfrontera dem, skräm dem på nåt sätt..brukar funka.

Tryck ner ungen i brevinkastet hos föräldrarna
Carpe Diem

#5 lol tack för en underbar visuell bild du gav mig =)
visa vad en vet räkning kan kosta ;)
Har du ett dörröga är det lätt att se vem det är, då kan du hålla koll om du hör någon i trappan och se vad de gör. Man tycker att sådant inte ska behövas, men tydligen så gör det det. I annat fall kan du bara göra det du har gjort, anmält det till husvärden och hoppas på att de skickar ut brev till hyresgästerna. Du kan också som 2 beskriver använda dig av en brevkorg på insidan av brevinkasset, det finns nog både som en slags korg men också en som liknar en brevlåda man har utomhus fast utan lock då. Köper du en sådan så kan du sätta fast t.ex tyg eller en pappbit ovanför som liksom hänger ned i brevlådan så att inget kan komma utanför lådan, vare sig det är tuggummi eller brev. Hoppas du hittar vem det är som gjorde det.

#6 Jag kommer bli en fantastisk förskolepedagog ;)
Carpe Diem

Släng ner illerskit i deras brevinkast :P Sen när de kommer och frågar om du gjort det så säger du bara att illrar inte bajsar sånna bajskorvar ;)
golf.ifokus.se
#10 hahahahhaha klockrent
Det gjorde jag en gång, fast med hundbajs. Det var när mina ungar var små (början av 80-talet), då var där en man med en hund Schäfer om jag minns rätt. Han lät hunden bajsa vart den ville, och en dag kom min då 7 årig son in och var helt inklent i hundbajs. Och jag viste att det bara var han som inte tog upp efter sin hund, så en dag fick jag nog och följde efter honom med min egen hund Minka. När vi kom hem igen så satt hans hund sig precis vid gungorna på gårdplanen, så jag gick dit och plockade upp bajsen i en hundbajspåse. Sen gick in i gubbens trappa och fram till hans dörr och tippad in allt innanför hans dörr, sen stod jag utanför och väntade tills han kom ut. Han skulle precis börja gorma på mig när jag sa " håll truten och lyssna på mig", sen sa jag till han att om jag fick se en gång till att han lät hunden bajsa överallt, och om han inte tog upp efter sin hund som alla vi andra gör, så kommer jag att fortsätta med att slänga in skit till honom. Kan väl tala om att jag efter den dagen inte behövde plocka upp mer efter honom, och som tur var så flyttade han efter ca ett halv år. Så det är jag iallafall inte rädd för att göra, även om det hade hänt idag.

#12 Bra gjort :P
golf.ifokus.se

#12> haha, kaxigt gjort! Kul! :)
#0> Säger som de andra, sätt en "hink" under som samlar upp ev inkastade tuggummin. Sen kan du ju faktiskt sätta en lapp på din dörr (med ett foto på dina söta djur) som säger att "jag dör om ni kastar in tuggummin (veterinärräkningen går till dig)!"

#9 Haha, jag gjorde ngt liknande en gång. Tre tjejer i tolvårsåldern fanns i mitt gamla stall. De brukade leka ngt som skrände min häst. Efter att vi sagt till dem flera gånger och de inte lyssnade (deras mammor fanns i stallet men sa inget), låste jag in dem med mig i sadelkammaren och sa att om jag fick höra att de gjort den en gång till så skulle jag ge dem stryk. Det hände aldrig igen.

#15: Hahahaha..! Ooh så bra.. och nödvändigt!