Parning med kastrerad hane?
Har här hemma tre kastrerade hanar och en nykomling i form av en okastrerad högbrunstig hona.
Valle och Belsebub kastrerades 4/2 i år och förutom en liten infektion i Valles sår så har allt gått kanonbra. Dock verkar han ha behållt förmågan att para sig.
Precis när jag höll på att somna igår hörde jag skrik och gnyl och gick upp för att sära på illrarna, Valle och Belsebub har förut släpat Meja lite i nacken. Kommer ut i köket och hittar Valle i Meja. Alltså en helt tekninskt korrekt parning. Allt är på plats och han sitter fast… Hade ingen aning om att dom fortfarande var kapabla att genomföra en parning när testiklarna var borta. Men det löste ett problem i alla fall. Tanken har varit att Meja ska tas ur brunst med hjälp av den vasektomerade Ludde men hon var ytterst ovillig med honom men nu verkar det ju som vi slipper det problemet, Valle borde ha tagit henne ur brunst nu efter en till parning idag..
Har det hänt någon annan? Någon som hört talas om det??
Ja, min Lillen parade sig också med flickor efter att han kastrerats. Visserligen så var han okastrerad i nästan 3 år innan det och jag tror att han hade en stark drift att para sig, men jag har inte hört om en ung hane som har gjort samma sak. Mn han kan ju kanske fortfarande ha lite hormoner kvar i kroppen som reagerar på hon-lukten =)
Amor vincit omnia

Ja hormoner har han nog… =p kan ju bara hoppas på att han fortsätter på det här viset, snacka om säkert sätt att ta honor ur brunst
#2 Ja, och inte luktar dom illa heller =)
Amor vincit omnia

nej och framförallt så parar han sig inte med hanar längre=p krväs en brunstig hona för att locka honom

#4 ja men då har du ju en egen vasektomi hane men ändå inte=)
Oj, det trodde inte jag var möjligt, eller rättare sagt, jag har inte ens tänkt på möjligheten. Men se de positiva, utan bollarna kvar blir de ju garanterat inga valpar, och hon är parad =)
Ludde kanske inte spelade på rätt strängar helt enkelt ;)
Paulina
hon gillar inte helrakat helt enkelt

#7 hehe nej jag tror inte heller porrpung fick henne att tända till

Om vi säger så, Ludde var lite rak på sak, minst sagt, Valle har svärmat för henne i flera dagar. Hon är den romantiska typen liksom, uppvakting och dejt med blommor är hennes melodi.. inte rakade porrpungar och pang på rödbetan.

#9 då är hon som en brud ska vara då =)
okej, ludde rakt på.. men amn kan inte påstå att han inte e romatisk. Inatt fixade han både kaktusar, jord och torkade rosor åt sara! det ni, det är kärlek!

#11 haha

Eftersom det inte var så länge sedan kastreringen så är det inte så konstigt att viljan sitter kvar. Hoppas bara att alla spermier är döda. Eller så får vi ännu en oups kull.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#13 på dryga 60 dagar så hinner de dö…många gånger om

ja men jag tycker ops kullar är lite roliga, men det är ju för att jag gillar överraskningar =P
#15 hahaha …. här hemma tycker vi INTE att de är roliga
Men Luddes personkemi kanske inte matchar ;) O Sara måste ju vara nå speciellt eftersom han fick för sig att fixa blommor och sjunga serenader mitt i natten ;)
Paulina

#14: Å andra sidan så vågr de inte i england använda en vasektomerad hane under första året. Så säg inte det, säg inte det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#16 hehe ne det skulle jag nog inte heller tycka men jag får väl påstå att jag är lite skadeglad då=) eller det kan man inte heller kalla det men det är roligt när saker händer som man kan läsa på forumet=)
#18 första 6-10 veckorna är normal praxis, sen finns de ju de som gör det annorlunda. men det har inget att göra med om spermierna lever eller ej- på en vasektomerad hane lever de, men kommer inte igenom sädesledaren,OM operationen är korrekt utförd. på en kastrerad hane har ju spermieproduktionen slutat i och med att testiklarna är borta. Så det är två vilt skilda saker!