Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 161 ggr
vitoz
0

Hej är ny här på ifokus =)

Hej Rikard heter ja o bo i Eskilstuna..

Ja har gått i iller tankar ett tag nu =) o ja läst det mesta om illrar på nätet o pratar med en vän som har en iller. 

men är det någon mer man ska tänka på innan man blir med iller ? =)

// Rikard Glad

Aviendha
0

Välkommen hit!

Ett gott råd är att tänka efter, riktigt mycket. Och när du tänkt, hälsa på så många du kan som har illrar så du får se hur de är i "hem-miljö" och tänk ett tag till. Ha ingen brådska. Finns massvis med "bra-att-veta" på denna site, bara att bläddra och läsa, även artiklarna.

Lycka till =)

skrollan
0

att ha platts! Eftersom illern inte är ett burdjur så behöver man platts och kunna tänka som en iller.

FINE
0

Inse att det inte är du som bestämmer när du väl skaffar iller. Utan det är illern.

Man får ändra om ganska mycket grejer i hemmet. Och man måste kunna leva med lite "skit i hörnen".

Endel illrar kan man lyckas få rumsrena, men lika många kanske man inte lyckas med. Och även dom illrar som lyckas…går ibland fel.

Även solen har sina fläckar. Men ååå så underbara dom små djuren är.

monicany
0

Välkommen hit hoppas att vi kan hjälpa dej på vägenSkrattande.

Att ha iller hemma är som att ha ett permanent barn kalas med ca 10 barn(puuuh), men gu så underbart det är!

vitoz
0

tack för alla svar.. :D jo ja har redan iller säkrat litte hemma fast ja har ju ingen iller än men det är lika bra att börja i tid… :) o ja har förståt att det är illern som kommer att bestäma o det får den järna göra o litte skit i hörnen har väl ingen dött av…  :P

// Rikard :D

Soffi
0

Det kommer alltid att komma stunder då man är så frustrerad på att illern inte lyssnar eller gör som man vill och man helst av allt skulle vilja slänga ut lillen ur lägenheten och stänga dörren. Dom kan provocera en till det yttersta.

Men som alla andra säger ovan, de flesta dagar är dom bara de mest underbara man kan tänka sig! Att man aldrig får en lugn stund är rätt charmigt. :) Men de kräver mycket uppmärksamhet och mycket jobb, så det är viktigt att veta vad man ger sig in på.

Ceciliaolucifer
0
vitoz
0

#7 Tack så mycket Glad

Gilla
0

Välkommen :o)

vitoz
0

#9 Tack så mycket Glad

Smeagol
0

Välkommen hit :) ja du, med den erfarheten jag har idag efter 2 illrar, så vet jag att det krävs mycket mera tålamod än man kan tro!!

Har man turen att få dem rumsrena är man lyckligt lottad enligt mig. haha. sedan kan det vara något komplicerat att ha gäster hemma. För även om illern är världens  snällaste emot dig så räkna inte med att den kommer vara det emot alla andra oxså.

Illern är ett otroligt häftigt djur som är ganska krävande men ändå så kärleksfullt.

Tänk gärna efter 1 och 2 gånger om illern verkligen är ett djur för dig. Och känns det rätt så är det bara att köra på.

Har du några frågor angående illrar så har du helt klart hittat rätt forum, detta forum har och hjälper mig otroligt mycket :)

vitoz
0

#11 ja det där med att dom inte är 100% rumsrena det är sånt men får ta… :p ja tror ja har varit inne på det flesta sidor o läst på om illrar o det känns som att det är ett djur för mig.. :)

ja har en litte fråga finns det några uppfödare i närheten va Eskilstuna?

//Rikard Glad

Gilla
0

Jag tror nog att ENVISHET är A o O i illersammanhang.
För det är prexis vad de är…envisa ;o)

vitoz
0

#13 hehe ja kan tänka mig det.. :p