Om man vill introducera senare
Jag måste bara fråga lite hur det fungerar med att sätta ihop illrar. jag har nämligen inte hittat ngn sida där det står något alls om hur folk gör när de sätter ihop dem, hur gamla illrarna bör vara, om det är lättast att sätta ihop hanar eller honor med varandra?
Som sagt har vi inte fått hem våran allra första iller än (fyra dagar kvar) men jag vill veta så mycket som möjligt om illrar utifall att man skulle bli sugen på att skaffa en till iller om några år eller så.
vore tacksam för svar
/ Matilda
Hej Matilda.
Jag kan berätta lite om hur vi gjorde här hemma. =)
Här hemma tog vi hem våran första iller för lite mer än 1 år sen (Xander). =) En månad senare åkte vi och hämtade hem iller nr 2 (Benjamin).
Vad vi gjorde var att ha de separerade på nätterna i början och så då jag var arbetslös ihop på dagarna när jag hade översyn. Våra illrar var då 11 veckor och 15 veckor. (De bråkade konstant i över 1 månads tid) Men de sov tillsammans jämt. Så det är bara och uthärda deras bråk.
Nästa illrar som kom till oss kom 1 månad senare. Så då hade vi 4 st. Det ihopsättandet gick betydligt bättre. Så de bodde hos oss i 1 månad sen åkte de hem.
i november förra året kom criss hem till våran familj och inte att de slogs en enda gång. Det gick superbra det mötet. =)
Nu kommer våran valp hem till oss på lördag så då får vi se hur det går. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag satte ihop mina under uppsyn, båda var 1år ungefär. Ollie kastrerad och zeke okastrerad.
Oliver var mest nyfiken på Zeke och Zeke på Olivers revir. Så medan Zeke luktade på Hemmet så luktade Oliver på Zeke. Efter det så har allting gått fint.
Carpe Diem