Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 558 ggr
Sara
0

Inget mer bajs under badkaret!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har säkrat mitt badkar så inte illrarna kommer in under och kan bajsa där. BLÄ, det är så svårt att få rent.

Jag har köpt impregnerat trä och fäst stålplattor på som jag sedan har tejpat fast på badkaret. Tejpen är nån sorts isoleringstejp och sitter kvar fast jag har duschat måånga gånger.

Sara

DG
0

Smart lösning! Vi har tagit den enkla vägen och inga illrar vistas i badrummet, dock så kan vi inte ha badrumsdörren öppen iaf för våra grannar spolar ner massa konstiga saker som luktar jätteäckligt.

sarae
0

smart! här kör vi samma som DG: badrumsförbud för pälsar. å andra sidan e mitt badrum så litet att man får backa in i princip, så illrarna går inte misste om så mkt yta. Och eftersom jag inte får sova i fred känner jag att jag iaf vill få kissa ifred! ;)

Telefonkontakt
0

Vi har badrumförbud för Sigge om han inte ska vara med i duschen. Han och Gördis pillade bort brunslockgrejen och fixade halvstop som var ett helvete att få bort, så då föredrar vi att ha badrummet illerfritt :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
Robinsnel
0

#4 ja det är antagligen den lösningen som illerälskare föredrar. Räcka ut tungan

Hansson
0

Nej , , men om det är sådant problem. Ett tips bara..I påsk.

skrollan
0

#6 ett problem?

RThink
0

är inte impregrerat tä/ färg giftigt och farligt för djur, oliagligt att ha inomhus ?

Ska inte svära att jag vet 100% säkert att de är så, men jag blev reomenderad att inte använda impregrerat till mina djur när jag skulle köpa bygg varor på Bauhaouse.

Sara
0

Fast illrarna är inte på träet utan de nosar bara och går därifrån så jag tror inte det är farligt för dem.

#4 Ja det är ju ett sätt att lösa problemet.. Att ta livet av alla som är jobbiga..

Sara

sarae
0

#4 vilken suverän lösning på problemet! att vi inte kommit på den innan ;) Vad skulle vi ha gjort utan ditt värdefulla tips?

simlun485
0

Min iller älskar att sova under badkaret och hon har aldrig bajsat där under som tur är:)

Hansson
0

JA jag måste vara messias som kommer med sådana enkla lösningar….. Att ingen tänkt på detta förut…

Sara
0

Folk som tror de är messias hamnar ofta på psyket.. Men vem vet, kanske just du är messias.

Sara

skrollan
0

#14 tänk att man kunde gissa det!

ViktorMarina
0

Mata inte trollen..

elinn
0

Men allvarligt.. Plocka bort denna otroligt oseriösa person.

Går in för att jag vill läsa tråden och så får jag bara läsa en massa jävla skitsnack!!!!!

JossanH
0

jag löste mitt lilla "problem" med att ställa en badbalja över brunnslocket. När jag hade badkar var badrummet illerförbjudet.

Smart lösning Sara!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Velsan
0

Jag jobbar på Bauhaus, och tryck impregnerat trä ska man inte ha inomhus av den anledningen att det avger giftiga ångor. Innehåller väl arsenik, koppar och krom. Vet inte om det är lika mycket nu för tiden men tror inte det. men man ska nog ändå vara försiktig.

skrollan
0

vi har satt nät så dem inte kommer under, men känns ändå inte helt ok om dem skulle göra sig illa på det, så för det mesta är dem inte där inne. Men ibland står dörren uppe, då hamstrar dem torrfoder bredvid toaletten :)

#18 håller med, stäng av personen eller något.

#16 Hahaha, du är bra rolig du. Funderat på att vara med i något tv-program?

sarae
0

Jag föreslår att ni ignorerar kommentarer skrivna av Hansson, bemöda er inte ens med att svara.

Dennes inlägg kommer nu att plockas bort då jag anser att de är av stötand eoch provocerande karaktär.

Mvh Sarae, Medarbetare

Sara
0

# 20 Hmm.. Det var det ingen som sa nått om på byggvaruhuset jag handlade i. Sa att jag skulle ha det inomhus. Får nog kolla upp det nogrannare.

Sara

RThink
0

Som även jag och #20 skrev

Jag pratade med en byggarbetare och han rekomenderade starkt att byta impregnerade trädet mot tex. träd som är behandlat med linolja .

Men impregnering får ej användas inomhus och de kan "infektera" områden i sin närhet

men galler kan ju va ett alternativ ?

Qviq
0

SÅ här löste jag mitt problem med badkaret.. Lite dyrare altenativ men det får säkert att lösa på annat liknade sätt:D

"Chaos is a friend of mine."

Qviq
0

Oj, glömde bilden:D Det är en L- list i aluminum

"Chaos is a friend of mine."

Faxlin
0

Användare Hansson har jag nu gett skrivförbud.
Hinner det komma mer innan det har aktiverats så ber jag er alla att inte svara personen ifråga. Mata inte trollen.

Mvh ÅsaF

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Hmm.. Ska se till att få bytt ut listerna snarast.

Sara

zickan
0

jag har inte badkar längre så det är skönt. men numer så går dom under en hylla och bakom tvätt maskinen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Sara
0

Å så ska jag skälla på byggvaruhuset som inte sa nått fast jag sa att det skulle vara inomhus.

Sara

skrollan
0

bakom tvättmaskinen är skrollan också, ibland sover hon där eller gömmer sig för dammsugaren.

Jokkmoks_Jokke
0

Jag har våtsservetter i badrummet brukar gå väldans bra.