kal om tassarna
så här ser hon ut på tassarna
hon ser ut att ha blivit rakad, förstår inte hur det kan ha blivit så =(
//Denise
Hej animal_lover: Är den pälslösa huden torr och verkar hon vara öm när du tar på de kala partierna?

nej hon är inte öm men hon är lite torr
vet du vad det kan vara ?
//Denise
#0: Hoppas att det inte är något allvarligt med henne.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag tycker du ska kontakta veterinären, så dom får titta på det. Troligen har hon bara plockat lite mycket päls från tassarna, men bara en veterinär, kan utesluta att det inte är någon form av ohyra eller hudinfektion hon fått på tassarna.
Samtidigt som du bokar tid, så kan du höra om du kan börja smörja tassarna med tassalva eller en svag oparfymerad mjukgörande salva. Det är inte säkert att veterinären vill att hon ska smörjas, innan dom tittat på henne.
Mvh Ammi
Tänkte höra hur det har gått? Har ni tagit kontakt med vetrinären eller har håret börjat komma tillbaka.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sådär såg min illers tassar ut också!!! fast mkt värre! min iller hade ju variga o svullna tassar! vet dock inte hur det ser ut just nu för Ronda är hos Ammi på gotland.
det kan också vara tecken på hormon-rubbningar,
är din iller kastrerad?
typiskt sterotypa beteenden hos djur är också att de plockar pälsen när det är understimulerade.
Men som sagt tidigare i tråden de kan också vara ohyra så låt en veterinär kolla för säkerhetens skull, berätta gärna hur det gick och vad som sas.
#6 Ronda ser lika dan ut på tassarna, nu som när hon kom. Lite mer päls på en av dom kanske. Smörjer varje dag, med salvan du skickade med. Gunnel bör titta på klorna igen, räkna med Op.
Ronda och Rocco skickar pussar till matte.